דיגיטל וטק

זה התחום שהוגדר כ"קריפטו החדש" בפורום הכלכלי העולמי

בשנה שעברה הקריפטו היה במרכז העניינים בפורום הכלכלי העולמי השנתי בדאבוס, שוויץ, אך השנה יש כבר מלך חדש בנשף - AI גנרטיבי
מערכת ice | 
בינה מלאכותית (צילום freepik)
משתתפי הפורום הכלכלי העולמי השנתי בדאבוס, שוויץ, לא יכלו לקבל מספיק מפיתוח חדש בתחום הבינה המלאכותית: AI גנרטיבי.
פריה לקני, מנכ"לית פלטפורמת הלמידה המקוונת Century, אמרה כי מחנכים נהרו לרשתות החברתיות רגעים לאחר ש- ChatGPT יצא בניסיון להבין כיצד AI יכול להשפיע על החינוך.

"זה באמת מדהים למען האמת. מה שראיתי בשיחות ברשתות החברתיות הוא שיש מחנכים שרואים בזה גורם מאפשר, וזה מרתק", אמרה לקני במהלך פאנל של WEF שדן בפוטנציאל ובמלכודותיו של AI גנרטיבי.
"הם התגברו על העייפות הדיגיטלית אחרי המגפה, הם מתעניינים בטכנולוגיה, הם משתמשים במערכות ניהול למידה, סביבות למידה וירטואליות, והם חושבים, בסדר, איך אנחנו יכולים להשתמש בזה ואיך אנחנו יכולים להשתמש בו כמאפשר בין אנשי קשר שונים".
רוב כלי למידת המכונה מסתמכים על מידע קיים ומזהים דפוסים בנתונים כדי לבחור מגמות או להגיע לתוצאה מועדפת. אלגוריתמי המלצות באפליקציות חברתיות כמו פייסבוק וטיקטוק מגישים למשתמשים מודעות על סמך התנהגות הגלישה שלהם.
כלי AI גנרטיביים כמו ChatGPT ו-Dall-E בולטים בזכות היכולת לשהם לקחת קלט נתונים וליצור תוכן חדש. אנשים השתמשו בטכנולוגיה כדי ליצור כל דבר, החל ממאמרים בקולג' ועד ליצירות אמנות.
השימוש בשירותים כמו Lensa AI כדי להפוך תמונות סלפי למגוון אווטארים בהשראת מדע בדיוני ואנימה הוכח כפופולרי.
לבינה מלאכותית גנרטיבית יש השלכות גדולות על הדרך שבה ילדים לומדים, אמרה לקני, והוסיפה שהטכנולוגיה הגבירה גם את הסיכון להעתקות וגניבה ספרותית.
"אז אתה מקבל את הספקנים שמפוחדים לחלוטין, נכון?", שאלה. "הם מפוחדים כי הם חושבים, תחזיקו מעמד, ילדים הולכים להעתיק את שיעורי הבית שלהם. יש לזה השלכות בעולם האמיתי".
השבוע, בפורום WEF, AI גנרטיבי החליף למעשה את הקריפטו ואת מה שמכונה "WEB3" כטכנולוגיית ההייפ המועדפת על מנהלי עסקים וקובעי מדיניות בכירים.
"בינה מלאכותית גנרית היא בעלת פוטנציאל עצום", אמר הירואקי קיטאנו, מנכ"ל Sony Computer Science Laboratories, בפאנל ה-AI הגנרטיבי של יום שישי.
"זה לא סתם משהו שצץ פתאום. יש לנו היסטוריה ארוכה של למידה עמוקה", אמר קיטאנו. "זה כמו התפתחות מתמשכת של יכולת הבינה המלאכותית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה