דיגיטל וטק

בשורה לישראלים: בקרוב האינטרנט הסלולרי יהיה מהיר יותר

משרד התקשורת פרסם את מכרז התדרים השני לדור 5, שמיועד עבור ספקיות הסלולר הגדולות, וצפוי לשפר משמעותית את מהירות השימוש ברשת החדשה בישראל
יאיר מור |  4
יועז הנדל (צילום פלאש 90/ תומר נויברג, vecteezy, freepik)
ועדת המכרזים של משרד התקשורת פרסמה הבוקר (רביעי), בשיתוף משרד האוצר, את מכרז התדרים השני לדור החמישי של רשתות הסלולר הגדולות, שנועד להרחיב את הכיסוי והיכולות של הטכנולוגיה בארץ. התדרים הנוספים שיוקצו לרשתות דור 5 של הספקיות הארציות כוללים 2,500 מגה-הרץ של תדרים בתחום 26 גיגה-הרץ, כאשר בהמשך מיועדים תדרים נוספים להקצאה לרשתות דור 5 'פרטיות', שמיועדות לשימושים כמו ערים חכמות.
המשרד ציין כי רשתות הדור החמישי מציעות פס רחב, שמגדיל את היכולת לשרת המוני מנויים ביישומים 'כבדים' כמו שיחות וידאו, מציאות מורחבת וכדומה; מסוגלות לשרת מספר מכשירים עצום ליישומי IoT ('האינטרנט של הדברים' – מצלמות אבטחה, חיישנים, רמזורים וכו'); ולספק אמינות גבוהה באופן חסר תקדים.
"בשנתיים האחרונות הפך משרד התקשורת לסיירת של משרדי הממשלה בהורדת חסמים ועידוד חדשנות", אמר שר התקשורת היוצא, יועז הנדל. "חיזוק מלאי התדרים לחברות הסלולר ישפר את איכות הרשת הסלולרית במרכזי הערים – אזורים בהם הצפיפות עולה והדרישה לטכנולוגיה יציבה ומתקדמת עולה יחד איתה. דור 5 הוא הבסיס ל'אינטרנט של הדברים' ולסביבה רוויית חיישנים. היעד שהצבתי הוא הובלה ישראלית טכנולוגית בתחומים כמו חקלאות, חינוך, תעשייה, ורפואה. אני משאיר משרד שמוביל בקצב פריסת הסיבים האופטיים והופך מוביל גם בטכנולוגיות ויישומים חדשניים של הדור החמישי".
מנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן-חורין, הוסיפה כי "אפליקציות הדור החמישי יפרצו אל חיינו בסערה: רשתות פרטיות יהפכו את האצטדיונים ואת בתי החולים לחכמים, בטוחים ומהירים; רמזורים חכמים ימנעו עומסים בכבישים ותאונות דרכים; מטופלים בכל מקום בארץ יוכלו לקבל טיפולים רפואיים מרחוק, והכל בלחיצת כפתור. אני קוראת לחברות הסלולר לפרוס אתרי דור 5 בכל רחבי הארץ, כדי לשפר את איכות החיים של הלקוחות שלהן ולהציב את ישראל בחזית החדשנות העולמית".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    יותר מהיר מזה ? למי זה טוב ? (ל"ת)
    משה 12/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    שנתיים של חסד
    מזל 12/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קיבלנו דגימה של שלטון שמותיר אחריו קצת פריחה בתוך המדבר השומן והצחיח
    סגור
  • 2.
    אין
    מהב 12/2022/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עדיין אין את הדור החמישי הרגיל ימטומטמים
    סגור
  • 1.
    ומה עם קרינה.
    תמים 12/2022/07
    הגב לתגובה זו
    4 1
    ומה עם הקרינה. הקרינה תגבר.
    סגור