דיגיטל וטק

השירות שהבטיח לשמור לכם על הסיסמאות שוב נפרץ

לאסטפאס, שעשרות מיליוני אנשים ברחבי העולם וגם בישראל סומכים עליה לשמור על הסיסמאות שלהם לכל יתר השירותים, נפרצה בפעם השנייה השנה ולפחות העשירית בעשור האחרון
יאיר מור | 
התחברות לאתר אינטרנט (צילום Istock)
ענקית שמירת, זכירת וסנכרון הסיסמאות LastPass הודיעה אמש (רביעי) ללקוחותיה על פריצה נוספת למחשביה, שחשפה חלק מהמידע שלהם.
לפי ההודעה שפרסם מנכ"ל החברה, קארים טובה, בבלוג שלה, היא הבחינה בפעילות חשודה בשירות אחסון מקוון שבו משתמשות גם היא וגם חברת-האם שלה, GoTo (לשעבר LogMeIn). החברות בדקו את העניין ויידעו את חברת חקירות הסייבר Mandiant, שנרכשה השנה על ידי גוגל תמורת 5.4 מיליארד דולר, ואת המשטרה.
לדברי לאסטפאס, ההאקרים הצליחו להשיג גישה ל"פריטים מסוימים" של מידע משתמשים – אך היא לא יודעת, לכאורה, אילו פרטים בדיוק נחשפו. "אנו עובדים בחריצות על מנת להבין את היקף התקרית ולזהות לאיזה מידע בדיוק התבצעה גישה", היא כתבה, והדגישה כי הסיסמאות עצמן נותרו "מוצפנות באופן בטוח", מכיוון שהן מאוחסנות באופן שלא ניתן לקריאה ללא סיסמת ה"מאסטר" שרק המשתמש יודע.
שתי החברות הדגישו בהודעותיהן כי השירותים שלהן ממשיכים לעבוד ללא הפרעה.
לא מדובר בפריצה הראשונה – או השנייה, או השלישית (וכו') – ללאסטפאס. ההיסטוריה של החברה רצופה פריצות חמורות, כאשר היא עצמה מודה, בעקיפין, כי מיעטה בערכה של האחרונה, שאירעה בקיץ האחרון וכעת היא מודה שבמהלכה השיגו ההאקרים את המידע שאיפשר להם לחדור הפעם עמוק יותר למערכת.
למרות לפחות 11 פרצות אבטחה ב-11 שנים, לאסטפאס היא, ככל הידוע, עדיין שירות ניהול הסיסמאות הגדול בעולם, עם עשרות מיליוני משתמשים. ב-2015 היא נרכשה על ידי חברת העבודה מרחוק LogMeIn תמורת 110 מיליון דולר, והאחרונה, ששינתה בינתיים את שמה ל-GoTo, הפכה לפרטית ב-2019 תמורת 4.3 מיליארד דולר, ביצעה בשנה שעברה ספין-אוף ללאסטפאס, שחזרה להיות עצמאית-למחצה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה