דיגיטל וטק

משתמשים באנדרואיד? טלגרם ממש לא רוצה שתשלמו

בניגוד לציפיות, המתחרה של וואטסאפ ביצעה צעד שלכאורה עשוי לגרום לישראלים רבים לוותר על רעיון התשלום תמורת שירות הפרימיום שלה
יאיר מור |  1
פאבל דורוב, מנכ"ל טלגרם (צילום unsplash, ויקיפדיה)
זמן קצר לאחר שחשפנו הבוקר את מחירו של שירות טלגרם פרימיום למשתמשי אנדרואיד שהורידו את האפליקציה ישירות מאתר החברה, כעת אנו חושפים את המחיר למשתמשי אנדרואיד שהורידו את האפליקציה דרך החנות של גוגל – והוא ההיפך ממה שציפינו.
החברה עדכנה הבוקר את גרסת האפליקציה הזמינה בגוגל פליי סטור ופתחה את ההרשמה לשירות המנויים שלה, טלגרם פרימיום. המחיר: 16.90 שקל לחודש – שקל יותר מהמחיר באייפון ושלושה שקלים יותר מהמחיר באפליקציה ה"חופשית", (כלומר חופשית מתשלום עמלות לגוגל) לאנדרואיד.

ההבדל הזה הפוך מזה שציפינו לו: בבוקר צפינו שמחיר השירות בתשלום דרך גוגל יהיה או זהה למחיר באייפון – משום שגם גוגל גובה מטלגרם עמלה על כל תשלום – או נמוך ממנו – משום שהעמלה שגובה גוגל היא מחצית מזו שגובה אפל.

המחיר ברכישה ישירה (צילום מסך)
אלא שבפועל בחרה טלגרם בכיוון ההפוך: היא "קונסת" משתמשי אנדרואיד שיכולים להוריד את האפליקציה ישירות ממנה ולשלם על השירות תעריף נמוך יותר, ככל הנראה כדי לרמוז להם בחוסר עדינות מופגן כי היא מעדיפה שיורידו את האפליקציה בגרסה שבה היא גורפת כמעט את כל הרווח (כמובן, אחרי עמלה חד-ספרתית לשירות סליקה).

המחיר בחנות של גוגל (צילום מסך) 
עם זאת, משתמשים ישראלים שרוצים להירשם לשירות בלי לצאת פראיירים ייצאו כרגע בעיקר מתוסכלים: לפי בדיקת ice, נכון לשעה עשר בבוקר הצטרפות לטלגרם פרימיום בתשלום גבוה דרך גוגל עובדת, בעוד הצטרפות בתשלום ישיר של התעריף המפתה למי שמשלם ישירות לטלגרם לא עובדת – אמנם המחיר מוצג, אך ניסיון לשלם אותו נתקל בהודעה לפיה (בתרגום חופשי) "למרבה הצער, אפשרות זו אינה זמינה בגרסת האפליקציה שלך".
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תורידו את האפליקציה מי האתר של טלגרם ותוכלו לשלם 13.90₪ (ל"ת)
    חיים 06/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור