דיגיטל וטק

אפל הצהירה: "זה המחשב הנמכר בעולם" – ואז הרגה אותו

אחרי 14 שנה, אפל נפרדה אתמול מאחד המוצרים האהובים ביותר בתולדותיה, שהוצג בעשור הראשון של המילניום על ידי סטיב ג'ובס בכבודו ובעצמו
יאיר מור | 
אפל (צילום pixabay, vecteezy)
אחת האמרות המוכרות ביותר היא "אם זה עובד – אל תתקן את זה", או בגרסה אחרת: "סוס מנצח לא מחליפים". אפל כנראה לא מכירה את המשפט הזה, שכן באירוע הפתיחה של ועידת המפתחים השנתית שלה, שנערך אמש (שני), היא הרגה את מה שהיא הודתה שהוא אחד המוצרים המצליחים ביותר שלה.
המוצר הזה הוא מקבוק אייר – המחשב הנייד הדקיק שהוצג על ידי מייסד ומנכ"ל החברה, סטיב ג'ובס, ב-2008, כאשר שלף אותו מתוך מעטפה ואז הניח אותו ליד עיפרון, כדי להמחיש עד כמה הוא דק.
"למעשה, מקבוק אייר הוא המחשב הנייד הנמכר בעולם", אמר ג'ון טֶרְנוּס, סגן נשיא בכיר להנדסת חומרה בחברה, בתחילת החלק שבו הוכרזו החידושים למחשבי החברה. מספר שניות לאחר מכן הוא הציג את מקבוק אייר החדש – שלראשונה לאחר 14 שנה, אינו מעוצב בשיפוע שגורם לו להיראות דק באופן כמעט בלתי נתפש, אלא בקווים כמעט זהים לחלוטין למקבוק פרו, שהוגדר ע"י טרנוס מאוחר יותר כמחשב הנייד השני במכירות.
בדומה למקבוק פרו, מקבוק אייר החדש מלבני מאוד מכל כיוון אפשרי מלבד הפינות המעוגלות מעט, ודומה קצת לשני אייפדים מודרניים עם ציר ביניהם. בניגוד לאייפד, כמובן, אין כאן מסך מגע, אלא מסך רגיל בחלק העליון ומקלדת גדולה למדי בחלק התחתון. במרכז החלק הקדמי יש שקע קטן לפתיחה נוחה של המסך, וההבדל העיקרי לעומת מקבוק פרו הוא העובי – 11.3 מ"מ בלבד. המשק עומד על 1.2 ק"ג.
גודל המסך של מקבוק אייר החדש הוא 13.6 אינץ', מעט גדול יותר מהדגם הקודם, והוא בהיר ב-25% ממנו. שקע הטעינה הוא MagSafe, ולצידו שני שקעי USB-C לחיבור אביזרים. בראש המסך, שמגיע כמעט עד הקצה ומותיר שוליים צרים למדי, נוספה מגרעת ובה מצלמת 1080p לעומת 720p בדגם הקודם, ומאחורי המקלדת משולבים שלושה מיקרופונים לדיבור עם סירי ושיחות וידאו וארבעה רמקולים שמדמים, לכאורה, מערכת צליל היקפית.
ההבדלים המרכזיים בין מקבור אייר החדש למקבוק פרו החדש, שכולם נובעים מהעובי הדק יותר, הם יותר רכיבים מתקדמים: למשל, למקבוק פרו יש מערכת קירור, בניגוד לאייר שהוא חסר מאווררים, ולכן השבב הזהה עובד מהר יותר בפרו מאשר באייר; פרו תומך בעד 24 גיגה-בייט זיכרון, מה שאייר לא מאפשר; המקלדת של פרו כוללת שורת מגע בראש, בעוד המקלדת של האייר רגילה; וחיי הסוללה המקסימליים של הפרו הם 20 שעות, לעומת 18 באייר.
 
גם המחיר משקף את ההבדלים – החל מ-1,200 דולר לאייר ו-1,300 דולר לפרו, החל מהחודש הבא בארה"ב (ומן הסתם תוך חודש-חודשיים בישראל).
השבב עליו מבוססים שני המחשבים החדשים הוא M2, הדור השני של שבבי אפל, שמפותחים חלקית בישראל, במרכז הפיתוח שתחת חטיבת השבבים שמנהל הישראלי ג'וני סרוג'י. לדברי סרוג'י, שדיבר באירוע, החברה שמה דגש על ביצועים מקסימליים וצריכת חשמל מינימלית, והצליחה לדחוס בשבב החדש 18% יותר ביצועים באותה צריכת חשמל של הדור הקודם, M1, וביצועים גבוהים פי 1.9 משבב Core i החדשים של אינטל בצריכת חשמל של 15 ואט וביצועים מקסימליים ברבע מצריכת החשמל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה