דיגיטל וטק

גוגל נתבעת בענק: האם השתמשה בתוכן של אתרים ללא רשות?

המאבק בין גופי התקשורת לגוגל עולה מדרגה, לאור השימוש בכלי ה-AI במנוע החיפוש. מה הטענה המרכזית נגד גוגל ומה חושף מחקר חדש על פיצ'ר ה-AI החדש שלה?
רפאל בן זקרי | 
מנוע החיפוש של גוגל (צילום אילוסטרציה, AI)
המאבק בין גופי התקשורת לגוגל על רקע מהפכת הבינה המלאכותית מחריף, כאשר תאגיד המדיה Penske, המוציא לאור בין היתר את מגזין "רולינג סטון" ו"הוליווד ריפורטר", הגיש תביעה נגד ענקית החיפוש.
בלב התביעה עומדת הטענה כי מאפיין סיכומי ה-AI של גוגל (AI Overviews) משתמש בתוכן המקורי של התאגיד ללא רשות, ובעיקר, גורם לירידה חדה בתנועת הגולשים לאתרי התאגיד. לטענת Penske, כאשר גוגל מציגה סיכום של כתבה בראש תוצאות החיפוש, היא מבטלת את הצורך של המשתמש להקליק על הקישור ולהיכנס לאתר המקורי. בכך, לטענתה, גוגל פוגעת ישירות במודל העסקי של גופי התקשורת, התלוי בהכנסות מפרסומות וממנויים המבוססות על תנועת גולשים.
התביעה אף מאשימה את גוגל בניצול כוחה כמנופול, בטענה שהיא מאלצת את המו"לים להסכים לשימוש בתוכן שלהם לצורכי AI כתנאי להכללתם באינדקס החיפוש שלה. אולם גוגל, מצידה, דוחה את הטענות וטוענת כי הן "חסרות בסיס". בחודש שעבר פרסמה החברה פוסט בבלוג שבו טענה כי היקף הקליקים לאתרים נותר "יציב יחסית", וכי איכות הקליקים אף עלתה, כלומר גולשים שמקליקים על תוצאות החיפוש נשארים באתרים זמן רב יותר.
עם זאת, נתונים מגופי תקשורת אחרים וממחקרים חיצוניים סותרים את עמדתה של גוגל. תאגיד DMG Media (הבעלים של ה"דיילי מייל") דיווח על ירידה של עד 89% בשיעורי ההקלקה מאז השקת הפיצ'ר של גוגל, בעוד שמחקר של מכון Pew מצא כי הסיכוי שמשתמש יקליק על קישור כמעט מוכפל כאשר תוצאות החיפוש אינן כוללות סיכום AI.
  

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה