דיגיטל וטק

SpaceX מאבדת נוסע: הטייקון היפני מבטל את השתתפותו בטיסה לחלל

הטייקון היפני יוסאקו מאזאווה ביטל את השתתפותו בפרויקט הטיסה הפרטית סביב הירח עקב עיכובים בשיגור חללית ה-Starship של SpaceX. העיכובים יוצרים חוסר ודאות לגבי מועד המראה, מה שגרם למאזאווה לוותר על השתתפותו
רפאל בן זקרי | 
אילון מאסק, מנכ"ל SpaceX (צילום shutterstock, יוטיוב/ insider News)
הטייקון היפני יוסאקו מאזאווה, שהזמין ב-2018 טיסה פרטית סביב הירח על גבי חללית ה-Starship של SpaceX שבבעלות אילון מאסק, ביטל כעת את הפרויקט - שזכה לשם dearMoon - בעקבות עיכובים בהכנות של החללית לשיגור המתוכנן ב-2023.
"חתמתי על החוזה ב-2018 בהנחה ש-dearMoon ישוגר עד סוף 2023," ציין מאזאווה בהצהרה שפירסם ב-X (לשעבר טוויטר). "מדובר בפרויקט פיתוח, ולכן הדברים מתפתחים כפי שהם, אך עדיין לא ברור מתי החללית תשוגר."
ה-Starship של SpaceX כוללת את המאיץ Super Heavy, והיא נחשבת לחללית הגבוהה והחזקה ביותר בעולם. החברה שיגרה את טיסת המבחן הראשונה והבלתי מאויישת באפריל 2023, אך נחלה כישלון כשהחללית לא הגיעה לחלל. טיסת המבחן השניה בנובמבר 2023 הצליחה להמריא גבוה יותר אך נכשלה גם היא. ב-14 במרץ השנה הגיעה החללית סוף סוף לחלל, במבחן שהגיע למהירות מסלולית, אך גם במקרה הזה החללית והמאיץ לא הגיעו לנקודות ההתרסקות המיועדות.
SpaceX מתכוננת לשגר עד 2026 את מבחן הטיסה הרביעי של Starship ב-5 ביוני כחלק מפיתוח החללית המאוישת להנחתת אסטרונאוטים של נאס"א על הירח בתוכנית Artemis.
מאזאווה אמר כי חוסר הוודאות לגבי מועד מוכנות ה-Starship לשיגור הובילה אותו לבטל את משימת dearMoon. "איני יכול לתכנן את עתידי במצב הזה, ואני מרגיש רע שהצוות צריך להמתין זמן רב יותר, ולכן החלטתי לבטל את המשימה בשלב זה," כתב מאזאווה ב-X. "אני מתנצל בפני כל מי שהיה נרגש לקראת הפרויקט הזה."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה