דיגיטל וטק

מנכ"ל החברה הישראלית שניצחה את אילון מאסק: "אירוע תקדימי"

לאחר שהביסה את הרשת החברתית X בבית המשפט בקליפורניה, מנכ"ל ברייט דאטה אור לנצ'נר התייחס לתוצאות המשפט: "מבהיר לעולם שהמידע הפומבי ברשת שייך לכולנו". לדבריו, "מה שקורה עכשיו הוא תקדימי ומשפיע על תעשיית ההייטק העולמית בכלל ועל תחום הבינה המלאכותית בפרט"
מערכת ice | 
אור לנצ'נר (צילום ענת פמלה שרון)
לאחר ניצחונה של ברייט דאטה הישראלית על הרשת החברתית של אילון מאסק X (טוויטר לשעבר) בבית המשפט בקליפורניה, הגיב לפרסום הבוקר (שישי) מנכ"ל החברה אור לנצ'נר. "הניצחונות של ברייט דאטה על פייסבוק וטוויטר מהשנה האחרונה,  מבהירים לעולם שהמידע הפומבי ברשת שייך לכולנו", מסר לנצ'נר. 
התביעה הייתה חלק מהמאבק שניהל מאסק נגד קצירת מידע – שאיבה אוטומטית של מידע מהרשת החברתית. המשפט דחה כאמור את הטענות וקבע כי הרשת החברתית מנסה לאכוף בעלות זכויות יוצרים על התוכן של משתמשיה אף שאין לה זכויות כאלו. "כל ניסיון למנוע מהציבור גישה ייכשל", הוסיף לנצ'נר.
 
"מה שקורה עכשיו הוא תקדימי", הוא הסביר, "ומשפיע על תעשיית ההייטק העולמית בכלל ועל תחום הבינה המלאכותית בפרט". מוקדם יותר השנה דחה בית המשפט בסן פרנסיסקו תביעה דומה נגדה מצד מטא (פייסבוק). השופט קבע כי מטא לא הצליחה להוכיח שברייט דאטה הפרה את תנאי השימוש שלה.
"אנחנו גאים כחברה ישראלית על לעמוד על שלנו, להגן על חופש המידע ברשת אל מול ענקיות הטכנולוגיה ולהביס אותן במגרש הביתי שלהן", סיכם לנצ'נר. ברייט דאטה הישראלית שייכת לקרן EMK Capital הבריטית מאז 2017, ומספקת שירותים ומפתחת כלים אוטומטיים שמאפשרים ללקוחותיה לאסוף מידע ונתונים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה