דיגיטל וטק

תמורת 6.1 מיליארד דולר: מיקרון תקים מפעל שבבים חדש בארה"ב

המפעל צפוי לייצר יותר מ-50,000 מקומות עבודה. ההסכם הראשוני נחתם עם מחלקת הסחר בארצות הברית במסגרת חוק CHIPS. יצרנית השבבים הודיעה גם בעבר כי מדינת ניו יורק תעניק תמריצים בסך 5.5 מיליארד דולר במהלך חיי הפרויקט
מערכת ice | 
שבב (צילום freepik)
יצרנית שבבי הזיכרון מיקרון טכנולוגיות הגיעה להסכם ראשוני עם מחלקת הסחר בארצות הברית במסגרתו תקבל 6.1 מיליארד דולר במסגרת חוק CHIPS לבניית מפעל שבבים חדש בצפון מדינת ניו יורק ולהרחבת מתקנים קיימים באיידהו. מיקרון הצהירה בעבר כי העבודה על תוכניות הבנייה של המפעל תחל ב-2023, העבודה ב-2024 והייצור בהמשך. 
המתקן החדש שצפוי להיבנות ידרוש בסופו של דבר השקעה של יותר מ-100 מיליארד דולר, כך אמרה החברה בהכרזה על הפרויקט ב-2022, כאשר המפעל צפוי לייצר יותר מ-50,000 מקומות עבודה. מיקרון הודיעה כי המפעל בניו יורק יכלול ארבעה חדרים נקיים בשטח של בערך 56 אלף מ"ר, או 40 מגרשי פוטבול. 
 
יצרנית השבבים הודיעה גם בעבר כי מדינת ניו יורק תעניק תמריצים בסך 5.5 מיליארד דולר במהלך חיי הפרויקט. "ההשקעה הפרטית הגדולה ביותר בהיסטוריה האמריקנית נמצאת בדרכה למרכז ניו יורק", אמרה מושלת ניו יורק קאת'י הוקול בהצהרה. "אנחנו הולכים להחיות את הכלכלה שלנו בצפון המדינה - שבב אחד בכל פעם". 
"מסמארטפונים, AI ועד הטכנולוגיות המסווגת ביותר של ארה"ב, שבבי הזיכרון של מיקרון נמצאים בכמעט כל מוצר של הכלכלה המודרנית שלנו", אמר צ'אק שומר, מנהיג הרוב בסנאט ואחד ממקדמי חוק CHIPS. "ההשקעה במיקרון תבנה כלכלה בטוחה יותר ותחזק את הביטחון הלאומי". 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה