תרבות ופנאי

למען החטופים: זו היוזמה המרגשת עליהם אחראים כ-90 רקדני פלמנקו

כ-90 רקדנים ורקדניות מקהילת הפלמנקו בישראל, יצאו במחווה מרגשת עבור החטופים והחטופות המוחזקים בעזה. האחראית על המחווה, יעל טוכפלד: "השירה, הריקוד והנגינה הם הדרך שלנו – קהילת הפלמנקו – לכאוב וגם לחגוג, להתאבל וגם לקוות"

מערכת ice | 
מלחמת חרבות ברזל (צילום דובר צהל, unsplash, פלאש 90/ מרים אלסטר)
בימים אלו, עמותות וגופים רבים נרתמים למאמץ המלחמתי ויוצאים במחוות ויוזמות מרגשות למען משפחות החטופים והחטופות אשר מוחזקים בימים אלו בשבי חמאס. אתמול (שבת), נפגשו  כ-90 רקדניות ורקדנים מקהילת הפלמנקו בישראל בנמל תל אביב והביעו בריקוד משותף, את קריאתם להחזרת החטופים והחטופות.
על היוזמה המבורכת, אחראית יעל טוכפלד, רקדנית, כוריאוגרפית וזמרת פלמנקו, אשר הקליטה עיבוד בסגנון הפלמנקו לשיר 'שובי לביתך', שירה של דליה רביקוביץ'. טוכפלד פרסמה את הביצוע שלה ברשתות, לפני עסקת שחרור החטופים וכתבה: "לפני ארבע שנים שבתי לביתי, לארץ ישראל! אחרי שבע שנים בספרד, ומתוך התהליך של המעבר חזרה לארץ נולד בי הרעיון להקליט קאבר לשיר "שובי לביתך" בגרסה קצת יותר פלמנקואית".
טוכפלד התייחסה לחטופים והחטופות אשר מוחזקים בשבי חמאס וכתבה: "היום, המילים מקבלות משמעות מציאותית שהיא לא שלי, היא של כל העם שלי, ואני מתרגשת בעצב ועם המון תקווה לשתף את הביצוע במיוחד בימים אלה. כמו בחיים, הפלמנקו שוזר עצב בשמחה, ועוצמה בשבריריות. השירה, הריקוד והנגינה הם הדרך שלנו – קהילת הפלמנקו – לכאוב וגם לחגוג, להתאבל וגם לקוות". 
עוד הוסיפה טוכפלד כי "זוהי התכנסות שמבקשת לנחם ולהתחזק מתוך ה'יחד', בידיעה ברורה שכל חטוף או חטופה שחוזרים הופכים את הנשימה של כולנו לקצת יותר קלה, אך הלב שלנו לא יהיה שלם עד שאחרון החטופים יחזור".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה