תרבות ופנאי

יהורם גאון בווידוי מרגש על משפחתו: "הייתי נותן עולם ומלואו"

מרבית משפחת גאון עלתה השבוע לירושלים לכבוד תערוכה ייחודית שהציגה את ההיסטוריה המשפחתית שלהם. יהורם גאון אמר באירוע: "הייתי נותן עולם ומלואו אם הייתי יכול לשבת עם אבי ולקבל ממנו אינפורמציה"
מערכת ice |  5
משפחת גאון (צילום דניאל אברגל)
יהורם גאון ומשפחתו זכו לחוות רגע מרגש במיוחד השבוע בירושלים. נכדת אחיו של גאון הציגה את עבודת הגמר שלה בבצלאל וכל המשפחה הגיעה לתמוך. העבודה משלבת סרטי 8 מילימטר נדירים שצילם סבה, בני גאון ז"ל, ונשמרו יותר מ-30 שנה בארון בבית המשפחתי.
הרעיון לפרויקט הייחודי נולד כאשר ניצן גאון נחשפה לפוסט של יהורם גאון על כך שחש פספוס גדול כשאביו נפטר כשגאון היה רק בן 19. הוא העיד שלא לא הספיק לשאול את אביו את השאלות שנדרש לשאול על משפחתו, הוריו ועל שורשי המשפחה: "כל עוד חי אבי, יכולתי לשאול אותו שאלות ולא העזתי. מִשנפטר וַאני בן תשע עשרה, כבר לא היה לי את מי לשאול. והוא מעולם לא דיבר במשפחתו אפילו לא ברמז", כך כתב גאון בפוסט.
על כן, ניצן ראתה ערך בשילוב הקשר והיחסים עם סבתה רחל בפרויקט, וכמובן היא דאגה לשאול אותה את אותן שאלות חשובות, וכך הלקח של יהורם גאון הפך לפרויקט הגמר של ניצן. הסרט זכה לשם "דברים שלא תדעו אם אני לא אספר" וניתן לראות בו מקבץ רגעים ייחודים של המשפחה, כשברקע נשמעים קולם של יהורם גאון והסבתא רחל.
יהורם גאון שכמובן הגיע לתערוכה בבצלאל, מסר: "היום אנחנו מתנתקים מהמון דברים ומוצאים את עצמנו מרחפים באוויר. ככל שניאחז בעבר זה מחזיר אותנו אל הטבור שאליו אנחנו קשורים. אני כיוצר שנמצא הרבה על במות, כל העשייה שלי באה והולכת אל המשפחה, היא לא מחפשת בשדות זרים. עשיתי שלושה סרטים על ירושלים כבן ירושלים, סרט נוסף שכולו לדינו משום שבמשפחתי דיברו לדינו. בכל התקליטים, השירים ההצגות בבימויי, השורשים שלי יוצאים מתוכי. עד היום בכל יצירה שלי שואל את עצמי מה אבי היה חושב על זה".
עוד הוא הוסיף: "ניצן היא מיוחדת מאוד, לא כמו בני דורה מעט מאוד מתעניינים בסבא והסבתא, העובדה שהיא בחורה בגילה בחרה לעשות עבודה על הסבתא שלה, היא דבר נדיר מאוד. הייתי נותן עולם ומלואו אם הייתי יכול לשבת עם אבי ולקבל ממנו אינפורמציה. ניצן יישמה ולמדה לקח על משפחתה וראתה שאנשים מתבגרים ולא יהיה מי שיספר את הסיפור ותפסה את זה ברגע האחרון".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    מישפחת גאון לתיפארת היהודים ומדינת ישראל מרגשים
    שיר 08/2023/30
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מישפחה מוערכת ביותר יהורם איש יקר ביותר
    סגור
  • 4.
    יהורם גאון
    רות יהל 08/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם אני הייתי מוכנה לשבת עם אבי ולהודות לו על היחס הנפלא שלו כלפינו הילדים וכלפי אימי. תעשה תיקון לעילוי נישמתו של אביך
    סגור
  • 3.
    אדם עם נשמה של ירושלים (ל"ת)
    איש מיוחד 08/2023/30
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 2.
    יורם, הכי אתה מתגעגע לאמא, אליה ההית קרוב מאודדד (ל"ת)
    השר מונטיפיורי 08/2023/28
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 1.
    משפחת גאון
    אבי 08/2023/28
    הגב לתגובה זו
    2 0
    משפחה לתפארת מופת ודוגמא כן ירבו
    סגור