תרבות ופנאי

התיאטרון הזה מעורר סערה לאחר שהכריז על הרפרטואר המפתיע שלו

תיאטרון קנדי במימון כספי הציבור הכריז על הפקתן של שתי הצגות רק עבור חברי הקהילה השחורה, ועורר זעם ברחבי הרשת: "עכשיו שהתיאטרון מפיק מופעים רק לגזע אחד, נוכל לצפות להפקה עבור אנשים לבנים בלבד?"
מערכת ice | 
תיאטרון (צילום Kyle Head / Unsplash)
מדי שנה מדינות המערב, בהן ארה"ב וקנדה, מציינות את חודש פברואר כחודש המוקדש להיסטוריה של הקהילה השחורה. במסגרת זו, תיאטרון בקנדה הממומן מכספי ציבור הודיע על אירוע בן שתי הצגות שבו קהל היעד היחיד הוא הקהילה השחורה. הדבר עורר במהרה לא מעט זעם ברשתות.
האירוע יתקיים באמצע חודש הבא בתיאטרון ובפרסום הרשמי הוצג כי תעלה הצגה מיוחדת שנכתבה ומופקת על ידי נשים שחורות. לדברי התיאטרון, חבריה הקהילה שמזדהים כשחורים מוזמנים להגיע ושהערב כולו יעניק להם לצפות במופע שמשקף את המגוון הרחב של חיי הקהילה. יתרה מכך, הכניסה למופע היא רק לחברי הקהילה.
התגובות כאמור לא איחרו להגיע. צייצן אחד כתב: "אפרטהייד חברתי". אחר כתב: "גזענות חיה וקיימת בקנדה. אני מקווה שיחרימו את האירוע". אדם נוסף הוסיף: "עכשיו שהתיאטרון מפיק מופעים רק לגזע אחד, נוכל לצפות להפקה עבור אנשים לבנים בלבד?".
למרות ההודעה המקוממת על אופי האירוע, שקיבל את השראתו מאירועים דומים שהתקיימו בארה"ב בברודווי, מהתיאטרון נמסר שהסדרנים באירוע לא יחסמו את הכניסה לקהל לבן.
הפקות זהות ברחבי המדינה כתבו באתרן שאם יהיה אדם שאינו שחור שיבקש להיכנס לאולם, יהיה חבר צוות במקום שיגיע לדבר עמו. לכך הם הוסיפו שיעשו מאמץ שצוות הסדרנים, התאורה וכדומה יהיה לבן ולא רק שחור.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה