תרבות ופנאי

הטיסה הירוקה הראשונה יוצאת לדרך: זה הדלק החדש

ביום ראשון האחרון חברת התעופה בריסל איירליינס עשתה את הצעד הראשון למען עתיד ירוק יותר - טיסה ראשונה באמצעות דלק תעופה בר קיימא 
מערכת ice | 
מטוס בריסל איירליינס (צילום טוויטר)
חברת התעופה בריסל איירליינס חושבת בירוק. ביום ראשון האחרון, הפעילה החברה את טיסתה הראשונה באמצעות דלק תעופה בר קיימא מבריסל למלאגה.
אז מהו דלק תעופה בר קיימא? Sustainable Aviation Fuel (SAF), דומה במבנה הכימי שלו לדלק סילוני מסורתי ממאובנים, אך חומרי ההזנה שלו שונים. במקום פחם, נפט וגז טבעי משתמשים בשמן בישול, פסולת מוצקה – אריזות, נייר טקסטיל ושאריות מזון, פסולת עץ, צמחים ואצות. ניתן לשלב עד 50% SAF עם דלק סילוני ותשתיות התדלוק במטוס לא נדרשות לשינוי.

בריסל איירליינס רכשה 2000 חביות, כל אחת בנפח של 1000 ליטר ובתערובת של 38% SAF, כך הצהירה החברה. ה-SAF הועבר לנמל התעופה בבריסל באמצעות מערכת הצינורות המרכזית של נאט"ו.
הטיסה למלאגה היא הצעד הראשון לכיוון יעדי הקיימות של החברה הבלגית במטרה להפחית את פליטת דו תחמוצת הפחמן שלה עד 2030 ובאופן מוחלט עד 2050.
בהתייחסו לטיסה הייחודית, מנכ"ל בריסל איירליינס, פטר גרבר, הדגיש את תוכניות חברת התעופה להגביר את השימוש בחלופות לדלק הסילוני.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה