תרבות ופנאי

עשר המכות שנפלו השנה על כוכבי הביצה

עברו מאות שנים מאז קיבלו בני ישראל את עשר מכות מצרים. אך גם היום, יש אנשים שהצרות לא פוסחות עליהם. קבלו את עשר המכות שהכו השנה בכוכבי הביצה המקומיים שלנו
רוני שיינר | 
המכות בביצה (צילום מסך קשת 12, פלאש 90 / קוקו, אינסטגרם: ,idan_amedi, @nettabarzi@)
עידן עמדי 
בעת לחימה בעזה, עמדי נפצע באורח קשה, עד כדי שבתחילה הוא הוגדר כחייל אנונימי ולא ניתן היה לזהותו. פציעתו והליך החלמתו ריתקו וריגשו מדינה שלמה. לאחר שמצבו התייצב, קיים עמדי מפגש עיתונאים במהלכו שחזר את רגעי פציעתו וסיפר בדמעות על חבריו שנפלו בקרב. "הגעתי לבית החולים שרוף, מפויח. גופי ונפשי אמנם נפגעו, אבל רוחי חזקה מאי פעם. אשוב ליצור, לשיר ולשחק. אם אלוהים ייתן לי כוח, גם אשוב להילחם למען המדינה שלי", אמר. בהמשך, קיבל עמדי הצעה להדליק משואה בטקס בהר הרצל, אך בחר לסרב. 
 
עומר אדם 
הופעתו הראשונה של אדם בפארק הירקון נדחתה, בעקבות ההיערכות למתקפה מאיראן והודעה של פיקוד העורף על הגבלת התקהלויות ל-1000 איש. "מה לא עשינו? מה לא ניסינו לעשות כדי שהמופע יתקיים היום?", כתב אדם לרוכשי הכרטיסים. "אבל במציאות המשוגעת הזאת... אין מה לעשות". אדם קיבל חיזוק מכיוונה של זוגתו, יעל שלביה, שכתבה: "גאה בך כל כך. כל הופעה הולכת להיות יותר מרגשת ושמחה מהשנייה". 

עומר אדם (אינסטגרם)
שחף רז 
חודש לפני שעמד תחת החופה עבר שחף רז, יוצא "האח הגדול", תאונת "פגע וברח" בזמן שרכב על האופנוע שלו. שחף, שבאותה העת היה על כביש מהיר, נפגע מרכב של נהג שניסה לעקוף אותו משמאל. מעוצמת המכה הוא עף קדימה על הכביש וחטף מכות יבשות. ארוסתו באותם ימים, טליה עובדיה, עדכנה: "היינו בבדיקות ובצילומים עד מאוחר, ברוך השם שנגמר ככה ולא גרוע יותר". 

שחף רז (אינסטגרם)
נטע ברזילי 
הזמרת שעסוקה בימים אלה בחזרות לתוכנית "רוקדים עם כוכבים", עברה ניתוח בהול, בעקבות דלקת בתוספתן. ברזילי שיתפה כי ניגשה לרופאת המשפחה שלה לאחר שסבלה מסחרחורת ובחילה בזמן האכילה: "שיערתי שאולי אני אלרגית לחלב או שחסר לי ברזל", אמרה. לאחר שהגיעה למיון, התבשרה על ידי כירורג מומחה כי ההליך המומלץ ביותר הוא ניתוח. ממיטת בית החולים עדכנה: "הניתוח עבר בשלום והשותפה שלי לחדר, סבתא רשל, כל הזמן בירכה אותי ששנה הבאה אני מתחתנת". 

נטע ברזילי (אינסטגרם)
בן זיני 
במהלך הופעה בהתנדבות בפני חיילים בבסיס חיל הים בחיפה, תועד בן זיני כשהוא מבצע את אחד משיריו ונשמע לא במיטבו. הסרטון ובו התיעוד הופץ ברשתות החברתיות והפך לוויראלי. זיני בתגובה, מיהר להסביר כי הדבר אירע בגלל בעיה טכנית. "רצים עכשיו ברשת סרטונים שלא מחמיאים לי בלשון המעטה וכן, ברור לי שכולם ממהרים להפיץ אותם כי זו עוד 'בדיחה' עבורם", שיתף והמשיך: מה אני יכול לומר? שכן רואים בסרטונים שסימנתי לסאונד מן שהאינרים לא עבדו ואני גם יכול להגיד שזה נשמע לא טוב. אני לא מתנער מזה". 

בן זיני (אינסטגרם)
מירית גרינברג
מלכת היופי לשעבר שיתפה כי התגלה אצלה גידול סרטני בבלוטת התריס. זאת, לאחר שהחלימה לפני שלוש שנים מסרטן השד, הודות לגילוי מוקדם. גרינברג שיתפה: "הגיעו התוצאות ולצערי זה סרטני. אני נכנסת שוב לסרט של בתי חולים וניתוח להורדת הבלוטה. מזל שבסרטן בלוטת התריס אין כימותרפיה". גרינברג הוסיפה: "אני ללא מצב רוח, אז תסלחו לי אם אני לא מגיבה". 

מירית גרינברג (אינסטגרם)
מעיין אדם 
אדם, שאחותה הצעירה מפל נרצחה במסיבה ברעים ב-7 באוקטובר, הגישה מועמדות לתפקיד הנחיה בטקס המשואות בהר הרצל, אך הפסידה אותו למגי טביבי. "האמנתי שאחרי מה שעברנו, אוכל לסמל משהו כשאעמוד שם בחודש תשיעי- לאויבינו, לעצמנו, ולה. שקלו את בקשתי, אך לא נבחרתי", שיתפה אדם והוסיפה: "אני אצפה בטקס מהבית, במקום להביט לשמיים מהר הרצל כפי שדמיינתי, בתקווה שהיא תהייה גאה בי גם על הספה".   

מעיין אדם (אינסטגרם)
קובי פרץ 
בתחילת חודש מרץ, הגיע פרץ לבסיס צבאי בצפון הארץ, כדי להופיע בפני חיילים. בכניסה לבסיס הוא עוכב, תוך ניסיון למנוע את כניסתו פנימה. לאחר שכבר נכנס לבסיס, כובתה מערכת ההגברה והחיילים נדרשו על ידי מפקדם לעזוב את האולם. בתיעוד שפורסם, נראה עימות בין פרץ לבין קצין צה"ל. פרץ נראה כשהוא מגורש מהבסיס תוך קריאות "עוף מפה, נכנסת בלי אישור, עכשיו תצא מפה", ופרץ בתגובה מכנה את הקצין "אידיוט". מאוחר יותר שיתף פרץ: "חוויתי בזיון כזה שאני לא יודע את נפשי מרוב צער ועוגמת נפש". רעייתו, ענבל, מסרה: "כואב לי בנשמה שזה מה שקרה, שככה גירשו אותו ושהוא עבר את ההשפלה הזאת". 

קובי פרץ (אינסטגרם)
אורין ג'ולי 
דוגמנית הנשק שיתפה כי עברה הפלה, לאחר שהיא ובעלה גילו כי העובר שבבטנה איבד דופק. "זה כאב פיזית ורגשית, לקחנו יום אחד להיות עצובים ובחרנו ביום שלמחרת לשמוח ולראות כמה ניסים ראינו בתקופה הזאת", כתבה והוסיפה: "אני מאמינה באמונה שלמה שזה יקרה מתי שזה צריך לקרות. החיים לא בשליטתנו, אבל נוכל להחליט איך אנחנו בוחרים להגיב לדברים שקורים לנו. אני בחרתי לשמוח, להאמין ולאהוב". 

אורין ג'ולי (אינסטגרם)
עדן גולן 
נציגתנו לאירוויזיון מקבלת לאחרונה איומים על חייה בעמוד האינסטגרם שלה ודרך הודעות פרטיות מאנשים המאיימים לפגוע בה טרם תעלה על הבמה בשבדיה. איומים אלה, מוציאים את הזמרת מאיזון, לפי עדויות מקורביה. המשלחת הישראלית לאירוויזיון השנה תהייה מהמאובטחות ביותר אי פעם. ההיערכות הגדולה בשב"כ נובעת מהמלחמה בעזה ומשום שאופי היעד שבו מתרחשת התחרות, מאלמו, נחשב לאנטישמי במיוחד בלי קשר לעיתוי.

עדן גולן (אינסטגרם)
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה