קריפטו

איך הבנקאי מכר מניות קריפטו במיליונים - כשהוא תחת סנקציות?

לאחר שנכנס בשנה שעברה לרשימת האנשים שעליהם מוטלות סנקציות בארצות הברית, עתה נודע כי בנקאי רוסי מכר את מניותיו בחברת קריפטו, וקיבל בעבורן מעל 15 מיליון פאונד, שהועברו אליו בנכסים דיגיטליים
מערכת ice | 
קריפטו (צילום shutterstock)
מיכאיל קליוקין הוא בנקאי רוסי בן 46 שנכנס בחודש מרץ של השנה שעברה לרשימת האנשים בארצות הברית שעליהם מטלות סנקציות כלכליות, לאחר תפקידו באחד הבנקים הרוסיים שבארה"ב מחשיבים כמקורב מאד לנשיא הרוסי, ולדימיר פוטין.
קליוקין החזיק עד לפני תקופה קצרה ב2% ממניות חברת קריפטו שבסיסה בלונדון, וכעת נודע כי הוא מכר את מניותיו בעסקה מפוקפקת שאף גררה בדיקה של הרשויות הכלכליות בארצות הברית, מאחר ולאחר שנכנס לרשימה המפוקפקת, הוא אינו מורשה לבצע עסקאות כאלו.
כפי שפורסם בגרדיאן הבריטי, החברה דאגה לקבלת התשלום של מעל ל-15 מיליון פאונד, ולאחר מכן המירה אותם לנכסים דיגיטליים, והעבירה את אותם נכסים דיגיטליים לבנקאי הרוסי, בתמורה למניותיו. נראה שבחברה רצו לסלק את שמו של קליוקין מרישומי החברה והיא סיפרה כי העסקה בוצעה תוך ליווי משפטי ועמידה בחוקי הסנקציות הקיימים בארצות הברית, על אף הסיבוך שבעסקה כזו.
כאמור, הרשויות במדינה החלו בבדיקה ולא ברור כעת האם העסקה תגרור אחריה פעולות נוספות של הרשויות, או שלבסוף כן תותר העסקה והחברה תוכל להנות מהעובדה שברשימת מחזיקי המניות לא יהיו יותר אנשים שהם ברשימה "השחורה" של רשויות המס האמריקאיות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה