קריפטו

הסלבס מסתבכים בהונאת קריפטו ונאלצים לשלם קנסות כבדים

הרשות לניירות ערך בארצות הברית הגישה תביעות על סך מאות אלפי דולרים נגד ידוענים דוגמת לינדזי לוהאן והזמר ני-יו, בטענה שהונו את עוקביהם כשלא חשפו את העובדה שהם מקבלים תשלום עבור קידום מטבעות קריפטו
מערכת ice | 
לינדזי לוהן (צילום אינסטגרם)
בארץ הרוחות געשו וסערו רק לפני חודש כשדרמת המשפיעניות והקופונים הציפה את הרשת באלפי פוסטים זועמים על מסחור וחוסר אמינות, אבל בהוליווד כמו בהוליווד גם השערוריות מנצחות ביג טיים.
לאחרונה נודע כי שורה של סלבס מובילים בארצות הברית ביניהם השחקנית לינדזי לוהאן, הראפר אייקון, הזמר ני-יו (שאפר צ'ימר סמית'), הראפר ליל יאכטי (Miles Parks McCollum) והמתאגרף וכוכב הרשת ג'ייק פול, מצאו את עצמם מחוייבים בתשלום קנסות של מאות אלפי דולרים, תוצר של תביעות שהוגשו נגדם על ידי הרשות לניירות ערך בארצות הברית בטענה שאלה קידמו ברשתות החברתיות שלהם השקעות בקריפטו מבלי להודות בפני מיליוני עוקביהם בצעד של גילוי נאות כי הפרסום המפרגן מגיע עם תשלום מפרגן לא פחות לחשבון הבנק שלהם.
במקרה של לוהאן שהכריזה באושר לאחרונה על הריונה הראשון, הפנייה אליה מהרשות לניירות ערך הגיעה לפני כשנה במרץ 2023, כשהיא טוענת להגנתה כי כלל לא הייתה מודעת לתביעה ונאותה לשלם את הקנס בסך 30 אלף דולר כדי לסגור את התביעה ולסיים את הפרשה.
מהמסמכים שהוגשו לבית המשפט הפדרלי בניו יורק עולה כי לידוענים ששמם נקשר בפרשה הוצעו סכומי כסף נכבדים על מנת שיעשו שימוש בכוח החברתי העצום שלהם ברשתות החברתיות ויקדמו ניירות ערך של נכסי קריפטו שהוצעו למכירה על ידי שלוש חברות בבעלות אזרח סיני בשם ג'סטין סאן.
"למרות שהסלבריטאים קיבלו תשלום כדי לקדם את ניירות הערך, הפרסומים שהעלו ברשתות החברתיות שלהם לא חשפו שהם נהנו מתשלום על כך", נכתב במסמכי התביעה, "ולפיכך, הציבור הולך שולל להאמין שלסלבריטאים האלה יש עניין אובייקטיבי בניירות הערך ולא פרסמו אותם עבור תשלום". 
פרסום מטבעות קריפטו בפני עצמו אינו עבירה, אך עצם הקידום ברשתות על ידי אותם ידוענים מבלי שחשפו כי הם מקבלים תשלום על כך הפך את העניין לעבירה לכל דבר ועניין והוביל כאמור להגשת תביעות מרובות שלפי הדיווחים הסתכמו בקנסות של כ-400 אלף דולר. 
בעבר נקשר שמם של סלבס נוספים בכותרות מפוקפקות בכל הנוגע לעולם הקריפטו, כשביניהם ניתן למצוא את מדונה, לארי דיוויד, ג'יזל והאקס טום בריידי, ג'סטין ביבר וקים קרדשיאן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה