קריפטו

ארה"ב תובעת את ענקיות הקריפטו על הונאה

הנציבות לניירות ערך ובורסות בארה"ב הגישה תביעה נגד ג'מיני של האחים ווינקלבוס וג'נסיס מקבוצת DCG, בטענה שהציעה למשקיעים מוצר לא חוקי. טיילר ווינקלבוס בתגובה: במשך 17 חודשים אנחנו בשיחות עם ה-SEC ומעולם לא נרמז לנו שהשירות מפר את החוק
יאיר מור | 
הנציבות לניירות ערך ובורסות בארה"ב (SEC) הגישה ביום חמישי תביעה נגד שתי חברות קריפטו – Genesis Global Capital ו-Gemini. לטענתה, שתי החברות הונו משתמשים בארה"ב בכך שהציעו להם שירות להפקדה של מטבעות קריפטו תוך הבטחה לריבית גבוהה, בלי לציין שמדובר בנייר ערך שאינו מאושר על ידי הנציבות.
"למשקיעים חסר מידע הכרחי אודות תוכנית Gemini Earn, שהיה יכול להיות רלוונטי להחלטות ההשקעה שלהם", טענה הנציבות – טענה שניתן גם לטעון את ההיפך ממנה, שכן במשך שנים קיוו רוב משקיעי הקריפטו שההשקעות שלהם אינן מפוקחות ולכן אינן חייבות במס.
התביעה המדוברת היא אחת מתוך גל של ניסיונות של הנציבות לגרום לבתי המשפט בארה"ב לקבוע שהשקעות קריפטו נחשבות חוקית לניירות ערך, ולכן צריכים להיות מפוקחים על ידיה – תוך מעקף מוחלט של המחוקק, שמעולם לא קבע איזה מהגופים הרגולטוריים הפיננסיים בארה"ב, אם בכלל, אחראי לפקח על הקריפטו (תחרות שבה, מול ה-SEC, ניצבות נציבות הסחר, FTC, ונציבות המסחר בסחורות עתידיות, CFTC).
במקרה הזה, המוצר המדובר הוא Gemini Earn, שהוצע על ידי בורסת ג'מיני של התאומים קמרון וטיילר ווינקלבוס – אך בפועל, העבירה את הפקדונות של המשתמשים לג'נסיס, שסיפקה לה את שירות הניהול של החשבונות הללו. האחרונה, בתורה, הלוותה כנראה את רוב הנכסים בחשבונות הללו ל-FTX, בורסת הקריפטו הענקית שפשטה רגל לפני כחודשיים. כתוצאה, עם קריסת FTX הקפיאה ג'נסיס את המשיכות, ובעקבותיה עשתה ג'מיני את אותו דבר, מה שהותיר 900 מיליון דולר של 340,000 לקוחות באוויר.
מאז נמצאים התאומים ווינקלבוס במאבק נגד מנכ"ל Digital Currency Group, בעליה של ג'נסיס, והמנכ"ל שלה, בארי זילברט. התאומים האשימו את זילברט בהונאה, והאחרון מצידו טען כי מדובר בתעלול יח"צני.
טיילר ווינקלבוס צייץ בתגובה לתביעה כי "מאכזב שה-SEC בחרה להגיש תביעה היום, בזמן שג'מיני ובעלי חוב אחרים עובדים קשה יחדיו כדי להחזיר כספים. התביעה הזו לא עושה דבר לקידום מאמצינו לסייע למשתמשי Earn לקבל את נכסיהם בחזרה. ההתנהגות של (ה-CES) משיגה את התוצאה ההפוכה לחלוטין". לטענתו, המוצר פוקח על ידי המחלקה לשירותים כלכליים בניו-יורק – כלומר המקבילה המדינתית למשרד הכלכלה – והחברה ניסתה במשך 17 חודשים לקבל גם רישיון מה-SEC, שמעולם לא רמזה בשום צורה שמבחינתה מדובר במוצר שעובר על החוק.
 
במקביל, מקור ב-DCG דיווח כי חברת הבת ג'נסיס חייבת לפחות 3 מיליארד דולר. בתחילת השנה הנוכחית היא קיצצה 30% מעובדיה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה