קריפטו

דרמה בביטקוין: המטבע רשם שפל של כמעט חצי שנה

קצב הכרייה של המטבע הדיגיטלי צנח בסוף השבוע לשפל של 5 חודשים, לאחר שכורים מרכזיים רבים נאלצו לעצור או להאט את הפעילות בעקבות הסופה המשתוללת בארה"ב
יאיר מור |  2
הביטקוין מתרסק (צילום pixabay, pngwing)
כריית הביטקוין – הגורם המרכזי שעליו מבוסס מטבע הקריפטו הגדול בעולם – ירדה בסוף השבוע לשפל של כמעט חצי שנה, כך לפי הנתונים של אתר ניטור הבלוקצ'יין CoinWarz והודעותיהן של חברות העוסקות בתחום.
קצב הכרייה של ביטקוין, שהגיע בשיא של יום שישי בבוקר לפי שעוננו לכ-276.4EH/s (אקסה-האשים לשנייה, כלומר 276.4 מיליארד כפול מיליארד, או 276,400,000,000,000,000,000, פעולות בשנייה), צנח לשפל של פחות מ-169EH/s בלילה שבין שבת לראשון – ירידה של כ-39%. הרמה הזו גם היתה שפל בקצב כריית הביקטוין מאז 14 ביולי, שהיה אחד מימי הקריסות הגדולים בקריפטו השנה. עם זאת, הפעם הירידה בכוח הכרייה לא הביאה לשינוי מורגש במחיר הביטקוין, לפי בדיקת אתר ice, והוא נותר יציב לכל אורך הימים האחרונים. זאת בזכות התאמות שמבוצעות ברשת לפי כוח הכרייה כדי 'להקל' על אלה שנשארו, ולשמור על קצב יצירת 'בלוקים' חדשים (כלומר אימותים של פעולות העברה שבוצעו על ידי משתמשים) יציב.
הסיבה לצניחה בקצב הכרייה היתה הסופה האיומה שמכה בימים האחרונים בארה"ב, ופוגעת בתשתיות רבות – מה שגרם לבעיות באספקת החשמל ל'מפעלי' כרייה, הצורכים אנרגיה רבה.
כבר בלילה שבין רביעי לחמישי לפי שעוננו הודיעה חברת הכרייה Riot Blockchain כי "בשל תנאי מזג אוויר קיצוניים בטקסס, נסגור את המרכז שלנו ברוקדייל על מנת להבטיח את בטיחות חברי הצוות שלנו".
 
Core Scientific, שהגישה בשבוע האחרון בקשה לפתיחה בהליך פתיחת רגל, הודיעה ביום שישי בערב לפי שעוננו כי "בשל מזג האוויר הקר הקיצוני השוטף לאורך החצי המזרחי והדרומי של ארה"ב, נשתתף במספר צמצומי חשמל על מנת לסייע בייצוב רשת החשמל".
 
במהלך יום ראשון התאושש קצב הכרייה, ובצהריים של אותו יום חזר לאזור 240EH/s. מאז הוא רשם ירידה קלה, כאשר ביממה האחרונה רמת השפל שלו היתה 213.5EH/s.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    שיעלם הבלוף הזה וכל מטבעות הקרפיטו (ל"ת)
    בן ארצי 01/2023/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    תפסיקו בבקשה לקרוא לבזבוז של אנרגיה וזיהום הפלנטה שלנו (ל"ת)
    חנן. 12/2022/31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור