כסף וצרכנות

לראשונה: שטראוס תייצר תחליפי חלב טריים במותג אלפרו

שוק תחליפי החלב הטריים בתנופה וחברת שטראוס שמייצרת את אלפרו העמיד, תשיק באמצעות משק ויילר תחליף חלב טרי אלפרו שקדים ושיבולת שועל. בכך תתחרה בתנובה השולטת בשוק
מערכת ice |  1
יובל שמלא בקמפיין אלפרו (צילום שחר סגל הפקות)
שטראוס תייצר לראשונה משקה אלפרו שקדים ומשקה שיבולת שועל טריים, באמצעות חברת משק ויילר. עד כה פעלה שטראוס בשוק תחליפי החלב העמיד עם המותג אלפרו, וכעת תתחרה עם תנובה על שוק תחליפי החלב במקררים.
"כלכליסט" פרסם כי שטראוס החלה לאחרונה בהקמת מפעל תחליפי חלב בצמוד למחלבת החברה באחיהוד, כדי לייצר תחליפי חלב טריים שיתחרו במותג "אלטרנטיב" של תנובה השולטת בשוק תחליפי החלב עם 62.3% ואחריה בפער עצום שטראוס עם 18.4% בלבד. משקאות תחליפי החלב מסויה, שקדים ושיבולת שועל מהווים 70.6% ממכירות תחליפי החלב, ובקטגוריה זו תנובה שולטת עוד יותר עם נתח של 66.2% מהשוק.

תחליפי החלב מבוססים על מים בתוספת חומרי גלם שונים, שמחירם נמוך משמעותית מזה של החלב (כ-2.5 שקל לליטר). מחיר תחליפי החלב אינו מפוקח על ידי המדינה והם יקרים בכ־150% מהחלב המפוקח. כך יתאפשר לשטראוס לשפר את רווחיותה ביחס למוצרי אלפרו העמידים
מחלבת שטראוס תרכוש משטראוס אחזקות קרקע צמודה למחלבה באחיהוד, לצורך הרחבה עתידית של המחלבה הקיימת. הקמת המפעל צפויה לארוך כשנתיים, ובינתיים שטראוס תייצר במיקור חוץ את התחליפים הטריים באמצעות משק ויילר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חבל
    מולייר 03/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עכשיו זה יעלה לנו יותר יקר כמה חבל שעוד חברה חזירית תנפח מחיר של מוצר .
    סגור