כסף וצרכנות

שירות "תיקתק" בחיפה עומד להיסגר? העירייה בפנייה דחופה למירי רגב

ראש העיר חיפה, עינת קליש רותם, פנתה לאחרונה לשרת התחבורה, מירי רגב, בבקשה דחופה להשאיר את שירות תיקתק של אגד בחיפה
מערכת ice | 
אגד תיקתק (צילום יחצ)
ראש העיר חיפה, עינת קליש רותם, פנתה לאחרונה לשרת התחבורה, מירי רגב, בבקשה להשאיר את שירות "תיקתק" בחיפה. במכתב לשרה כותבת רה"ע, כי ההחלטה, עליה התבשרה העירייה מכלי התקשורת, פוגעת ביכולת התנועה של תושבי חיפה ומעודדת שימוש ברכב פרטי ולא בתחבורה ציבורית:
במכתב שהוציאה קליש רותם למירי רגב היא כתבה: "שירות 'תיקתק' מאפשר שימוש בתחבורה ציבורית לתושבים המתגוררים ברחובות בהם לא קיימת תחבורה ציבורית סדירה, בשל היעדר יכולת תמרון של האוטובוסים הגדולים ברחובות הצרים והמתפתלים, אשר חלקם אף ללא מוצא. הטופוגרפיה ההררית של העיר מקשה מאוד על תושבי רחובות אלה להגיע לצירי התנועה הראשיים, בהם פועלים האוטובוסים וגורמת להם לוותר על השימוש בתחבורה הציבורית".  
משיחות עם אנשי שרות "תיקתק" עולה כי מאז הפעלת השירות בחיפה, בחודש מרץ 2020, לפני כשלוש שנים, אשר שנתיים מהן היו בתקופת הקורונה, בוצעו קרוב למיליון נסיעות בחיפה, כאשר במחצית השנייה של 2022 נרשמה עלייה של עשרות אחוזים במספר הנסיעות החודשיות של עשרות אלפי לקוחות השירות. 
נתון נוסף העולה משיחות עם אנשי השירות מעלה, כי מעל ל 60% מהמשתמשים בשירות הינם בעלי רכב פרטי וכ–80% מבעלי הרכב השיבו כי הפחיתו את השימוש ברכב הפרטי בזכות ה"תיקתק". "לאור העלייה בשימוש בשירות", כותבת ראש העיר, "אף התחיל הליך להרחבת השרות ומתן מענה לאזורים נוספים באזורי תעשייה ומגורים שונים בעיר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה