כסף וצרכנות

מכה להורים הצעירים: מותג המזון לתינוקות מעלה מחירים

נוטרילון מודיעה כי תעלה את מוצרי התמ"ל ב-7% בעקבות עליית מוצרי הגלם והתשומות באירופה
איתן לויטס | 
מזון תינוקות (צילום vecteezy, shutterstock)
האינפלציה ממשיכה להיות מורגשת בכיס הלקוחות הישראלים, והפעם מכה להורים הצעירים. משווקת מוצרי המזון לתינוקת נוטרילון, מודיעה היום (שני) על עליית מחירים של מוצרי התמ"ל.
על פי החברה, בשל התייקרות משמעותית הנובעת מעליית מחירי חומרי הגלם והתשומות באירופה, מחירי המוצרים יעלו ב-7%, החל מתחילת חודש מאי הקרוב. 
מוצרי החברה מיוצרים במפעלי חברת 'נוטרישה' בהולנד ומשווקים בישראל על ידי 'טבע'. הבחירה מעתה תהיה של הקמעונאיות האם לגלגל את העלאת המחיר לצרכנים או לספוג ממנו גם.

 נוטרילון (מתוך האתר הרשמי) 

הממשלה הנוכחית תצטרך לשים על המוקד את המוצרים המיובאים. רק אתמול (ראשון) משרד החקלאות פרסם דוח שניתח את מחירי החמאה המיובאת לישראל מאז הסרת הפיקוח, וממנו עולה כי מחירה הממוצע של החמאה המיובאת יקר כעת ב-25 שקלים לק"ג בהשוואה למחירה הממוצע של חמאה המיוצרת בישראל (66 שקלים לעומת 41), כאשר מדובר בעלייה מטורפת של 61%. לעומת זאת, החמאה של תנובה עלתה ב-5.7%.
מהדוח עולה בנוסף כי מאז הורדת פיקוח המחירים על חמאה מייצור מקומי ומייבוא, המרווח של היבואן ושל רשת השיווק עלה בכ-7 שקלים לק"ג. למשל, בשנת 2022 מחיר החמאה המיובאת לצרכן זינק בכ-21 שקלים לק"ג, בעוד שבאותה תקופה המחיר ששילם היבואן ליצרן בחו"ל, כולל הוצאות עד שער הנמל בישראל, עלה בממוצע בכ-14 שקלים לק"ג.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה