כסף וצרכנות

העוף הטרי ייעלם מהמדפים? זו ההחלטה הדרמטית של ה-FDA

התקדמות משמעותית בהכנסת בשר מתורבת לצריכה רחבה: בארה"ב אישרו את בשר העוף שגדל במעבדה כבטוח למאכל. מתי נתחיל לראות את המוצרים בסופר?
מערכת ice |  3
בשר (צילום פלאש 90/ מיכאל גלעדי)
בשר שגדל במעבדה קיבל לראשונה את חותמת הבטיחות של מנהל המזון והתרופות האמריקאי. ההחלטה קובעת כי עוף שגדל במעבדה שתורבת על ידי Upside Foods בטוח לאכילה, למרות שהוא עדיין לא אושר למכירה. ה-FDA הודיע ​​ביום רביעי כי הוא "העריך את המידע שהוגש לסוכנות ואין לו שאלות נוספות בשלב זה לגבי מסקנת הבטיחות של החברה".
Upside Foods משתמש בטכנולוגיית תרבית תאים של בעלי חיים כדי לקחת תאים חיים מתרנגולות ומגדל את התאים הללו בסביבה מבוקרת כדי לייצר מזון מתאי בעלי חיים במקום להשתמש בשיטות עבודה מסורתיות של בית מטבחיים. למרות מספר חברות, כולל Mosa Meat, Memphis Meats, Aleph Farms ו-Meatable, שעובדות על טכנולוגיית המזון המתהווה, בשר שגדל במעבדה בכל צורה שהיא עדיין לא היה זמין למכירה או לצריכה בארה"ב.
"היום אנחנו צעד אחד קרוב יותר לשולחנות האוכל שלכם כאשר Upside Foods הופכת לחברה הראשונה בעולם שקיבלה את ה-USFDA greenlight - כלומר ה-FDA העריך את תהליך הייצור שלנו ומקבל את המסקנה שלנו שהעוף התרבותי שלנו בטוח לאכילה, " מסרה החברה ביום רביעי.
בעוד שההכרזה אומרת שהיא קרובה ככל הנראה צעד אחד יותר לנחיתה במכולת הקרובה אליך, עדיין יש צורך באישורים מרכזיים לפני כן, בעיקר ממשרד החקלאות האמריקאי.
"בנוסף לעמידה בדרישות ה-FDA, לרבות רישום מתקן עבור החלק של תרבית תאים בתהליך, החברה תזדקק למענק בדיקה ממשרד ארצות הברית לחקלאות שירות בטיחות ופיקוח מזון (USDA-FSIS) עבור מפעל הייצור ", אמר ה-FDA.
ההחלטה היא סימן חיובי למספר ההולך וגדל של יצרני בשר שגדל במעבדה בארה"ב. ה-FDA שיתף שהוא מוכן לעבוד עם חברות נוספות המפתחות מזון ותהליכי ייצור מתאי בעלי חיים. תומכים ויצרנים של בשר שגדל במעבדה טוענים שבסופו של דבר זה אומר בשר נקי יותר, נטול סמים ונטול אכזריות. בשר שגדל במעבדה כבר אושר למכירה ולצריכה במדינות אחרות, כולל סינגפור.
המידע הכלול במאמר זה מיועד למטרות חינוכיות ואינפורמטיביות בלבד ואינו מיועד לייעוץ בריאותי או רפואי. התייעץ תמיד עם רופא או ספק בריאות מוסמך אחר לגבי כל שאלה שיש לך לגבי מצב רפואי או מטרות בריאותיות.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    בשר טרי ועופות
    מבקש להזהיר 12/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נא שימו לב אנשים טובים שבשנים האחרונות הפיקוח ברשתות עצמם על בשר ועופות שתוקפן עומד לפוג הפך להיות דל עד שכמעט אין פיקוח. הדברים שאתם קונים מקולקלים ומעלים ריחות צחנה, לשטוף לא עוזר. נא לבדוק לפני קנייה, לפתוח אריזות טריות סגורות ולהריח. זהירות ממחלות ומרודפי בצע, שמוכרים לכם סחורה מקולקלת
    סגור
  • 2.
    גועל נפש
    משה 11/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מטורפים. רובוטיים לחלוטין.
    סגור
  • 1.
    מת כבר לטעום
    סער 11/2022/17
    הגב לתגובה זו
    1 1
    נראה הדבר הכי טעים בעולם וגם נקי.
    סגור