כסף וצרכנות

מהפכת הבשר ההיברידי של סטארטאפ הפודטק מבית שטראוס

חממת הפודטק Kitchen Hub והיזם שלום דניאל משיקים את הסטארטאפ Mush Foods, שעד כה הושקעו בו יותר ממיליון דולר. כבר בקיץ 2022 יוגשו  במסעדות נבחרות מגוון מנות היברידיות עם 50% בשר לסוגיו ו-50% מיציליום. משברי המזון והאקלים מחייבים שאיפה להפחתת כמות הבשר במוצר, ללא פגיעה בטעם ובתזונה
מערכת ice |  1
דן לב mush foods (צילום יחצ)
חממת הפודטק The Kitchen Hub מבית שטראוס והיזם שלום דניאל משיקים את הסטארטאפ Mush Foods  - פריצת דרך עולמית בגידול תפטירי פיטריות (מיצליום) לתעשיית הבשר ההיברידית. חזון המיזם הוא להחליף 50% מכמות הבשר במיצליום בכדי להפחית את הפגיעה בסביבה ולקבל מוצר בריא ומזין יותר ללא פגיעה בטעם ובמרקם. מגוון מנות היברדיות המכילות  50% בשר לסוגיו ו-50% מציליום יוגשו כבר בקיץ 2022 במסעדות נבחרות. בסטארטאפ הושקעו עד כה מעל מיליון דולר.
משברי המזון והאקלים, לצד גדילתו האיטית של שוק תחליפי הבשר, מחייבים מחשבה חדשה ששמה במרכז את העולם ההיברידי שמטרתו הפחתה עקבית של כמות הבשר במוצר, ללא פגיעה בטעם, במרקם ובערכים התזונתיים.
סטארטאפ הביו-טכנולוגיה Mush Foods מגדל ומייצר מיצליום Mycelium)  בעברית – תפטיר) לתעשיית המזון בדרך ייחודית שהופכת את הקורים הדקיקים הגדלים מתחת לאדמה ומהווים למעל מ-90% מהביו-מאסה של כלל הפטרייה, לנגישים למאכל. תפטיר הפטריות של Mush Foods אשר מהווה מקור לחלבון מלא עם כל חומצות האמינו החיוניות, עשיר בסיבים תזונתיים ויטמינים ובעיקר, בעל טקסטורה כמו של בשר מן החי ומלא בטעם אומאמי אשר מתחבר באופן טבעי לבשר ומעצים את הטעם הטבעי שלו.
 שלום דניאל, המייסד המשותף והמנכ"ל של Mush Foods טוען כי הפתרון הוא מוצרים היברידיים, אשר יגשרו בין העולם הקרניבורי לעולם הטבעוני. מוצרים אשר עשויים מ-50% בשר, עוף, דגים וכו' ו-50% מחלבון אלטרנטיבי איכותי אחר: "מטרתינו היא להנגיש עבור צרכני הבשר מוצרים מופחתי בשר במחצית, לא מוצרי פשרה, אלא מוצרים עם טעם זהה, עם ערכים תזונתיים משופרים- 50% פחות מהשומן הרווי, 50% פחות כולסטרול וכ20% פחות מהקלוריות".
Mush Foods הוקמה ביוני 2021 על ידי שלום דניאל, יזם בעל רקע עשיר בעולם המזון והפיתוח העסקי, אשר בין היתר ניהל את תחום המזון הגלובלי ביוניליוור ישראל (מותגים כגון הלמנ'ס, קנור, תלמה, ליפטון ועוד) והיה סמנכ"ל השיווק והפיתוח העסקי של קבוצת טמבור. לטובת פיתוח הטכנולוגיה, חבר דניאל לפרופסור דן לבנון וד"ר עידן פרמן ממכון המחקר מיגל מקרית שמונה, אשר מתמחה בתהליכי גידול של פטריות. פרופ' לבנון וד"ר פרמן הם מייסדים משותפים בחברה. החברה גייסה מיליון דולר בהובלת חממת The Kitchen של שטראוס בשיתוף רשות החדשנות, מכון המחקר מיגל ובני נופך – בעל קרן ההשקעות, Milk&Honey (חלב ודבש) המתמחה בהשקעות בחלבונים אלטרנטיביים. החל מאוגוסט 2022 מוצרי החברה ישתלבו במנות במסעדות נבחרות ועד סוף השנה צפויים פיילוטים ראשונים בארצות הברית.
על צוות החברה נמנים שורה של אנשי מקצוע- החל משלום דניאל שלו ניסיון עשיר בתחומי השיווק, מכירות, פיתוח עסקי, טכנולוגיה ופיתוח מוצרים חדשניים, לרבות MBA ושתי תעודות יוקרתיות של לימודים מתקדמים לבכירים מאוניברסיטת מנהל העסקים בהארווארד. פרופוסר דן לבנון וד"ר עידן פרמן שמומחים בחקלאות מדייקת, ביו טכנולוגיה וחקר עולם הפטריות וכולל צוות קולינרי של שפים עם ניסיון בינלאומי רחב בניצוחה של השפית עינב גפן מארה"ב, לשעבר השפית הראשית הגלובלית של יוניליוור, אשר מכהנת כיועצת הקולינרית של החברה, עם ניסיון של מעל 20 שנה בתחום המסעדנות, ההסעדה והתעשייה; שף אור שפירא (שף בכיר לשעבר בקבוצת כתית של מאיר אדוני, בעל מסעדות וניסיון בייעוץ קולינרי בינלאומי) והשף ניב כהן, לשעבר השף הראשי של תנובה ובעל ניסיון עשיר בתחום הבשר.
המוצרים של Mush Foods מהווים אלטרנטיבה לתחליפי החלבון הקיימים כיום בשוק שכן הם מופקים בתהליך טבעי ויעיל בסופו מתקבל מוצר בעל תכונות סנסוריות חשובות להתאמה לתעשיית המזון כמו טקסטורה, יכולת קשירה, שילוב טעמים ועוד. בבחינת שוק תחליפי הבשר, הפטרייה מהווה חומר גלם המסוגל לספוח טעמים, ודומה במרקמו ובערכיו התזונתיים לבשר מן החי. Mush Foods מאמינה שהוספת תפטיר יכולה להגביר את הטעם, המרקם, והערך התזונתי של מוצרים, מה שיכול בסופו של דבר לעזור לצרכנים להפחית משמעותית צריכה של חלבונים מהחי. מוצרי החברה מתוכננים להיות משולבים אצל יצרנים שונים ובראשם יצרני בשר כמוצר 50CUT שחציו בשר וחציו תפטיר טבעי, ובכך לפנות לקהל גדל של מפחיתנים (קהל שמעוניין להפחית את צריכת הבשר שלו ממניעים בריאותיים, סביבבתיים ומצפוניים).
מנכ"ל ומייסד Mush Foods שלום דניאל: "שיעור צריכת הבשר לנפש עדיין גדל, וזאת משום שמבחינת טעם, מרקם, תזונה ומחיר, הפתרונות הנוכחיים עדיין לא סיפקו את הצרכנים. חומרי הגלם של מאשפודס יעזרו למלא את הפערים הללו, ויעזורו לחברות ליצור חלופות פחות מעובדות, בריאות ומציאותיות יותר למוצרים מן החי.״
 
אמיר זידמן, סמנכ"ל פיתוח עסקי, חממת הפודטק The Kitchen של קבוצת שטראוס: ״אני גאה בחברת החממה Mush Foods, שעושה צעד נוסף לקראת כניסה לתפריט המסעדות המובילות בישראל, כך שכולם יוכלו ליהנות מפתרונות עתיד המזון כבר עכשיו. החדשנות שבפיתוח של  Mush Foods הוא מתוך הבנת הרגלי צריכת הבשר וההבנה ששינויים לא מתרחשים בין רגע. הצעת המודל ההיברידי בטכנולוגיה הייחודית, מעניקה פתרון ריאלי מידי וישים. קבוצת שטראוס מפתחת את תעשיית הפוד-טק כמנוף ליצירת מזון בר קיימא ופיתוח טכנולוגיות חדשניות ופורצות דרך".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    סוף סוף רעיון שנשמע הגיוני ומאפשר לכולם להפחית בשר (ל"ת)
    איציק 07/2022/12
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור