כסף וצרכנות

בנט והורוביץ בגזרות חדשות: מגבלות לנכנסים לקניונים

ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ פירסמו הערב הנחיות חדשות בנוגע לתו הירוק. והפעם: הגבלות בכניסה לקניון
מערכת ice |  3
נפתלי בנט (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
הנחיות חדשות בנוגע לתו הירוק פורסמו הערב (שלישי) וכרגע מי שלא יציג תו ירוק בקניונים יוכל להיכנס לחנויות חיוניות בלבד, כך סיכמו ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ.
על פי ההנחיות החדשות שיחלו ביום שישי, הציבור להציג תו ירוק גם במרכזים מסחריים סגורים שגודלם מעל 10 אלף מ"ר, ובהם קניונים. ילדים ומבוגרים שחוסנו בחיסון ראשון בלבד יהיו זכאים לתו ירוק זמני.
לפי ההנחיות שייכנסו לתוקף אחרי אישור הממשלה, כל אדם המציג תו ירוק שיאושר דיגיטלית יקבל צמיד בצבע אחיד, והוא יאפשר תנועה חופשית ברחבי המתחם. פטור מתו ירוק יינתן רק לאלה שיבקשו שירותים חיוניים - ואת רשימת השירותים יגבשו גורמי המקצוע והיועץ המשפטי לממשלה.
 
מוקדם יותר, ועדת הבריאות אישרה חובת בידוד מחוסנים ומחלימים השבים מחו"ל - עד 22 לחודש. הוועדה בראשות ח"כ עידית סילמן האריכה היום את התקנות המחייבות מחוסנים או מחלימים לבצע בדיקת PCR עם הנחיתה בישראל ולאחריה להיכנס לבידוד ביתי. בכפוף לביצוע בדיקת PCR שנייה ביום השלישי שתוצאתה שלילית, יוכלו להשתחרר מבידוד. מי שלא יבצעו את הבדיקה הנוספת ביום השלישי, יידרשו להשלים בידוד מלא. התקנות אושר פה אחד בוועדה עד לתאריך ה-22 דצמבר 21.
יו"ר הוועדה ח"כ עידית סילמן אמרה בדיון: "ההשפעות ארוכות הטווח על הלא מחוסנים מסוכנות יותר, והמטרה היא להגן על ילדינו. אני קוראת מפה לכל מי שלא התחסן לרוץ ולהתחסן כל עוד ניתן. צריך לזכור שיש יותר ממנה אחת כדי להגיע להגנה מרבית וזה תהליך שלוקח זמן. יפה שעה אחת קודם. אין לנו שליטה על מי שאינו מעוניין בחיסונים, אבל צריך לומר: הגל האחרון היה בסימן הלא מחוסנים שפקדו את בתי החולים עם תחלואה קשה".
בנוסף, ראש הממשלה שחזר אמש מביקור היסטורי באיחוד האמירויות חשף הבוקר כי אדם שנכח אתמול בטיסת ראש הממשלה מאיחוד האמירויות לישראל התגלה כחולה מאומת לנגיף הקורונה. עם קבלת המידע, פנתה לשכת ראש הממשלה למשרד הבריאות לקבלת הנחיות מפורטות.
בהמשך, ראש הממשלה, נפתלי בנט, נבדק לקורונה אתמול עם נחיתתו בישראל, ונמצא שלילי. כך גם כל אנשי לשכתו.  מחר תתבצע בדיקת PCR נוספת, כפי שתוכנן מראש ובהתאם לנהלי משרד הבריאות. רה"מ הנחה לנקוט גישה מחמירה בנוגע לבידוד עבורו ועבור אנשי לשכתו, ולהאריך את חובת הבידוד לבאי הטיסה עד לקבלת תשובה מבדיקת PCR שלישית שתתבצע ביום ה׳ בבוקר.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    הגזמתם!!!!
    טל 12/2021/14
    הגב לתגובה זו
    3 4
    אוהבת את הממשלה הנוכחית אבל הגזמתם !!! בתור אחת שחוסנה התופעות הלוואי של החיסון נוראיות !!! הווסת שלי מיד פסקה ואחרי זמן זה חזר בלי הפסקה !!!! לא מוכנה לחוות את זה שוב !!!
    סגור
  • 2.
    מעדיף את ההחלטות של בנט והורביץ על אלה של ביבי וליצמן
    תפוח אדום 12/2021/14
    הגב לתגובה זו
    9 4
    עובדים יפה בצעדים מדודים, מאוזנים ובלי היסטריה. המשק פתוח לקווחה. מי שהתחסן שיהנה ומי שלא זב"שו. כל הכבוד, חברים.
    סגור
  • 1.
    טוב מאד. מי שלא התחסן שיעזוב אותנו בשקט.
    אדווה 12/2021/14
    הגב לתגובה זו
    12 5
    צריך ליצור למחוסנים סביבה בטוחה יותר. מי שבחר שלא להתחסן, זכותו... אבל שישא בתוצאות.
    סגור