כסף וצרכנות

הישראלים בטירוף הבלאק פריידי: זה הסכום המפלצתי שהוציאו באשראי

חברת ש.ב.א (שירותי בנק אוטומטיים) חשפה את נתוני הקניות באשראי בחנויות ובאתרים ישראלים בזמן הבלאק פריידי. מה הסכום המפלצתי שהישראלים הוציאו בבלאק פריידי? ומה הענף שהרוויח הכי הרבה מרכישות באשראי?
מערכת ice | 
כרטיסי אשראי (צילום pixabay)
מנתוני חברת שרותי בנק אוטומטיים ("שב"א"), המפעילה את מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי האשראי בישראל, עולה כי יום הקניות Black Friday הורגש היטב בשישי האחרון בקניונים, מרכזי הקניות ואתרי הסחר באינטרנט, היקף ההוצאות בכרטיסי אשראי עלה ב-19.5% לעומת יום הקניות ב-2020.
מהנתונים של שב"א עולה כי הישראלים ביצעו במהלך יום שישי עסקאות אשראי בסכום כולל של 1.125 מיליארד שקל. מדובר בעליה של 18.4%בהיקף הרכישות ביום זה לעומת Black Friday 2019 אז עמד סכום ההוצאה הכולל בכרטיסי אשראי עמד על 949.99 מיליון שקל. בשנת 2018 עמד סכום הרכישות הכולל על 826.37 מיליון שקל. ש.ב.א ציינו כי מדובר על הפעילות בכרטיסי אשראי רק ברכישות של ישראלים בישראל ובאתרי סחר ישראלים.
בשעות העומס בשישי, בין 8:00 ל-14:00, נרשמו הוצאות בסכום כולל של למעלה מ-745 מיליון שקל. מדובר על עלייה של 22.1% לעומת השנה שעברה, ב-27 בנובמבר 2020, כאשר בין השעות 8:00 ל-14:00 נרשמו הוצאות בכרטיסי אשראי בסכום של 610 מיליון שקל. לשם השוואה, בשישי שעבר, ה-19 בנובמבר 2021, נרשמו בשעות אלו הוצאות בסכום כולל של 655 מיליון שקל. הדקה העמוסה בשישי היתה 12:13 במהלכה נרשמו למעלה מ-12,800 עסקאות בכרטיסי אשראי בהיקף של 3.2 מיליון שקל.
עיקר העלייה השנה בהוצאות בכרטיסי אשראי נרשמה בעסקאות בבתי העסק עצמם. מדובר על עלייה של למעלה מ-113 מיליון שקל בסכום ההוצאות בעסקאות אשראי עם הצגת כרטיס שזינקו בשיעור של 22.3% לעומת השנה שעברה בו ההוצאות בעסקאות פיסיות הסתכמו ב-506.96 מיליון שקל. גם הרכישות בעסקאות אונליין עלו השנה בשיעור של 16.3% והסתכמו ב-505.1 מיליון שקל לעומת 434.24 מיליון שקל בשנה שעברה.
בחלק מהענפים נרשמה בשישי פעילות גבוה לעומת השנה שעברה: ההוצאות בכרטיסי אשראי בחנויות ובאתרי הביגוד וההנעלה עלו ב-17.9% והגיעו לסכום של 143.29 מיליון שקל, בענף החשמל והאלקטרוניקה נרשם גידול של 13.8% בהוצאות בכרטיסי אשראי שעמדו על 98.95 מיליון שקל, בחנויות ובאתרים של הצעצועים והספרים הזינוק ברכישות הגיע ל-24.7% וההוצאות הגיעו לסכום של 19.84 מיליון שקל, הענף שבו נרשם הגידול המשמעותי ביותר הוא התיירות, המלונאות והתעופה שההוצאות בו צמחו ביותר מ-340% ועמדו על סכום של 35.28 מיליון שקל. חשוב לציין כי בשנה שעברה, ביום המבצעים, היו עדיין חברות התעופה בפעילות מצומצמת ובתי המלון בישראל סגורים לקהל כחלק מההגבלות על המשק בשל התפשטות נגיף הקורונה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה