כסף וצרכנות

19% זינוק בפדיון רשתות המזון במרץ, 2.2% עלייה ברשתות השיווק

מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, הפעילות המוגברת בתחום המזון כתוצאה מהגבלות משרד הבריאות והקרבה לחג הפסח הובילו את הפדיון בכלל רשתות השיווק בחודש מרץ, שעה שיתר ענף הקמעונאות הושבת  
מערכת אייס | 
נתוני רכישת מוצרי מזון (צילום pexels)
נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס) שפורסמו היום (ג'), חושפים כי בחודש מרץ השנה נרשמה עלייה של 19% בפדיון רשתות המזון לעומת חודש פברואר השנה, ועלייה של 11.5% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.
שני אלמנטים הובילו לזינוק זה: משבר הקורונה, אשר גרר גל רכישות מוגבר לצורך הצטיידות במזון ומוצרי חיטוי וניקיון, והסמיכות לחג הפסח.  
מנתונים ראשוניים המבוססים על מידע מהרשתות המובילות, בין החודשים ינואר למרץ השנה, חלה עליה של 2.2% בסך כל פדיון רשתות השיווק, לאחר עלייה של 3% בין אוקטובר לדצמבר 2019. נתונים אלה כוללים רשתות מזון, אופנה, חשמל, פנאי, קומסטיקה ותרופות, אופטיקה, כלי בית ועוד.  
את עיקר הזינוק יש לזקוף לזכות חודש מרץ, בו נרשמה עלייה של 4.4% בכלל רשתות השיווק כתוצאה מהפעילות המוגברת ברשתות המזון והפארם לעומת ירידה חדה בהיקף הפעילות ברשתות השיווק הנוספות נוכח המשבר. 
שוק המזון בישראל שבר שיאים במרץ האחרון, עם מכירות בסך 4.36 מיליארד שקל – 1.2 מיליארד שקל יותר מאשר בתקופה המקבילה אשתקד. לפי נתונים של חברת סטורנקסט, המודדים נתוני מכירות קמעונאיות, היקף המכירות שנרשם במרץ הוא הגבוה ביותר מאז החלו המדידות ב-2005.
מנגד, חלה התייקרות במחירי המוצרים דווקא בתקופה שלפני פסח, אשר מאופיינת לרוב בהוזלת מחירי מוצרים לצורך עידוד התחרות בין רשתות השיווק. נתוני סטורנקסט הציגו עלייה של 1.1% במחירי מוצרי הצריכה בחודש מרץ בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2019. מכירות מוצרי הצריכה, כולל טואלטיקה וניקיון, הסתכמו בסכום של 5.4 מיליארד שקל – תשיעית ממכירות מוצרי הצריכה 2019 כולה אשר עמדה על 47.3 מיליארד שקל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה