כסף וצרכנות

145% פער על אותו מוצר? זו הרשת הכי זולה

אמצע שבוע זה הזמן האידאלי למשפחות להשלים קניות של חוסרים קטנים וחיי מדף קצרים. לשם כך השוונו ובדקנו, איפה סל המזון הזול ביותר. התוצאות לפניכם
ענת סימן טוב | 
עליית מחירים (צילום shutterstock)
קניות השלמה באמצע השבוע נתפסות אצל רובנו כעניין שגרתי ולא מאיים. נכנסים לחנות רק לכמה דקות, לוקחים חלב, ירקות, לחם, משהו לנשנש, אולי מוצר ניקיון שנגמר, ומרגישים כאילו לא באמת עשינו “קנייה”. אבל בפועל, דווקא הסלים הקטנים האלה מצטברים להוצאה משמעותית לאורך החודש. הם נכנסים בלי שנשים לב, נראים תמימים, וחוזרים שוב ושוב.
כדי להבין עד כמה יש פערים גם בקנייה של כמה מוצרים בודדים, בדקנו באמצעות אתר פרייסז סל בסיסי שמייצג את מה שרבים מאיתנו קונים באמצע השבוע. לא סל חגיגי, לא קנייה גדולה ומרשימה, אלא פשוט הדברים שנגמרים מהר ומכניסים אותנו שוב לסניף הקרוב.
מהבדיקה עולה תמונה ברורה. רשת רמי לוי הציעה את המחיר הנמוך ביותר עבור הסל שבדקנו. מחירו הכולל הגיע ל־479.53 שקלים. מדובר בסכום שהוא עדיין משמעותי, אבל נמוך בהשוואה למתחרות האחרות שנבדקו. לעומת זאת, שופרסל דיל התגלתה כרשת היקרה ביותר עבור אותו סל בדיוק, עם מחיר כולל של 538.47 שקל.
המשמעות ברורה מאוד. הפער בין שתי הרשתות הוא 58.94 שקל עבור אותם מוצרים. כשהופכים את הפער הזה ליחס, מדובר בכ־12.3 אחוזים יותר ברשת היקרה. זה לא הבדל תיאורטי ולא משהו שמרגישים רק בקניות גדולות. זו דוגמה מצוינת להוצאה נוספת שנכנסת כמעט בהחלקת יד, במיוחד כשהסל נראה לא משמעותי במבט ראשון.
בין הפערים בניכרים נמצא בשקית גזר ארוז שנמכר בעלות מוזלת של שני שקלים ברשת ויקטורי ובעלות יקרה של 4.90 שקלים ברשת שופרסל דיל. מדובר בפער של 145%.
עוד פער ניכר נמצא במוצר אורז פרסי 1 קילו שנמכר בעלות מוזלת של 5.40 שקלים ברשת שופרסל דיל ובעלות יקרה של 10.50 שקל ברשת ויקטורי. מדובר בפער של  94%.
עוד פער ניכר נמצא במוצר לחמניות רכות הלחמניה מאפיית אנג'ל 6 * 75 גרם שנמכר בעלות מוזלת של 8.90  שקלים ברשת רמי לוי ובעלות יקרה של 12.50 שקל ברשת שופרסל דיל. מדובר בפער של 39%.
כאשר מביטים על הנתונים בראייה רחבה יותר, מבינים שהפער הזה יכול להגיע למאות שקלים בחודש רק מקניות השלמה. עבור משפחה ממוצעת שמבצעת כמה ביקורים בשבוע בסופר, ההבדל בין הצירוף של “סל קטן” אחד יקר לעומת אחד זול יכול להפוך להרגל חודשי שגורר הוצאה עודפת קבועה שלא מורגשת עד שמחברים את המספרים.
 
לכן, גם כשמדובר בקנייה קטנה ומזדמנת, כדאי לעצור לרגע לפני שנכנסים לסניף הקרוב. כמה שניות של בדיקה באתרים שמשווים מחירים עשויות לחסוך עשרות שקלים בכל ביקור. אלו חיסכון מצטבר שהופך את ההשוואה לא לפינוק ולא לאקסטרה, אלא לכלי צרכני בסיסי. בסופו של דבר, הכוח נמצא אצל הצרכנים, וכל שקל שנשאר בכיס בזכות בדיקה פשוטה הוא תזכורת לכך שלא צריך סל גדול כדי לעשות בחירה חכמה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה