כסף וצרכנות

יוקר המחיה בסופר: משלמים יותר – ומקבלים פחות

דו"ח חדש של ERN מנורה  מגלה מגמה מדאיגה שמורגשת כמעט בכל בית בישראל. הנתונים מצביעים על שינוי שאי אפשר להתעלם ממנו – והפערים רק הולכים וגדלים
ענת סימן טוב | 
צילום vecteezy
דו"ח צרכנות חדש של מנורה ERN מצביע על מגמת עלייה ברורה בהוצאות משקי הבית בישראל. לפי הנתונים, בחודש מאי 2025 נרשמה עלייה של כמעט 7% בגובה העסקאות הממוצעות בסופרמרקטים – מ-841 שקלים במאי אשתקד ל-898 שקלים השנה. המשמעות: אנחנו מוציאים יותר כמעט בכל קנייה – גם אם הסל נשאר פחות או יותר זהה בגודלו.
הדו"ח, שמבוסס על ניתוח עסקאות שבוצעו בצ’קים, מתייחס לכלל ענפי הצריכה ומצביע על עלייה ממוצעת של 5.43% בעסקאות. כלומר, גם בתחומים שאינם מזון – העלייה מורגשת. בענף מוצרי התינוקות נרשמה העלייה החדה ביותר – 12.36%. גם ענפי הביגוד (5.2%), המוסכים (5.7%) ומוצרי החשמל (2.76%) רשמו עליות. אפילו בבתי המרקחת, שם הרכישות לרוב הכרחיות ומבוקרות יותר, נרשמה עלייה של 5.43%.
נתוני מנורה ERN מצביעים גם על פערים אזוריים משמעותיים. המרכז מוביל עם גובה עסקה ממוצעת של 3,571 שקלים – עלייה של 11.27% לעומת מאי 2024. בדרום נרשמה דווקא העלייה החדה ביותר – 13.9% – אך הסכום הממוצע בעסקאות עומד שם על 2,333 שקלים בלבד. בצפון, שם העסקים טרם חזרו לשגרה בעקבות הלחימה, העלייה צנועה יחסית – 3.6% בלבד – עם גובה עסקה ממוצעת של 2,480 שקלים.
הנתונים מעידים לא רק על התייקרות במחירים, אלא גם על שינוי בהתנהגות הצרכנית – אולי כתוצאה מהצטיידות מראש, שינויים בהרגלי הקנייה או פשוט עלייה ביוקר המחיה. כך או כך, מדובר בנטל שמורגש היטב הן אצל הצרכנים הפרטיים והן בקרב בעלי העסקים.
 
דודו נציה, סמנכ"ל הלקוחות של מנורה ERN, התייחס לנתונים ואמר: "העלייה במחירים מורגשת בכלל הענפים, ומשפיעה באופן ישיר על תזרים המזומנים. בתקופה כזו חשוב לספק פתרונות תשלום גמישים – אשראי, הוראות קבע וצ'קים מנוהלים – שיאפשרו גם לעסק וגם ללקוח לנהל את התקציב בצורה נוחה ובטוחה, תוך שמירה על יציבות פיננסית גם מול שינויים כלכליים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה