כסף וצרכנות

מענקים במיליוני שקלים לעסקים בעוטף עזה: אלה הזכאים

תוכנית ההשקעות של מנהלת תקומה יוצאת לדרך הבוקר בשני מסלולים למימון השקעות ברכוש בעסקים הפועלים בעוטף עזה. במסגרת התוכנית יחולקו מענקים בהיקף כולל של עד 70 מיליון שקלים
שירה יום טוב | 
שטרות (צילום shutterstock)
הבוקר יוצאת לדרך תוכנית למסלול השקעות הון ייעודי של מנהלת תקומה, לשימור פעילות עסקית ביישובי עוטף עזה. במסגרת כך יוענקו מיליוני שקלים לעסקים במטרה להחזיר את הפעילות למצבה טרם השבת השחורה.
התוכנית, שנבנתה בשיתוף פעולה של מנהלת תקומה והרשות להשקעות במשרד הכלכלה, במטרה לפעול לשיקום ופיתוח כלכלי של חבל תקומה לאחר מתקפת הטרור הרצחנית ב-7 באוקטובר, צפויה לחזק את העסקים ולהוות עוגן לחיזוק ופיתוח כלכלי של האזור ותושביו. 
התוכנית מיועדת לעסקים שפעלו בחבל תקומה נכון ליום 06.10.2023, ומעוניינים לבצע השקעות ברכוש קבוע במטרה לחזור לרמת הפעילות ערב המלחמה ולהמשיך לפעול בחבל תקומה.
במסגרת התוכנית ובמטרה לסייע לעסקים אלו להתגבר על המשבר שפקד אותם ולהיערך לתנאים החדשים שנוצרו, מנהלת תקומה והרשות להשקעות, פרסמו מסלול סיוע מהיר, ייעודי וייחודי לחבל ודרך מסלול השקעות הון, בתקציב  כולל של עד 70 מלש"ח, העסקים יוכלו לקבל מענק של עד 50% מהיקף ההשקעה.
לתוכנית שני מסלולים: מסלול מהיר בשיטת כל הקודם זוכה, לתכניות בהיקף השקעה של עד 3 מיליון שקלים; ומסלול תחרותי לתכניות השקעה בהיקף העולה על מיליון שקלים, כאשר תקרת המענק לעסק במסלול זה הינה 15 מיליון שקלים.
המסלולים פתוחים לכל סוגי העסקים, למעט התחומים המפורטים בהוראה. לעסקי החקלאות יועדו מסלולי השקעות הון נפרדים. גם עסקים שקיבלו פיצוי ממס רכוש לשם שיקום והצטיידות, יוכלו לקבל במצטבר עד 75% מענק למימון השקעת ההון במסגרת המסלול.
שלמה אטיאס, מנהל הרשות להשקעות במשרד הכלכלה: "התעשייה והעסקים בחבל תקומה חוו פגיעה קשה ועלינו לספק להם את התנאים המיטביים להשתקם ולצמוח. המסלול שיוצא היום לדרך יסייע  לתעשייה ולעסקים בשימור הפעילות העסקית בשלב ראשון. נמשיך להיות קשובים לשטח ולספק פתרונות מיידים במטרה לעודד פיתוח וצמיחה של התעשייה והעסקים ביישובי עוטף עזה והאצת הצמיחה הכלכלית באזור".
מיכל פרנק, יועצת בכירה במנהלת תקומה: "כחלק מתוכנית החומש האסטרטגית של המנהלת לשיקום ופיתוח חבל התקומה, המנהלת פועלת כדי לחזק את בעלי העסקים ולשמר את הפעילות העסקית בחבל. התוכנית לעידוד השקעות ההון שמפורסמת היום תסייע לבעלי העסקים לחזור לתנופת הפעילות העסקית ערב ה- 7/10 וזאת כחלק מתהליך נרחב לשיקום, חיזוק ופיתוח החבל. מהלך כזה הוא בעל מעגלי השפעה נרחבים, מאחר ושימור הפעילות העסקית מאפשרת גם לשמר מקומות תעסוקה של תושבי החבל והעובדים בו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה