כסף וצרכנות

ברקע עליית המחירים של תנובה, ברקת תוקף: "חזירות שאינה יודעת גבול"

ברקע ההודעה של תנובה על כך שמחירי מוצרי החלב המפוקחים יעלו בשיעור של 4.48%, שר הכלכלה ניר ברקת מסר: "קורא לציבור הישראלי לקנות חכם ולהחרים חברות שמעלות מחירים. אל תתנו יד למי שעושק את עם ישראל בשעת מלחמה ללא שום הצדקה ורק כי הוא יכול"
מערכת ice |  2
ניר ברקת (צילום פלאש 90/ שיר טורם, shutterstock)
היום (רביעי) חברת תנובה הודיעה ללקוחותיה כי בהמשך להודעה שפרסמה המדינה מכוח צו הפיקוח על המחירים ב-16.4.24, יעודכנו החל ממחר (חמישי, ה-2.5.24), מחירי מוצרי החלב המפוקחים של החברה בשיעור של לא פחות מ-4.48%. בתגובה, שר הכלכלה ניר ברקת מסר: "העלאת מחירים של המונופולים בשעת מלחמה מעידה על חזירות שאינה יודעת גבול".
עוד הוסיף ברקת: "קורא לציבור הישראלי לקנות חכם ולהחרים חברות שמעלות מחירים. אל תתנו יד למי שעושק את עם ישראל בשעת מלחמה ללא שום הצדקה ורק כי הוא יכול". בהמשך הוא הזכיר את רפורמת 'מה שטוב לאירופה טוב לישראל', שאמורה לפתוח את השוק הישראלי לכניסה של מוצרים רבים בלי שיאלצו לעבור במכון התקנים או בדיקה ישראלית כלשהיא.
 
מחירי מוצרי החלב הלא מפוקחים של תנובה יעודכן בשיעור ממוצע של כ-3.5%. מחירון מוצרי 'סנפרוסט' יעודכן בשיעור ממוצע של כ-4.5%. כמן כן, מחירון מוצרי 'מעדנות' יעודכן בשיעור ממוצע של כ-4.2%. מחירון מוצרי 'מאמא עוף' יעודכן בשיעור ממוצע של כ-9.8%. מחירון מוצרי 'טירת צבי' יעודכן בשיעור ממוצע של כ-9.6%. תנובה לדבריה, סופגת מזה תקופה, וביתר שאת מאז תחילת המלחמה, את עליות התשומות ובהן חומרי הגלם.  
כמו כן, ברקת הודיע על קנס של 100 מיליון שקלים שיוטל על מונופול שייפגע בייבוא. ליבואן הרשמי, בשל הקשר הישיר שלו עם הספק, יש לא מעט דרכים לפגוע בניסיונות יבוא מקביל. החוק עבר את הקריאה הראשונה בכנסת, וכעת הוא ממתין לעבור בקריאה שנייה ושלישית.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    פשששש… סחטיין על התקיפה. ריגשת. (ל"ת)
    מסביר פנים 05/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    תנובה שייכת למי , נכון לסינים , מה מעניין אותם ברקת ?
    דן 05/2024/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ככה זה כשמוכרים נכסים ישראלים לידים של קונצראנים בין לאומים
    סגור