קריירה ולימודים

הטיפול בסרבני המילואים בצה"ל נחשף: "אפס סבלנות, יטופלו משמעתית"

מפקדי המילואים חשפו את דרכי הטיפול בתופעת הסרבנות כמחאה על החקיקה במסגרת הרפורמה במערכת המשפט, כאשר המפקדים העבירו מסר תקיף: "ההנחיות שקיבלנו מלמעלה היו  אפס סבלנות, לא לתת בכלל במה או אפשרות לפתח שיח כזה. כל מי שקיבל צו מחוייב להתייצב ומי שלא יתייצב יטופל משמעתית"
מערכת ice |  4
מחאת המילואימניקים (צילום מחאת המילואימניקים)

ב-N12 דווח הבוקר כי לא פחות מ-513 טייסי מילואים עומדים לחתום בקרוב על אי התייצבות במידה והחקיקה המשפטית לא תיעצר, לטענת גורמי מקצוע מדובר באחוז משמעותי בחיל האוויר, מפקד החיל והרמטכ"ל כבר עדכנו את שר הביטחון בדבר. מבדיקה שערכו בחיל האוויר מאות מהחיל מתכוונים לחתום על אי התייצבות, כאשר מה שעדיין לא ברור הוא העיתוי בו מתכוונים הטייסים להודיע על כך וכי כל טייס יליט אם להתייצב או לא על פי מצפונו.

בתוך כך, באתר N12 גם שוחחו עם מפקדי מילואים שונים, כאשר כולם יישרו קו וטענו כי למרות שיש מספר מילואימניקים שהבהירו כי אינם מתכוונים להגיע כאות מחאה על הרפורמה המשפטית, הועבר לכולם מסר תקיף שחובה להגיע למילואים והמקרים בהם מי שזומן למילואים לא הגיע הם בודדים בלבד. כמה סיפרו: "ההנחיות שקיבלנו מלמעלה היו  אפס סבלנות, לא לתת בכלל במה או אפשרות לפתח שיח כזה. כל מי שקיבל צו מחוייב להתייצב ומי שלא יתייצב יטופל משמעתית".
גם הרמטכ"ל הרצי הלוי וגם מפקד חיל האוויר תומר בר הודיעו על כך לשר הביטחון יואב גלנט אך האחרון עדיין לא החליט כיצד לפעול מול ראש הממשלה והאם לאור המצב הקיים לתמוך בהמשך החקיקה.


מפקד חיל האוויר תומר בר כבר הודיע כי הוא מתנגד לעניין הסרבנות: "אני עומד לאורך כל הדרך על עיקרון המשך ההתייצבות ואמשיך לעמוד עליו, לחיל האוויר אתגרים רבים, כל הפעולות שחיל האוויר מבצע תואמות לערכי צה"ל ומתקבלות משיקולים מקצועיים בלבד".

גם הרמטכ"ל הרצי הלוי התייחס לכך: "המציאות הביטחונית מחייבת אותנו לפעול כל יום בכל הזירות אל מול האתגרים הביטחוניים העומדים לפנינו".

תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    לא מבין גם החרדים הסרבנים יטופלו ביד קשה? (ל"ת)
    אילן 07/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    הרבה רעש תקשורתי. בפועל, כלום.
    מיכה 07/2023/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רוב הסרבנים בתקשורת, הם בגיל מעבר לשרות המילואים. מוביל סרבנות הטייסים, מחוץ לשרות פעיל זמן רב.
    סגור
  • 2.
    מפקד חיל האוויר והרמטכל צריכים להיות מפוטרים
    יודע לנהל 07/2023/21
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לא נותנים לנהל למי שלא יודע לנהל, בטח לפקד. עובדי מדינה מושחתים על מדים.
    סגור
  • 1.
    טימטום
    בויבוי 07/2023/21
    הגב לתגובה זו
    0 1
    בגידה במדינה חייבת עונש כבד למשל כיתת יורים
    סגור