קריירה ולימודים

משלחות הנוער לפולין חוזרות: "אין טוב יותר ממראה עיניים"

משלחות הנוער למחנות ההשמדה בפולין חוזרים - כך לפי הודעה משותפת של ראש הממשלה נתניהו, שר החוץ כהן ושר החינוך קיש. "קיימת חשיבות רבה להנחלת זכרון השואה לתלמידי ישראל ולהעברת תכנים אלה"
מערכת ice | 
מחנה ההשמדה אושוויץ (צילום פלאש 90)
ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר החינוך יואב קיש ושר החוץ אלי כהן הוציאו הודעה משותפת והכריזו על החזרת "המסע לפולין" שהפך לאבן דרך בתרבות הישראלית. נתניהו: "אחרי שנה מבוזבזת, אנחנו מחזירים את משלחות הנוער לפולין."
ראש הממשלה הוסיף כי "את לקחי השואה אפשר ללמוד בהרבה דרכים, אבל אין טוב יותר ממראה עיניים. אני מברך על כך שהצלחנו להחזיר את משלחות התלמידות והתלמידים שלנו לפולין כדי ללמוד מקרוב על השואה הנוראה."
כזכור, המסעות לפולין בוטלו עקב סכסוך בין ממשלת ישראל לבין ממשלת פולין שהחל במשבר הקורונה, אז השמיים נסגרו והמשיך עם הזעם בישראל על החוק הפולני שמגביל תביעות רכוש של ניצולי שואה. כעת, נראה שהיחסים בין שתי המדינות מתחילים להשתקם.
שר החינוך קיש אמר: "קיימת חשיבות רבה להנחלת זכרון השואה לתלמידי ישראל ולהעברת תכנים אלה, שהינם חלק בלתי נפרד ממורשתינו כעם היהודי. משרד החינוך בהובלתי יפעל להחזרת המשלחות בהקדם האפשרי". 
שר החוץ אלי כהן אמר בהודעה: "להחזרת משלחות הנוער לפולין יש חשיבות גדולה בעיצוב הזהות הלאומית של בני ובנות הנוער, והיכרות עם ההיסטוריה של עם ישראל בכלל, ושימור זיכרון השואה בפרט. החזרת המשלחות הינה עדות נוספת להתחממות שחלה ביחסים בין המדינות בהובלת ראש הממשלה נתניהו, וכן הודות לעבודה מאומצת של משרד החוץ ומשרד החינוך".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה