קריירה ולימודים

האמת מאחורי מפעל להבים מתגלה: הפיטורים היו התכנית מההתחלה?

בצל הדיונים בוועדת הכספים של הכנסת, הקלטות חדשות של בעלי פראט אנד וויטני חושפות שהחברה עשתה פעולות אקטיביות על מנת להוריד את רווחיות המפעל בנהריה ובכך לתרץ את סגירתו ואת פיטורי העובדים
מערכת ice | 
סטף ורטהיימר עם וורן באפט (צילום פלאש 90)
סגירת מפעל טכנולוגיית להבים בנהריה נמצאת בשבועות האחרונים תחת מחלוקת רבה ובצדק. אם אכן ייסגר המפעל בשנת 2025, מעל ל-900 עובדים של המפעל, מרביתם עובדים ותיקים מאד, יאבדו את משרתם. כעת בצל המחאות הענקיות של העובדים והבחינה של סגירת המפעל בוועדת הכספים בכנסת, ההקלטות שלכאורה חושפות את העמק מתפרסמות.
על פי ההקלטות שנחשפו באתר ynet ועיתון 'ידיעות אחרונות', נשמע אחד מבכירי החברה האמריקאית שנמצאת בבעלות המפעל, פראט אנד וויטני, מספר שהחברה פשוט לא רוצה למכור יותר ללקוחות. יתרה מכך, מתברר כי הוא מודה שהחברה עשתה מאמצים על מנת להרחיק את הלקוחות הללו וכך להוכיח שהחברה לא רווחית - מה שמצדיק לכאורה את הסגירה והפיטורים.  
על מנת להגיע למצב זה, העובדים טוענים שנדרשו להשליך להבים תקינים מאד וכי הבעלים גם העלו במקביל את מחירי הלהבים וכך גרמו ללקוחות לוותר על רכישה. לצד זאת נטען כי החברה לא רוצה למכור את המפעל על מנת לא להגדיל את רווחי המתחרות ולכן מבחינתה סגירה ופיטורים זו האופציה היחידה.
כאמור נושא הסגירה של המפעל נמצא על סדר היום של ועדת הכספים בכנסת, בראשותו של הח"כ משה גפני. אמש גפני הודיע כי הוועדה תעשה כל שביכולתה על מנת שהמפעל יימכר לידיים ישראליות ושהעובדים ישמרו על משרתם.  עד אז, עובדי המפעל הוותיקים, שעובדים בו מעל ל-20 שנה, מרגישים מרומים וחסרי אונים. בשבוע שעבר יו"ר ההסתדרות הגיע לביקור במפעל והודיע כי יעמוד לצד העובדים ויחריף את המאבק נגד החברה האמריקאית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה