קריירה ולימודים

ספוטיפיי מאבדת את ה"מלהק" של אובמה, הארי, מייגן ורוגן

קורטני הולט, האדם שהביא לספוטיפיי את הפודקאסטים של ג'ו רוגן, ברק ומישל אובמה, הנסיך הארי ומייגן מארקל וחברת הפודקאסטים גימלט, פורש מתפקידו
יאיר מור | 
ספוטיפיי (צילום pixabay)
מכה לספוטיפיי: קורטני הולט, האדם שהוביל את הכניסה האגרסיבית שלה לתחום הפודקאסטים, הודיע אמש על פרישה מתפקידו ועזיבת החברה, כך דיווח האתר The Ankler.
"אני רוצה לחלוק תודה לצוותים המדהימים בספוטיפיי שהתמזל מזלי להוביל ולעבוד איתם", כתב הולט בטוויטר. "המטרות שהצבנו היו שאפתניות, ועדיין השגנו כל כך הרבה. יש לחברה עתיד מזהיר מעבר למה שאתם יכולים לראות ושלמוע היום!".
 
שמו של הולט אמנם אינו מוכר ל-400 מיליוני משתמשי שירות הזרמת האודיו הגדול בעולם, אך הוא נחשב למי שהצליח להפוך אותה לכוח המוביל בתעשיית הפודקאסטים במשך 5 שנותיו בחברה. על שמו רשומות עסקאות ענק לפודקאסטים בלעדיים עם נשיא ארה"ב ה-44, ברק אובמה ואשתו, מישל; הנסיך הארי, דוקס סאסקס, ואשתו, השחקנית מייגן מארקל; וגם רכישת הפודקאסט "The Joe Rogan Experience" – העסקה הגדולה בהיסטוריה של עולם הפודקאסטים, שהוערכה תחילה ב-100 מיליון דולר ומאוחר יותר ב-200 מיליון דולר; בנוסף, הוא עמד מאחורי מהלך רכישת חברת הפודקאסטים האמריקאית Gimlet ב-2019 תמורת סכום עתק של 230 מיליון דולר.
עם זאת, רוב העסקאות של הולט הניבו לספוטיפיי בעיות כאלו ואחרות: ב-2020 נצערה "Reply All", תוכנית הדגל של גימלט לכמעט חצי שנה, לאחר שתוך כדי שידור סדרת כתבות על התעללות בעובדים במגזין קונדה נאסט התברר שאחד ממגישי הפודקאסט וחלק מהמפיקים התעללו גם הם בעובדים, מחצית מהצוות התפטר או פוטר והתוכנית המואזנת ביותר של החברה כמעט בוטלה ואיבדה מיליוני מאזינים; בתחילת השנה הנוכחית התעוררה מהומה רבתי סביב רוגן, לאחר שהזמר הקנדי ניל יאנג הודיע כי הוא אינו מוכן ששיריו יהיו באותו שירות עם מי שנותן במה ל"מכחישי קורונה" (טענה שבאופן אירוני מאוד התבססה על ראיון של רוגן עם ממציא חיסון ה-RNA, שעליו מבוססים חיסוני הקורונה הנפוצים בעולם), והצליח לעורר מחאה בעניין מצד אמנים נוספים ובעיקר מצד התקשורת; הנסיך הארי ומייגן מארקל איימו לבטל את הפודקאסט הבלעדי שלהם בתגובה לפרשה – אך בינתיים הבעיה המרכזית עם הפודקאסט שלהם היא שלוקח להם כבר שנתיים להתחיל אותו, למרות שספוטיפיי שילמה להם עשרות מיליוני דולרים; גם הזוג אובמה הגישו כל אחד תוכנית קצרת-מועד (מישל ב-2020 וברק ב-2021) בלבד, ולאחרונה דווח שהם פשוט "מושכים את הזמן" עד שהחוזה שלהם עם החברה יסתיים משום שהם לא מרוצים מהסירוב שלה לאפשר להם להוציא לפועל כל רעיון שהם מעלים ללא כל ביקורת.
הולט יעזוב את תפקידו בשבועות הקרובים, אך יישאר כיועץ למשך שנה. התפקיד שלו יפוצל בין מקס קאטלר, ראש מיזמי התוכן, וג'ולי מקנאמרה, ראשת האולפנים של החברה בארה"ב.
ספוטיפיי סירבה להגיב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה