רכב
אביגדור ליברמן: "אין שום סיבה לא להפעיל את הרכבת הקלה בשבת"
שר האוצר לשעבר ביקר את המתווה המצומצם על פיו תעבוד הרכבת הקלה, ללא שבתות וחגים: "הפרדה בין דת ומדינה זה צו השעה"
ביום שישי הקרוב, הקו האדום של הרכבת הקלה יתחיל סוף סוף בפעילותו. עלי פי המתווה, הפעילות של כלי התחבורה, כמו של שירותי תחב"צ אחרים, תהיה בימי חול בלבד - תסתיים לפני כניסת שבת ותחזור עם צאתה וכך גם במהלך החגים.
על פי החישובים שביצע נאור נרקיס, יו"ר תנועת "ישראל נאורה", זהו נפח העבודה המתוכנן של הרכבת הקלה לשנת 2024:
"1. בשנה קלנדרית, יש 52 סופי שבוע. זה אומר שמיום שישי בשעות הצהריים, ועד שעה אחרי מוצאי שבת, לא תהיה לנו גישה לתחבורה. מאחר והאירוע של השבת לא מסתכם רק ב-24 שעות, אלא גם במרווחי זמנים שלפני כניסת ויציאת השבת, אני מחשב כל סוף שבוע כ-1.25 ימים. סה״כ 65 ימים בשנה.
2. ערב חג הפסח, יהיה ביום שני ה-23.4, וביום שלישי אחריו הרכבת תהא סגורה גם כן. כך גם פסח שני 29-30 באפריל. רוצים לקפוץ לליל הסדר ברכבת ולחסוך את הפקקים? שכחו מזה. (4 ימי פגיעה).
3. שבועות: 11-12.6 (שלישי-רביעי). עוד יומיים מיותרים בהם לא תהיה תנועת רכבת קלה סדירה.
4. ראש השנה: 2-3 באוקטובר 2024, זה יוצא רביעי, חמישי, ועוד יום חג שכבר מסונף לשישישבת שבה הרכבת סגורה ממילא. יום כיפור יצא באותה השנה על שישי שבת, אז זה חוסך קצת ימי פגיעה.
5. סוכות: 16-17 באוקטובר (רביעי חמישי) ועוד רביעי חמישי ב-23 באוקטובר.
6. מעבר לשיקולים הדתיים, הרכבת גם לא תפעל בשעות הלילה (בין 1 בלילה עד 5 לפנות בוקר, לפי פרסומי הרכבת הקלה). לא הוספתי על זה ימי שבת למניין אבל זה גם כן בעייתי מאד.
סה״כ: 65 + 4 + 2 + 2 + 4 = 77 ימי השבתה בשנה. כלומר, 21% מהזמן בשנה, הפרויקט התחבורתי הכי גדול וחשוב שהיה כאן, עומד להיות לא נגיש לנו".
עוד ב-
שר האוצר לשעבר, אביגדור ליברמן, ביקר את המתווה המצומצם בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "אין שום סיבה לא להפעיל את הרכבת הקלה בשבת ובטח שאין הצדקה להפסיק את נסיעתה שעות לפני כניסת שבת. הפרדה בין דת ומדינה זה צו השעה".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה