רכב

אביגדור ליברמן: "אין שום סיבה לא להפעיל את הרכבת הקלה בשבת"

שר האוצר לשעבר ביקר את המתווה המצומצם על פיו תעבוד הרכבת הקלה, ללא שבתות וחגים: "הפרדה בין דת ומדינה זה צו השעה"
מערכת ice | 
אביגדור ליברמן (צילום פלאש 90/יונתן סינדל)
ביום שישי הקרוב, הקו האדום של הרכבת הקלה יתחיל סוף סוף בפעילותו. עלי פי המתווה, הפעילות של כלי התחבורה, כמו של שירותי תחב"צ אחרים, תהיה בימי חול בלבד - תסתיים לפני כניסת שבת ותחזור עם צאתה וכך גם במהלך החגים.
על פי החישובים שביצע נאור נרקיס, יו"ר תנועת "ישראל נאורה", זהו נפח העבודה המתוכנן של הרכבת הקלה לשנת 2024: 
"1. בשנה קלנדרית, יש 52 סופי שבוע. זה אומר שמיום שישי בשעות הצהריים, ועד שעה אחרי מוצאי שבת, לא תהיה לנו גישה לתחבורה. מאחר והאירוע של השבת לא מסתכם רק ב-24 שעות, אלא גם במרווחי זמנים שלפני כניסת ויציאת השבת, אני מחשב כל סוף שבוע כ-1.25  ימים. סה״כ 65 ימים בשנה. 
‏2. ערב חג הפסח, יהיה ביום שני ה-23.4, וביום שלישי אחריו הרכבת תהא סגורה גם כן. כך גם פסח שני 29-30 באפריל. רוצים לקפוץ לליל הסדר ברכבת ולחסוך את הפקקים? שכחו מזה. (4 ימי פגיעה).
3. שבועות: 11-12.6 (שלישי-רביעי). עוד יומיים מיותרים בהם לא תהיה תנועת רכבת קלה סדירה. 
‏4. ראש השנה: 2-3 באוקטובר 2024, זה יוצא רביעי, חמישי, ועוד יום חג שכבר מסונף לשישישבת שבה הרכבת סגורה ממילא. יום כיפור יצא באותה השנה על שישי שבת, אז זה חוסך קצת ימי פגיעה. 
‏5. סוכות: 16-17 באוקטובר (רביעי חמישי) ועוד רביעי חמישי ב-23 באוקטובר. 
‏6. מעבר לשיקולים הדתיים, הרכבת גם לא תפעל בשעות הלילה (בין 1 בלילה עד 5 לפנות בוקר, לפי פרסומי הרכבת הקלה). לא הוספתי על זה ימי שבת למניין אבל זה גם כן בעייתי מאד. 
‏סה״כ: 65 + 4 + 2 + 2 + 4 = 77 ימי השבתה בשנה. ‏כלומר, 21% מהזמן בשנה, הפרויקט התחבורתי הכי גדול וחשוב שהיה כאן, עומד להיות לא נגיש לנו".
שר האוצר לשעבר, אביגדור ליברמן, ביקר את המתווה המצומצם בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "אין שום סיבה לא להפעיל את הרכבת הקלה בשבת ובטח שאין הצדקה להפסיק את נסיעתה שעות לפני כניסת שבת. הפרדה בין דת ומדינה זה צו השעה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה