רכב

בשורה קשה לנהגים: זו העיר המרכזית שתגבה מכם "מס כניסה"

ע"פ הודעת רשות התחבורה של ניו יורק, החל מה-30 ביוני נהגים ייאלצו לשלם מס של 15 דולר עבור כניסה לאזור העסקים המרכזי של רובע מנהטן. כמו כן, בהודעה נכתב כי המס צפוי לגייס סכום של מיליארד דולר מדי שנה במטרה לייעל את התחבורה הציבורית עבור תושבי העיר
מערכת ice |  1
אילוסטרציה (צילום shutterstock)
"מס כניסה", או במילים אחרות "אגרת גודש" הוא מס שמשלמים נהגים במידה והם נוסעים באזורים מסוימים בערים גדולות ברחבי העולם המוגדרים כעמוסים ומרכזיים. כעת נראה כי היא הולכת להתממש באחת הערים המתוירות והחשובות בעולם – ניו יורק.
החל מה-30 ביוני, תשלום אגרה של 15 דולר ייכנס לתוקפו עבור כל נהג שייכנס לאזור העסקים המרכזי של רובע מנהטן, ע"פ הודעת רשות התחבורה העירונית. כמו כן, בהודעה נכתב כי המס צפוי לגייס סכום של מיליארד דולר מדי שנה בשביל לייעל את התחבורה הציבורית עבור תושבי העיר. בשעות הלילה מדובר על אגרה בסך 3.75 דולר בלבד.
 
נזכיר כי גם בישראל מתקיימים דיונים בנוגע לאגרה דומה בגוש דן, כאשר החשב הכלכלי מקדם בכל הכוח את אגרת הגודש. סגנית החשב הכללי באוצר הממונה על תשתיות ופרויקטים, אושרת דוד דקר, דיברה בפאנל בכנס סביבה 2050 בהנחיית ד"ר מיקי הרן, ששימשה בעבר מנכ"לית המשרד להגנת הסביבה, מה עמדת משרדה. דוד דקר אמרה: "חוק אגרת גודש זה חוק שצריך לממש אותו. בהיעדר גוף שמממש אז אנחנו החלטנו שמשרד האוצר, החשב הכללי, ייקח את זה אליו. זה פרויקט חשוב ונדרש כדי להקטין את הגודש, אנחנו רואים שזה עובד בעולם ומוכיח את עצמו".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חדרה. בורכוב. (ל"ת)
    עמוס 05/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור