פרויקטים

ליווי בעלי דירות במאות פרויקטים: א.ל הנדסה לוקחת את ההתחדשות העירונית צעד קדימה

בזכות התמחות בליווי מיזמים מורכבים, ופעילות במוקדי הביקוש ובפריפריה – א.ל הנדסה, המעניקה שירותי פיקוח לבעלי דירות, ניצבת בחוד החנית של ההתחדשות העירונית בישראל. הבעלים, אינג' ליאור זייטלר: "אנו משלבים מעטפת אדריכלית והנדסית, ומעניקים שירות מלא עד להצלחה המושלמת של הפרויקט"

בשיתוף א.ל הנדסה | 
על חשיבותה של התחדשות עירונית בכל רחבי ישראל, עושה רושם שאין היום חולק. אחד העוגנים הקריטיים בדרך למימוש מוצלח של פרויקט, טמון בתכנון, ניהול, בקרה ופיקוח קפדניים על כל אחד משלבי התהליך – מהתאגדות בעלי הדירות, דרך קידום הליכי הרישוי והתכנון, ביצוע העבודות בשטח ועד החזרה לבניין החדש וקבלת המפתחות.
מי שאמונה על תרגום האג'נדה הזו לרמה הפרקטית, היא חברת א.ל הנדסה, הנמצאת בחוד החנית של התחום. החברה, המעניקה שירותי פיקוח הנדסי מקיפים, ומלווה כיום מטעם בעלי דירות מאות פרויקטים מנהריה בצפון ועד אילת בדרום – כולל שמונה מתחמי פינוי-בינוי בלב אזורי הביקוש, הנמצאים בשלבי ביצוע מתקדמים.
"א.ל הנדסה היא חלוצה בתחום של פיקוח, תכנון ובקרה מטעם בעלי הדירות בפרויקטים של התחדשות עירונית", מציין אינג' ליאור זייטלר, מייסד ובעלים משותף בחברת א.ל הנדסה. "אנו מתמקדים בעיקר בפרויקטים בנפחים גדולים – המאופיינים בעירובי שימושים ומשלבים בין מגורים, תעסוקה ומסחר – זו ההתמחות שלנו".
"מה שלמעשה מייחד אותנו, זה קודם כל הניסיון הרב שצברה החברה ביותר מעשור וחצי של פעילות בתחום ההתחדשות העירונית", מוסיף זייטלר. "יש לנו את הידע ואת היכולת, להכיל ולאגד את הרצונות והצרכים של מגוון רב של מקורות לאינטרס אחד משותף, כדי שהפרויקט יעלה על דרך המלך ויגיע אל קו הסיום".
הערך המוסף שמספקת א.ל הנדסה נוגע למעטפת שירות מקיפה, הממזגת בין המחלקה האדריכלית ובין המחלקה ההנדסית של החברה – ומבטיחה כי הפרויקטים יתקדמו בהתאם לתוכניות וללוחות הזמנים, לשביעות רצונם של בעלי הדירות.
"המחלקה האדריכלית שלנו כוללת צוותים של אדריכלים ומתכננים, המלווים את בעלי הדירות מתחילת הפרויקט, עוד משלב בחירת היזם, ועד לקבלת היתר הבנייה ותחילת הביצוע", מרחיבה אדריכלית רותם דבדה, מא.ל הנדסה. "אנחנו מלווים בין היתר את כתיבת המפרט הטכני, בודקים את תוכניות הפרויקט, ומוודאים שהן תואמות את ההסכם המשפטי והתמורות אשר התחייב היזם להעניק לבעלי הדירות. מכאן אנחנו עושים חפיפה מסודרת עם המחלקה ההנדסית ומעניקים לה את המושכות".
"מחלקת הפיקוח של א.ל הנדסה מונה מעל עשרה מפקחים שהם מהנדסים והנדסאים, המלווים את הפרויקטים משלב ההריסה ועד מסירת הדירות", מתאר אינג' איליה נמירובסקי, מייסד ובעלים שותף בא.ל הנדסה. "תפקידנו הוא לוודא כי כל העבודות מתבצעות הלכה למעשה לפי התוכניות, ולא פחות חשוב: בסטנדרט ביצוע גבוה. אנחנו נמצאים בקשר רציף עם בעלי הדירות, מעבירים להם דוחות תקופתיים ומעדכנים אותם על סטטוס הפרויקט ועל ההתקדמות השטח. לקראת סיום הפרויקט, אנחנו מבצעים בדיקה יסודית ובמסגרתה רושמים את כל הליקויים שיש בדירות החדשות, ובהמשך לכך עושים מעקב שכל הליקויים תוקנו – כך שבעלי הדירות יקבלו את הדירות שלהם באיכות הכי גבוהה".
"אנחנו מספקים מעטפת, הממזגת בין השירותים האדריכליים להנדסיים על כל ההיבטים של שלבי הפרויקט", מסכם זייטלר, "כשהמשמעות ברמה הפרקטית, היא שירות שהוא הרבה יותר הדוק והרבה יותר מלא, עד להצלחה המושלמת של הפרויקט".
(בשיתוף א.ל הנדסה)