שיווק ופרסום
פייקר: פרסומת קסטרו החדשה היא העתקה של קליפ מפורסם
הפרסומת שעלתה אמש הפכה במהרה לסיפור היום של ענף הפרסום לאחר שגולשים זיהו מיד את המקור שממנו הועתקה לכאורה - הקליפ עם כ-181 מיליון צפיות לשיר Gold של צ'ט פייקר

לא ברור בדיוק מה חשבו לעצמם אנשי קסטרו ואדלר חומסקי עם הפרסומת החדשה למותג האפנה הישראלי שנראית הרבה יותר כמו "העתק-הדבק" ופחות כ"השראה". הפרסומת שעלתה אתמול לאוויר הפכה במהרה לסיפור היום של ענף הפרסום לאחר שהגולשים זיהו מיד את המקור שממנו הועתקה - הקליפ לשיר Gold של האומן צ'ט פייקר (Chet Faker).
למען ההגינות יש להפריד בין השיח הפנימי הסוער בענף הפרסום שמלגלג על הפרסומת המועתקת לבין הציבור הכללי שאינו מחכה בציפורניים שלופות לרגעים שכאלו. מנגד, הקליפ המקורי והשיר הוא של אחד האמנים המצליחים והמושמעים ביותר בעולם וגם ברדיו הישראלי. סרטון הקליפ ביוטיוב עומד כיום על יותר מ-181 מיליון צפיות כך שלא מדובר בשליפה מבריקה שעושה הומאז' למשהו לא מוכר וחושפת אותו לציבור אלא, אם תרצו, בקיצור דרך ל"מגניבות" ו"קוליות" בלי לשבור את הראש על הבריף.
באחד הדיונים בקבוצת הפייסבוק Creative first שבה חברים רבים מענף הפרסום, כתב אחד הגולשים: "רפרנס זה אחלה, השראה זה מעולה, הומאז׳ זה מגניב. העתקה זה עצוב".
פרסומת קסטרו עם רותם סלע שעלתה אתמול
הקליפ המקורי לשיר Gold של Chet Faker
עם זאת, למרות ההשראה מסרטוני הסקייטים שאכן תפסו מקום של כבוד לפני יותר מ-4 עשורים בארה"ב, לא נראה שאחד מהסרטונים הללו צולם מתוך האפלה על כביש אספלט שבמרכזו סימוני הכביש ושמתוכו מגיחה חבורת גולשות בליווי מוסיקה - כזה יש רק אחד.
לאייס נודע עוד כי קסטרו ומשרד הפרסום לא נדרשו לסוגיית זכויות היוצרים והקניין הרוחני של יוצרי הקליפ ולא פנו אליהם מראש עם בקשה רשמית לשימוש. גולשים ישראלים שלקחו את הנושא צעד אחד קדימה פנו בעצמם לדף האומן בפייסבוק והעלו בו צילום מסך מהפרסומת ומהקליפ. כעת נותר לראות האם פנייה לאדלר חומסקי ו/או קסטרו תגיע מצד מנהלי האומן ששמו המקורי הוא Nick Murphy.
גולש תייג את האומן ממנו נלקח לכאורה הרעיון לפרסומת
בסביבת קסטרו ומשרד הפרסום אדלר חומסקי מסבירים שהפרסומת היא בהשראת הלוק אנד פיל של סרטוני הסקייטים משנות ה-70 בסגנון Boogie Nights. "הסרטון החדש שלנו נעשה עם קריצה לז׳אנר הריקוד על סקייטים שקיים שנים רבות, ושיש לו עשרות גרסאות שונות שמושפעות זו מזו" כך נמסר מקסטרו. "כבר מחר יעלה סרט ההמשך עם כוכב הכלה מאיסטנבול בירקאי הרדל. אנחנו מקווים שתנהו מהסרטונים הכייפים ומהקולקציה המדליקה".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(22):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
21.מה קרה חסר דוגמניות כוסיות רווקות שלא השריצו עדיין (ל"ת)Shay 03/2019/09הגב לתגובה זו0 4סגור
-
20.מה שהופך אותם לעוד יותר סתומיםיוני 03/2019/06הגב לתגובה זו3 0וואו איזו גאונות מי ישמע. חשבו על ה-כ-ל מראש. על זה שהם מעתיקנים? או על החוסר מקוריות? או שעוד מעט תגידו שהם רצו ליצור סערה סביב הפרסומת. אז תנו לי לחשוב רגע. אממ.. לא! פחות! כולנו יודעים שורה תחתונה שהבגדים של קסטרו הם באיכות סוג ב׳ כמו שהם ״מקוריים״ בפרסומת ככה הם ״מקוריים״ בבגדים שלהםסגור
-
19.מה שמפתיע אותי כמה ישראלים יכולים להיות פתיים לפעמים...אני 03/2019/04הגב לתגובה זו0 1יש משפט שאומר "there is no such thing bad pablicity" אם מישהו חושב ש"קסטרו אכלו אותה" או שקסטרו גנבו קליפ וזכויות יוצרים בלה בלה בלה שיחשוב שוב! חומסקי ואדלר השני תחמנים האלה חשבו על הכל כולל הסערה בכוס תה שזה יעשה ועכשיו כולם מדברים על קסטרו הגנבים, קסטרו הדפוקים ובקיצור קסטרו קסטרו קסטרו.. הבנתם את הפואנטה... הם חשבו על הכל מראש! ה-כ-ל!סגור
-
18.לתבוע את קסטרו על גניבה (ל"ת)צ'ט פייקר 02/2019/28הגב לתגובה זו7 0סגור
-
17.מביך (ל"ת)גיא 02/2019/28הגב לתגובה זו6 0סגור
- טען עוד
-
16.שיביאו לקסטרו את עומר אדם וזהו (ל"ת)אמיר 02/2019/28הגב לתגובה זו2 1סגור
-
15.תבינו קריאטיב הוא מוצר!מיקי 02/2019/28הגב לתגובה זו9 0קריאטיב הוא מוצר לכל דבר, יש לו ערך שנמדד בכסף, לגנוב קריאטיב משמעו לגנוב מוצר. נקודה.סגור
-
14.די (ל"ת)ראובן פרידונה 02/2019/28הגב לתגובה זו0 3סגור
-
13.מי המפגר בצד הלקוח שאישר??אדלר חמינדוס 02/2019/28הגב לתגובה זו8 0אדלר .....מה יש לומר על הביזיון והחירטוטים.... אבל הלקוח? איפה הלקוח? פחחחחחחחסגור
-
12.קסטרו אכלו אותהיוגב 02/2019/28הגב לתגובה זו6 0הצעד החכם של קסטרו הוא לחזור לראובני פרידן. הבעיה היא שעכשיו גולף אצלם... אז כנראה שזה מאוחר מידי. מי שהוביל את המהלך צריך לתת את הדין.סגור
-
11.תחשבו מחר עולה ההמשך עם המוזיקאי בעצמואסנת 02/2019/28הגב לתגובה זו1 3מה תכתבו אז? תנו לאדלר קצת קרדיט זה הקמפיין הכי חשוב שהיה להם בשנים האחרונותסגור
-
מחר הם עולים עם הטורקי מאינסטנבוללישתיק 02/2019/28הגב לתגובה זו0 1חבל, היה יכול להיות פרזנטור של קפה טורקי בבאומןסגור
-
10."קריאייטיב"מגזינו 02/2019/28הגב לתגובה זו13 0כמו שגנבו רעיונות מאחרים בדלתא, עושים את זה גם בקסטרו. אותם אנשים ואותם טריקים.סגור
-
9.הזוי שלקוח משלם למשרד פרסום כדי שיעתיק קליפפייקר 02/2019/28הגב לתגובה זו13 0העיקר ששמו לוגו אדלר בהתחלהסגור
-
8.הסחים במשרדיםכבר לא בפרסום 02/2019/28הגב לתגובה זו7 0ערימות של סחים מנהלים קריאייטיב ומעתיקים דברים מגניבים מלפני עשר שנים לסגור את הענףסגור
-
7.משרד חסר מעוףאדלר שמדלר 02/2019/28הגב לתגובה זו5 1מזל שלא ביקשו מכפרי לפתור להם גם את זה...סגור
-
6.בושה לקריאייטיבאני 02/2019/28הגב לתגובה זו9 0בושה לבמאי לצלם וכו' וכו' להעתיק זו גניבה. אתם כורתים את הענף.סגור
-
5.יש בכלל מטומטים שעדין קונים מהגם בגדים במחירי חוצפה?אחד 02/2019/28הגב לתגובה זו3 0הסחורה שלהם היא גרועה, וגרוע אפשר להזמין מסין ברבע מחיר ממה שקסטרו רוציםסגור
-
4.וואחד "קריצה לז'אנר" (ל"ת)נמרוד 02/2019/28הגב לתגובה זו4 0סגור
-
3.לינק לקבוצת קריאייטיב פירסטמנהל קהילה 02/2019/28הגב לתגובה זו2 2https://www.facebook.com/groups/createamסגור
-
2.בשביל זה עברתם לאדלר?! (ל"ת)פחחחחחחחחחחח 02/2019/28הגב לתגובה זו9 0סגור
-
1.אח איזו תביעת זכויות נהדרת (ל"ת)אודי 02/2019/28הגב לתגובה זו5 0סגור