שיווק ופרסום
איש השיווק של החודש: יוסי ארדמן, סמנכ"ל השיווק של וולט
לצורך השקת מנוע החיפוש החדש באפליקציית וולט Wolt, חברת השליחויות בחרה בטאלנטים עדי הימלבלוי, בן זיני, אורלי זילברשץ ואלישע בנאי להוביל את הקמפיין החדש. באמצעות הומור, ניצול באזז תקשורתי וכתיבה יצירתית, המותג הצליח לבדל את עצמו מהמתחרות בשוק. איש השיווק של החודש של ice הוא יוסי ארדמן | כל הפרטים
חברת השליחויות וולט Wolt הצליחה לבדל את עצמה מהמתחרות שלה בשוק, לנצל את השיח על הזוגיות של עדי הימלבלוי ובן זיני, להוביל סדרת קמפיינים מושקעים בטלוויזיה ובסושיאל וכל זאת למען מטרת העל שהציבה לעצמה - השקת מנוע הסינון החדש באפליקציה.
באמצעות רכיבה על באזז תקשורתי, גיוס טאלנטים אהובים ותסריט יצירתי ומשעשע במיוחד, המותג כבש את תשומת ליבם של הצופים במהלך החודש האחרון.
מלבד שיתוף הפעולה עם עדי הימלבלוי ובן זיני, חברת השליחויות גייסה למהלך הפרסומי גם את השחקנית אורלי זילברשץ ובנה המוסיקאי אלישע בנאי. משרד הפרסום "מקאן", שהיה אמון על יצירת הפרסומות, בחר להשיק את הפיצ'ר החדש באפליקציה באמצעות המחשת סיטואציות יומיומיות שכל אחד יכול להזדהות עמן.
כזכור, בסרטון שבו כיכבו הדוגמנית עדי הימלבלוי והזמר בן זיני, השניים הזמינו דרך אפליקציית המשלוחים מוצר שסביר שלא היינו חושבים שניתן לרכוש דרך חברת השליחויות - פטיש. כאשר השליחה מגלה לראשונה על הזוגיות המפתיעה, היא פונה לבן זיני ומבקשת ממנו (בהומור רב) שלא "לדפוק" את הקשר הרומנטי שנרקם ביניהם.
הפרסומת השנייה הציגה סיטואציה לא נעימה שכל הורה מעוניין להימנע ממנה. השחקנית אורלי זילברשץ, החליטה להזמין מחברת וולט מסרק כינים. באמצעות אותן סיטואציות משעשעות, בחרה חברת השליחויות להעביר את המסר כי היא תספק את כלל צרכיהם של קהל לקוחותיה בכל זמן ובכל מקום.
הפרסומת השנייה הציגה סיטואציה לא נעימה שכל הורה מעוניין להימנע ממנה. השחקנית אורלי זילברשץ, החליטה להזמין מחברת וולט מסרק כינים. באמצעות אותן סיטואציות משעשעות, בחרה חברת השליחויות להעביר את המסר כי היא תספק את כלל צרכיהם של קהל לקוחותיה בכל זמן ובכל מקום.
יוסי ארדמן, סמנכ"ל השיווק של וולט, אמון על שלל המהלכים הפרסומיים של חברת השליחויות בישראל במשך שלוש וחצי השנים האחרונות. בטרם הצטרף למותג המוביל, ארדמן היה אחראי על ניהול תחום הדיגיטל בחברת ביטוח ישיר והוא אף הוא הוביל את השקת מותג הביטוח הדיגיטלי 9. לאורך השנים, ארדמן הגדיל את הידע שלו בתחום השיווק והפרסום, דבר שסייע לו רבות בקידום מהלכים מוצלחים בחברת וולט ישראל.
מי אתה יוסי ארדמן?
סמנכ״ל השיווק של Wolt ישראל, אבא לתאומים בני 8 ובן הזוג של ארי. הצטרפתי לוולט לפני כשלוש וחצי שנים, בתקופה שבה החברה התחילה להתרחב הרבה מעבר למסעדות גם לעולמות הריטייל ולפריסה רחבה יותר ברחבי הארץ.
סמנכ״ל השיווק של Wolt ישראל, אבא לתאומים בני 8 ובן הזוג של ארי. הצטרפתי לוולט לפני כשלוש וחצי שנים, בתקופה שבה החברה התחילה להתרחב הרבה מעבר למסעדות גם לעולמות הריטייל ולפריסה רחבה יותר ברחבי הארץ.
לפני Wolt, ניהלתי את תחום הדיגיטל בביטוח ישיר והובלתי את השקת מותג הביטוח הדיגיטלי 9. לפני זה, חייתי שש שנים באנגליה ועבדתי ב-AO.com, שם הייתי חלק מההתרחבות לשווקים בגרמניה ובהולנד. היום אני מתמקד בבניית מהלכים עסקיים חכמים, כאלה שמתחילים מהבנה אמיתית של הצרכן ולא רק מקריאייטיב.
מה הוביל אותך לעולם השיווק?
הגעתי לעולם השיווק כשעבדתי כשדרן ב-102FM ובמקביל התחלתי לכתוב לטל ואביעד משחקי רדיו, בסגנון: "ספרו לנו מתי שכחו אתכם ותקבלו במתנה כמוסות גינקוזן לשיפור הזיכרון". שם נפל לי האסימון שכמה מילים טובות, במקום הנכון, יכולות לגרום לאנשים לעצור, לחייך ולפעול. מאז זה רק הפך למקצועי יותר וגדול יותר, אבל העיקרון נשאר אותו דבר.
הגעתי לעולם השיווק כשעבדתי כשדרן ב-102FM ובמקביל התחלתי לכתוב לטל ואביעד משחקי רדיו, בסגנון: "ספרו לנו מתי שכחו אתכם ותקבלו במתנה כמוסות גינקוזן לשיפור הזיכרון". שם נפל לי האסימון שכמה מילים טובות, במקום הנכון, יכולות לגרום לאנשים לעצור, לחייך ולפעול. מאז זה רק הפך למקצועי יותר וגדול יותר, אבל העיקרון נשאר אותו דבר.
לצורך העלאת המודעות כי המותג מציע מגוון רחב של מוצרים עבור קהל הלקוחות, הוחלט לשתף פעולה עם לא מעט טאנלטים: בן זיני ועדי הימלבלוי ואורלי זילברשץ ובנה אלישע בנאי. הפרסומות שודרו על מסכי הטלוויזיה ואף הופיעו ברשתות החברתיות והצליחו למשוך את תשומת ליבם של הגולשים.
מדוע יצאתם בתקופה האחרונה בקמפיין נרחב? מהי האסטרטגיה שעומדת מאחורי המהלך הפרסומי?
הקמפיין נועד לייצר שינוי תפיסתי. במשך שנים Wolt זוהתה כמעט רק עם משלוחי אוכל, בזמן שבפועל הפלטפורמה התרחבה משמעותית ומציעה היום מגוון רחב מאוד של מוצרים. המטרה הייתה לאתגר את ההרגל הזה ולהבהיר כי Wolt היא פלטפורמת קניות רחבה, לא רק אפליקציית משלוחים.
הקמפיין נועד לייצר שינוי תפיסתי. במשך שנים Wolt זוהתה כמעט רק עם משלוחי אוכל, בזמן שבפועל הפלטפורמה התרחבה משמעותית ומציעה היום מגוון רחב מאוד של מוצרים. המטרה הייתה לאתגר את ההרגל הזה ולהבהיר כי Wolt היא פלטפורמת קניות רחבה, לא רק אפליקציית משלוחים.
המסר "די, גם את זה יש בוולט?" מבטא את תחושת ההפתעה שאנחנו שומעים שוב ושוב מהלקוחות, והוא מגובה בשינויים אמיתיים במוצר, בהיצע ובחוויית החיפוש באפליקציה. הקמפיין נבנה יחד עם צוות השיווק המדהים שלנו ב- Wolt ומקאן, שמסייעים לנו לתרגם את התובנות העסקיות והצרכניות לקריאייטיב שמדבר לקהל בצורה אותנטית.
הקמפיין משלב תכנים הומוריסטיים וקלילים – לעומת מידע אינפורמטיבי או יותר רגשי, מה עמד מאחורי ההחלטה?
כשמבקשים לשנות תפיסה קיימת, הומור הוא כלי חזק. הוא מייצר זכירות ומאפשר להעביר מסר מורכב בצורה פשוטה. במקום להסביר בצורה אינפורמטיבית מה יש ומה אין, בחרנו לגרום לאנשים לחייך ואז לעצור ולחשוב מחדש על מה שהם יודעים על Wolt.
כשמבקשים לשנות תפיסה קיימת, הומור הוא כלי חזק. הוא מייצר זכירות ומאפשר להעביר מסר מורכב בצורה פשוטה. במקום להסביר בצורה אינפורמטיבית מה יש ומה אין, בחרנו לגרום לאנשים לחייך ואז לעצור ולחשוב מחדש על מה שהם יודעים על Wolt.
מה הוביל, מבחינתכם, לבחירת הפרזנטורים ולא עם דמויות אנונימיות?
רצינו דמויות שמביאות איתן אותנטיות וזיהוי מיידי. הפרזנטורים שנבחרו מייצגים סיטואציות יומיומיות אמיתיות ויוצרים חיבור רגשי מהיר עם הקהל. כשמקאן, משרד הפרסום שלנו, הציעו את עדי ובן זיני - הבנו ישר שזה בדיוק מה שחיפשנו. נעמי השליחה הפכה לעוגן מותגי שמחבר בין הקמפיינים, והצירוף של דמויות מוכרות מאפשר להעביר את תחושת ההפתעה בצורה אמינה ולא מאולצת.
רצינו דמויות שמביאות איתן אותנטיות וזיהוי מיידי. הפרזנטורים שנבחרו מייצגים סיטואציות יומיומיות אמיתיות ויוצרים חיבור רגשי מהיר עם הקהל. כשמקאן, משרד הפרסום שלנו, הציעו את עדי ובן זיני - הבנו ישר שזה בדיוק מה שחיפשנו. נעמי השליחה הפכה לעוגן מותגי שמחבר בין הקמפיינים, והצירוף של דמויות מוכרות מאפשר להעביר את תחושת ההפתעה בצורה אמינה ולא מאולצת.
מה היו התגובות לקמפיין? והאם ניתן לכמת הצלחה בעקבותיו? (עליות במכירות, או בשליחים וכדומה).
התגובות היו חזקות מאוד, בעיקר ברשתות החברתיות ובשיח סביב המסר עצמו. ראינו אימוץ של המשפט "די, גם את זה יש בוולט?" על ידי הקהל, וזה מבחינתנו מדד ברור לזכירות ולהפנמה של המסר. מעבר לכך, הקמפיין תמך בשינוי תפיסתי רחב יותר שאנחנו מזהים גם בדפוסי השימוש באפליקציה.
כיצד התמודדתם עם הידיעה על הפרידה של עדי הימלבלוי ובן זיני והקאמבק שלהם? האם זה פגע בתדמית המותג, וכיצד פעלתם בכדי להימנע ממשבר תדמיתי ואמוני עם הצרכנים?
הקמפיין נשען גם על הסיפור האישי שלהם, ולכן כשהגיעה הידיעה על הפרידה אכן הייתה דילמה מקצועית איך נכון לפעול. הצטערנו ביחד עם הלקוחות שלנו, אז באותו ערב קשה שזה פורסם בו, הענקנו 15 שקלים מתנה כדי להתנחם בגלידה ומתוקים.
בחנו כמה נגזרות אפשריות והיינו מוכנים להתאים את עצמנו בהתאם להתפתחות. בסופו של דבר, שמחנו מאוד לשמוע שהם חזרו, גם ברמה האנושית וגם כי זה חיבר באופן טבעי לסיפור שהקמפיין מספר. לפעמים המציאות פשוט כותבת סוף טוב, ובמקרה הזה אפשר לומר שתמיד האהבה מנצחת.
טרנד חדש בעולם הפרסומות מקושר לבינה מלאכותית ויצירת פרסומות דרך AI, האם זה קו שאתם שוקלים לאמץ או מכוונים אליו?
בפרסומות עדיין לא הגענו ל-AI כי אנחנו מאוד אוהבים את הטאצ׳ האנושי והיופי המציאותי. אבל AI נכנס ל-Wolt לשימוש רחב ובקרוב תפגשו אותו יותר ויותר, כולל בדיוק זמן המשלוח וחווית השירות. בעיקר, AI משמש ככלי שמייעל תהליכים ומרחיב אפשרויות, במיוחד בעולמות העיצוב ובשיתוף העבודה עם משרדי הפרסום.
בפרסומות עדיין לא הגענו ל-AI כי אנחנו מאוד אוהבים את הטאצ׳ האנושי והיופי המציאותי. אבל AI נכנס ל-Wolt לשימוש רחב ובקרוב תפגשו אותו יותר ויותר, כולל בדיוק זמן המשלוח וחווית השירות. בעיקר, AI משמש ככלי שמייעל תהליכים ומרחיב אפשרויות, במיוחד בעולמות העיצוב ובשיתוף העבודה עם משרדי הפרסום.
יצאתם לאחרונה גם בקמפיין לגיוס שליחים, האם אתם רואים הלימה בין הקמפיין ובין הצלחת הגיוס?
כן. הגיוס והמעורבות של שליחים היום אינו רק פרויקט "דרושים עובדים" קלאסי, אלא חלק מאסטרטגיית חיבור לקהילה של הוולטרים והגברת זמינות המשלוחים בשעות ובאזורים בהם יש ביקוש גבוה.
כן. הגיוס והמעורבות של שליחים היום אינו רק פרויקט "דרושים עובדים" קלאסי, אלא חלק מאסטרטגיית חיבור לקהילה של הוולטרים והגברת זמינות המשלוחים בשעות ובאזורים בהם יש ביקוש גבוה.
במסגרת מהלכים כמו "תיק הזהב של וולט", השקענו בתמריצים ובפעילויות שמייצרים לא רק מודעות אלא גם השתתפות פעילה של וולטרים קיימים וחדשים כדי לשפר את השירות ולשפר את היצע השליחים הזמינים. ההלימה הגלויה בין המסר שלנו (עצמאות וגמישות) לבין מה שאנשים מחפשים באמת כשנרשמים לפלטפורמה, ניכרת גם בהתעניינות וגם בנטילת חלק פעיל במהלך.
מהו מנהל שיווק טוב בעיניך?
מנהל שיווק שמכיר טוב את צרכי העסק, מכיר את הביזנס והמספרים ממש טוב, מבין את המוצר לעומק, יודע לקרוא דאטה אבל גם לסמוך על אינטואיציה, ובעיקר יודע להגיד לא. שיווק טוב הוא פוקוס, לא פיזור.
מנהל שיווק שמכיר טוב את צרכי העסק, מכיר את הביזנס והמספרים ממש טוב, מבין את המוצר לעומק, יודע לקרוא דאטה אבל גם לסמוך על אינטואיציה, ובעיקר יודע להגיד לא. שיווק טוב הוא פוקוס, לא פיזור.
עוד ב-
איזה טיפ היית נותן למנהל שיווק מתחיל?
אל תתאהב בקמפיינים, תתאהב בבעיה שאתה מנסה לפתור. קריאייטיב מצוין בלי אסטרטגיה הוא רעש. אסטרטגיה טובה עם קריאייטיב נכון בונה מותג לאורך זמן.
אל תתאהב בקמפיינים, תתאהב בבעיה שאתה מנסה לפתור. קריאייטיב מצוין בלי אסטרטגיה הוא רעש. אסטרטגיה טובה עם קריאייטיב נכון בונה מותג לאורך זמן.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



