שיווק ופרסום
אשת השיווק של החודש: הילה גור, מנהלת אגף תיירות פנים במשרד התיירות
בזכות בחירה בקומיקאית האהובה על הישראלים וקידום מהלך שיחזק את תיירות הפנים בישראל, הקמפיין של משרד התיירות עורר הדים במהלך החודש האחרון. הילה גור, מנהלת אגף תיירות פנים במשרד התיירות, היא אשת השיווק של חודש אוקטובר
קמפיין "חודש התיירות הישראלית" של המשרד הממשלתי עורר הדים במהלך החודש החולף, זאת נוכח העובדה כי מטרתו הינה לעודד את תיירות הפנים ולחזק את העסקים הקטנים שנפגעו במהלך השנתיים האחרונות בעקבות המלחמה בעזה.
המיזם נערך בהשקעה של 10 מיליון שקל והוא החל בתאריך ה-29 באוקטובר, במסגרתו במשך חודש שלם הוצעו לציבור הרחב הנחות במגוון מלונות בגובה של לפחות 25%, סיורים עם מורי דרך, הופעות ומאות חוויות תיירות מגוונות ב- 18 שקל.
מי שנבחרה להוביל את הפרסומת של משרד התיירות, היא הקומיקאית והשחקנית המוערכת ציפי שביט. הקמפיין בכיכובה הציג בצורה הומוריסטית וקלילה את המסר החשוב שהמשרד הממשלתי שאף להעביר לאזרחי ישראל - בישראל יש את החוויות הכי שוות בחודש נובמבר. "אחרי תקופה קשה של מלחמות, מתח ובדידות לאומית, חודש התיירות הישראלית הוא הדבר הכי חשוב עכשיו", סיפרה השחקנית בת ה-78 במהלך הצילומים לקמפיין.
מטעם חיים כץ, שר התיירות, נמסר: "נציע מאות חוויות תיירות ב- 18 שקלים, במהלך שנועד להנגיש את התיירות לציבור ולחזק את עסקי התיירות שנפגעו במלחמה. צאו לחופשה מקומית, טיילו בארצנו ותיהנו מהיופי והקסם הישראלי שאין שני לו". בין האמנים שמשתתפים במיזם הם דודו טסה, שי ריבו, אברהם טל, קובי אפללו והלהקות לולה מארש, אתניקס וג'ימבו ג'יי.
אין ספק כי הבחירה באחת הטאלנטיות הגדולות בישראל, כתיבת תסריט הומוריסטי וצעד חשוב שנועד לסייע באופן משמעותי לעסקים הקטנים, שנאלצו להתמודד עם קשיים כלכליים עקב המלחמה בעזה - היטיבו עם רמת הבולטות של המהלך ויצרו מעורבות בקרב הציבור הרחב. על קידום הקמפיין של משרד התיירות אחראי משרד הפרסום Diboor.
מי שאחראית על המהלכים הפרסומיים והשיווקיים של משרד התיירות היא הילה גור - מנהלת אגף תיירות הפנים. עם ניסיון של למעלה מ-20 שנים ועבודה עם החברות הגדולות במשק (קוקה קולה, מגה ותנובה), הילה גור הגדילה את הידע שלה בעולם הפרסום והשיווק והכירה לעומק את יסודות התחום המתפתח.
מי את הילה גור?
מנהלת את אגף תיירות פנים במשרד התיירות, חיה ונושמת אסטרטגיה ושיווק במשך יותר משני עשורים. ניהלתי מגוון מערכי שיווק בעולמות הצרכנות והקמעונאות, ביניהן סמנכ"לית אסטרטגיה ושיווק במגה קמעונאות. בנוסף, בניתי קטגוריות ומותגים כמו קוקה-קולה ZERO ומהלכי שיווק גדולים בחברות מובילות, ביניהן תנובה והחברה המרכזית. במרכז העשייה שלי תמיד עמד שילוב בין חשיבה עסקית, הובלת חדשנות ויצירת ערך משמעותי ללקוח, לקונה.
מי את הילה גור?
מנהלת את אגף תיירות פנים במשרד התיירות, חיה ונושמת אסטרטגיה ושיווק במשך יותר משני עשורים. ניהלתי מגוון מערכי שיווק בעולמות הצרכנות והקמעונאות, ביניהן סמנכ"לית אסטרטגיה ושיווק במגה קמעונאות. בנוסף, בניתי קטגוריות ומותגים כמו קוקה-קולה ZERO ומהלכי שיווק גדולים בחברות מובילות, ביניהן תנובה והחברה המרכזית. במרכז העשייה שלי תמיד עמד שילוב בין חשיבה עסקית, הובלת חדשנות ויצירת ערך משמעותי ללקוח, לקונה.

בתמונה: הילה גור, מנהלת אגף תיירות הפנים. (צילום: יח"צ)
מה הוביל אותך לעולם השיווק?
הקשבה, תשוקה, יצירתיות ורצון להשפיע ולספק את המענה הכי טוב ללקוח בסביבה התחרותית. בתחילת הקריירה שלי אזרתי אומץ ויצאתי מאזור הנוחות במסלול עתודה ניהולית בבנק הפועלים ועברתי לעולם הפרסום לגיתם BBDO ומשם זכיתי לעבוד בחברות מובילות במשק, שהעשייה בהן היוותה עבורי אקדמיה מעשית לשיווק.
הקשבה, תשוקה, יצירתיות ורצון להשפיע ולספק את המענה הכי טוב ללקוח בסביבה התחרותית. בתחילת הקריירה שלי אזרתי אומץ ויצאתי מאזור הנוחות במסלול עתודה ניהולית בבנק הפועלים ועברתי לעולם הפרסום לגיתם BBDO ומשם זכיתי לעבוד בחברות מובילות במשק, שהעשייה בהן היוותה עבורי אקדמיה מעשית לשיווק.
לכבוד חודש התיירות (נובמבר) יצאתם בקמפיין מיוחד במיזם שהושקע בו סכום רב. מה הייתה האסטרטגיה לקמפיין ומה הוביל לבחירתה דווקא של ציפי שביט?
חודש התיירות הישראלית הוא מיזם לאומי ראשון מסוגו ביוזמת שר התיירות חיים כץ. זהו מהלך שיווקי ראשון מסוגו בעולם, שמטרתו לחזק את תיירות הפנים, לעודד לצריכה ותנועה של עשרות אלפי מטיילים ונופשים ולחזק את תעשיית התיירות והעסקים בארץ.
חודש התיירות הישראלית הוא מיזם לאומי ראשון מסוגו ביוזמת שר התיירות חיים כץ. זהו מהלך שיווקי ראשון מסוגו בעולם, שמטרתו לחזק את תיירות הפנים, לעודד לצריכה ותנועה של עשרות אלפי מטיילים ונופשים ולחזק את תעשיית התיירות והעסקים בארץ.
המהלך מתמקד באזורים שנפגעו במיוחד במלחמת "חרבות ברזל" (ירושלים, צפון, מרכז, נגב מערבי) ופריסת הפעילות לפי שבועות כדי לתת לכל אזור בולטות, נראות וייחודיות מוצרית ותקשורתית.
יצרנו חודש שלם של חוויות נגישות, איכותיות ושווה לכל נפש! הציבור יכול לתכנן על פי רצונותיו וצרכיו חבילת חוויות, לבחור ולהזמין בקלות אטרקציות, סיורים, הפנינג קבלת שבת עם הופעות והכל ב-18 שקלים בלבד ועוד לבחור חופשה במלון ובחוויות ממאות בתי עסק שהצטרפו ומציעים הטבות שוות במיוחד.
בחודש התיירות כל אחד ואחת, משפחות וזוגות נהנים מהרכבת חבילת תיירותית בפער מחיר של עשרות אחוזים. האסטרטגיה התקשורתית לקמפיין התמקדה בשלב ראשון ביצירת מודעות, בולטות, סקרנות לחודש התיירות הישראלית, ביצירת תפיסת כדאיות ובהנעה לפעולה להיכנס לאתר הדיגיטלי ולפעול.
השלב השני מתמקד בחיזוק המודעות, יצירת תחושת FOMO והנעה לפעולה להזמין חוויות נוספות בדגש על לינה ואירועי הדגל. ציפי שביט נבחרה להוביל את הקמפיין עם המסר "הכי שווה בארץ".
הבחירה בציפי שביט נועדה לייצר בידול רגשי, אמינות ציבורית ואימפקט תקשורתי מקסימלי. ציפי שביט היא אייקון תרבותי חוצה דורות, מחברת לבבות, מזוהה באופן חד-משמעי עם ישראליות, חום, אופטימיות והומור.
מה אנחנו צריכים אחרי תקופה ארוכה ומורכבת שעברנו? פרזנטורית שבקלות תמוסס לנו את הלב, תזכיר לנו שחזרנו לשגרה אחרי חופשת הקיץ החגים, אבל אנחנו בקלות יכולים להמשיך לייצר לנו שגרה בשילוב חופשה. ציפי מעבירה אותנו בשפה נגישה ומשחוררת בין מגוון החוויות שעומדות לרשותנו: חופשה מפנקת במלון, בספא, בפעילות אקטיבית ברייזרים ובסיורים מרתקים עם מורי הדרך המופלאים שלנו.
ציפי נוגעת בטווח רחב של קהלים ומצליחה לייצר הזדהות ואמינות עם המסר. יש לה נוכחות דיגיטלית חזקה לצד כוח משיכה במדיה המסורתית. הקמפיין עלה בטלוויזיה, רדיו ודיגיטל ובנוסף יצרנו תוכן שיווקי בשיתוף עם ישראל בידור במסגרתו משפיענים ואומנים יצאו באוטובוס ממותג לאזורים השונים עם קבוצות ייחודיות כמו נשות מילואמיניקים, מילואמניקים וצעירים.
מה היו התגובות שקיבלתם עד כה מהקמפיין?
התגובות מפרגנות מצד התעשייה ובקרב עשרות אלפי תושבי ישראל שחוו את מגוון החוויות והעידו כי נהנו מאד ומצפים שנמשיך עם המיזם זה בשנה הבאה. מקצת מהתגובות שקיבלנו "הרגשנו שמישהו חושב עלינו", "זה החזיר לנו את שמחת החיים". נכנסנו לקקטוס הזהב בשבוע הראשון של הקמפיין ואף הרחבנו את כמות החוויות לאור ביקושים גבוהים מעבר לצפוי.
התגובות מפרגנות מצד התעשייה ובקרב עשרות אלפי תושבי ישראל שחוו את מגוון החוויות והעידו כי נהנו מאד ומצפים שנמשיך עם המיזם זה בשנה הבאה. מקצת מהתגובות שקיבלנו "הרגשנו שמישהו חושב עלינו", "זה החזיר לנו את שמחת החיים". נכנסנו לקקטוס הזהב בשבוע הראשון של הקמפיין ואף הרחבנו את כמות החוויות לאור ביקושים גבוהים מעבר לצפוי.
חודש נובמבר הוא חודש חלש יחסית בתיירות לאחר רצף של חופשות קיץ וחגים. הייתה לנו דילמה אם נוכל להשיק את הפעילות בצל המלחמה. עבדנו על המהלך תקופה ארוכה מאד והגענו מוכנים לעיתוי שבו נראה כי אנו יוצאים מהמלחמה והחטופים חוזרים אלינו. חלק ניכר מהתגובות היה כי "חזרנו לנשום", "יצאנו לסיור אחד וזה החזיר לנו תחושת חיבור לארץ, לקהילה, לעצמנו".
עוד ב-
מי שהיה מעורב בקמפיין הוא שר התיירות חיים כץ, שיזם את המהלך. כיצד החזון של השר בא לידי ביטוי גם במהלך הפרסומי?
השר קבע מטרה ברורה – תיירות הפנים היא מנוע צמיחה כלכלי וחברתי. חזון השר מתממש בשלושה רבדים: 1. תמיכה בעסקים קטנים ומקומיים. 2. נגישות לכולם - ללא חסמים כלכליים.3. תיירות כבסיס לחוסן ערכי חברתי ישראלי - לייצר מפגש, קשר, ביחד.
השר קבע מטרה ברורה – תיירות הפנים היא מנוע צמיחה כלכלי וחברתי. חזון השר מתממש בשלושה רבדים: 1. תמיכה בעסקים קטנים ומקומיים. 2. נגישות לכולם - ללא חסמים כלכליים.3. תיירות כבסיס לחוסן ערכי חברתי ישראלי - לייצר מפגש, קשר, ביחד.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



