שיווק ופרסום
בדיחה בטיקטוק הפכה למכונת כסף: כך זינקה כלכלית חברת התעופה
בדיחה פנימית של גולשים הפכה בתוך חודשים לאפקט עסקי מפתיע, כשהחשיפה הוויראלית גלשה מהמסך ישירות להזמנות, הכנסות וגידול חד במספר הנוסעים - וכל זה בלי קמפיין מתוכנן ובלי שליטה על המסר
בלי קמפיין מתוכנן, בלי משפיענים ובלי אסטרטגיית רשת נוצצת - חברת התעופה הבריטית Jet2 מצאה את עצמה במרכז אחת מתופעות השיווק המפתיעות של השנה. טרנד ויראלי בטיקטוק, שנולד כמעט במקרה, תרגם את עצמו לנתון עסקי חד וברור: תוספת של כ־750 אלף נוסעים בתוך חצי שנה - ועלייה משמעותית בהזמנות ובהכנסות.
הכול התחיל מסלוגן ותיק של החברה, “Nothing beats a Jet2 holiday”, שמלווה כבר שנים את הפרסומות של Jet2, כשהוא משולב בשיר Hold My Hand של הזמרת ג’ס גלין. אלא שבמהלך 2025, משתמשי טיקטוק אימצו את הסאונד, לא כדי להלל חופשות מושלמות, אלא דווקא כדי לצחוק על הרגעים הפחות זוהרים של חופשה: אוהלים שעפים ברוח, חדרי מלון עם נוף מאכזב, עיכובים בתחבורה ותקלות מוכרות לכל נופש.
הפער בין המוזיקה האופטימית לקריינות החיובית לבין הסרטונים המתסכלים יצר פורמט שקל להזדהות איתו, והבדיחה הפכה לוויראלית. בתוך חודשים ספורים הופיע הסאונד בכ־11.8 מיליון סרטונים, וצבר למעלה מ־80 מיליארד צפיות ברחבי הרשתות החברתיות. בשלב הזה, הסלוגן כבר לא היה רק פרסומת אלא רפרנס תרבותי.
ב־Jet2 בחרו לא לבלום את התופעה ולא “לתקן” את השיח, גם כשהמותג הופיע בהקשרים אירוניים. התוצאה הייתה חשיפה עצומה, בעיקר בקרב קהלים צעירים, שהחלו לזהות את שם החברה כחלק בלתי נפרד משיח החופשות והקיץ. בהמשך, השיר עצמו הוכתר כשיר הקיץ הגלובלי של טיקטוק לשנת 2025 - מה שהעצים עוד יותר את הנראות.
עוד ב-
במקביל, הנתונים העסקיים החלו לדבר. בדוחות הביניים למחצית הראשונה של 2025 דיווחה Jet2 על 14.1 מיליון נוסעים - גידול של כ־750 אלף לעומת התקופה המקבילה. ההכנסות הקבוצתיות טיפסו ל־5.34 מיליארד ליש”ט, והרווח לפני מס הגיע ל־800.3 מיליון ליש”ט. החברה אמנם לא ייחסה רשמית את כל העלייה לטיקטוק, אך הודתה שהוויראליות הרחיבה משמעותית את המודעות למותג והשפיעה על הביקושים.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



