שיווק ופרסום
בנק הפועלים הכריע: זה המשרד שזכה בתקציב המיליונים היוקרתי
בנק הפועלים בשינויים אסטרטגיים משמעותיים בתחום השיווק בתקופה האחרונה, ולאחר חמש שנים של שיתוף פעולה עם זניט של פובליסיס וגיתם בניהול רכש המדיה היוקרתי, החליטו בבנק לצאת לדרך חדשה ולאחר ההצעות שהתקבלו, נבחר המשרד שיוביל את המערך ותקציב הענק של עשרות מיליוני שקלים - והתעשייה כמרקחה | בלעדי
קיץ 2025 ובנק הפועלים מסתער בקרב החם של המערכת הבנקאית. מנכ"ל בנק הפועלים ידין ענתבי, לצד סמנכ"ל השיווק יגאל ברקת, מוציאים לפועל את האסטרטגיה השיווקית של הבנק עם שורת מהלכי מחץ בתקופה האחרונה: מחידוש הפרזנטוריות והליהוק המסקרן של הילה קורח, ועד חלוקת המניות למעל מיליון לקוחות - במהלך ראשוני לא רק בישראל אלא בעולם.
עם השינויים המשמעותיים, גם בגזרת רכש המדיה, החליטו בבנק לצאת לדרך חדשה ואסטרטגית, גם בייעול המערכת וגם בשיפור עמדות אסטרטגיות. לאחר חמש שנים בהן עבד בנק הפועלים עם שני משרדים גדולים: פובליסיס (דרך זניט) וגיתם, התקבלה החלטה לעבוד עם משרד אחד בלבד, ודרך חברה חיצונית - "בקרה מכרזים" - התקבלו ההצעות מול הבנק, שהגיע להכרעה בתקופה האחרונה.
קמפיין של בנק הפועלים עם הילה קורח וליאת הר לב
קמפיין של בנק הפועלים עם הילה קורח וליאת הר לב
תעשיית רכש המדיה היא קטנה יחסית, ומנוהלת בעיקר על ידי מספר מצומצם של משרדים גדולים המתאימים לגוף ענק כמו בנק הפועלים. הקרבות החמים בין המשרדים על הבנקים, מצמצמים את האפשרויות עוד יותר. ניתן לשער, שבעוד יוניברסל של מקאן עובדים עם בנק לאומי ובנק מזרחי טפחות, ומדיה קום של אדלר חומסקי עם בנק דיסקונט, נשארו למעשה שלושה משרדים גדולים לרכש מדיה: פובליסיס, גיתם שכבר היה עם הבנק בשנים האחרונות, ויוניון של אורן יוניוב.
ל-ice נודע כי הבנק החליט שלא להמשיך עם פובליסיס, ולאחר ההצעות של גיתם ויוניון - בחר הבנק בגיתם שיקבל את התקציב האסטרטגי והיוקרתי של בנק הפועלים המוערך על פי נתוני יפעת ב-20-30 מיליון שקל.
עם בחירתו של גיתם, בתעשייה היו כאלה שלא היו מרוצים מבחירתו של הבנק, וגורמים אמרו ל-ice כי כי למעשה היה מכרז בו זכו יוניון, אלא הבנק החליט בכל זאת לבחור בגיתם על פני דיני המכרזים. יש לציין שניתן לדחות זאת לאור העובדה שהבדיקה נעשתה, כאמור, על ידי חברת "בקרה" החיצונית ולא היה זה מכרז כפי הגדרתו אלא פנייה לקבלת הצעות, ואכן לאחר התקבלות ההצעות על ידי החברה החיצונית, בבנק הגיעו להחלטה לאור האפשרויות.
בבנק הפועלים בתגובה לשאלת ice, הדפו גם הם את הטענות בנחרצות: "בנק הפועלים ערך בדיקה בנושא מחירי מדיה. בהתאם לממצאי הבדיקה, נמצא כי הצעת גיתם היא הטובה ביותר, והיא שנבחרה לבצע את רכישת המדיה עבור הבנק".
עוד ב-
כך או כך, נראה כי בנק הפועלים מתחיל לממש את האסטרטגיה השיווקית שנבנתה מאז כניסתו של המנכ"ל ידין ענתבי, שכאמור הובילה לשורת מהלכים והסתערות של הבנק על המסכים, שבינתיים השיא היה עם חלוקת המניות - מהלך שסוקר תקשורתית באופן נרחב כיוצא דופן במערכת הבנקאית. ענתבי עצמו כבר חימם את הגזרה עם הצהרה מפורשת שחלוקת המניות הינו רק צעד ראשון לקראת הפתעות בהמשך.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(1):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
1.אורחת. ישראלית הודיהאורחת. ישראלית הודיה 08/2025/31הגב לתגובה זו0 0בנק. פועלים. גונב לי. כסף. כמה. שנים. אני יגיש. תביעה. נגדם. השם. שלהם. יהרס. כמה אכזריות. חוצפה. יש. לבנק. הזה. אנשים. עובדים. קשה. על הכסף. הם. באים. ומסבכים. לקוחות. לוקחים. כספים. ומסבכים אם הלוואות. לקוחות. כמוני. טובה. היום. שלהם. יגיע הגלגל מסתובב. הם. ישלמו ויתנו. את. הדין.סגור



