טלוויזיה

רכבים המתחזים לתקשורת בעיר שלכם? זו השמועה שגרמה לסערה

דובר עיריית צפת פרסם הבהרה לפיה: "לשמועות יש נטייה להתגלגל, להתנפח, להתעוות ובקיצור לגרום רעש מיותר. אתמול התרוצצה הידיעה המצורפת מטה בקבוצות המקומיות בעיר. טקסט לחוד- מציאות לחוד. בפועל מדובר בכתבים אמריקאים מרשת cnn"
מערכת ice | 
טויוטה שהוחרמה במבצע (צילום רשות המיסים)
בהלה גדולה בעיריית צפת לאחר שפוסט בפייסבוק טען כי ג'יפ טויוטה לבן שנסע באזור צילם לכאורה בסיסים צבאיים ונראה חשוד עם מדבקה של TV על גביו. אותו פוסט קורא למעצר אזרחי של אותם אנשים שטענו כי הם מאל ג'זירה.
דובר עיריית צפת פרסם הבהרה לפיה: "לשמועות יש נטייה להתגלגל, להתנפח, להתעוות ובקיצור לגרום רעש מיותר. אתמול התרוצצה הידיעה המצורפת מטה בקבוצות המקומיות בעיר. טקסט לחוד- מציאות לחוד. בפועל מדובר בכתבים אמריקאים מרשת cnn".

עוד הוסיף: "יש כאלו שמתקשים להבין את המשמעות בהפצת הודעות וויראליות שאינן מאומתות. זה גורם לבהלה, פגיעה בחוסן המשפחתי וילדים סתם שומעים עוד ״פייק״ מיותר שיכול לגרום להפרעות וסיוטים. שיקול דעת בסיסי, זה כל מה שצריך עכשיו".
 
עוד כתב: קחו שני כלים פשוטים מתוך שלל אפשרויות לבדוק עם מדובר בהודעת אמת: 1.קיבלתם מידע. הצליבו אותו מול כלי תקשורת. בדקו באתר חדשות מהימן. אם לא מצאתם אותו בשום מקום אחר, מרבית הסיכויים שמישהו משתמש בכם. 2.שימו לב לנוסח המודעה - האם היא כתובה בשפה רשמית. לדוגמא, אף אחד בצבא לא יאמר לכם ״ להעביר את ההודעה הלאה״ ואף אחד בממשלה לא ישלח מסרון עם אימוג׳י. עדיין לא סגורים על עצמכם. פנו אלינו. נבדוק, נאמת ונעדכן".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה