טלוויזיה

כוכב ארץ נהדרת בווידוי: "זו הסיבה שנסעתי לאפריקה"

שחר חסון העלה פוסט ויראלי בפייסבוק שלו בו הוא תוקף את הספארי בר"ג וגני החיות, ומתאר את הסיבה שטס לאפריקה: "לא יכולתי להירדם כל הלילה, כאב לי על החיות"
מערכת ice |  14
שחר חסון בחיקוי לבן גביר (צילום צילום מסך טוויטר)
שחר חסון ידוע כאחד האנשים המצחיקים במדינה, אבל בפוסט חשוף שהעלה ערב יום הכיפורים לחשבון הפייסבוק שלו והפך ויראלי, הוא מתאר צדדים נוספים שלו שפחות הכרנו. הפוסט נפתח במילים "מה נסעת לחפש באפריקה?", ואז מתחיל חסון להסביר, ושוזר את ההומור שלו:
"רציתי חוויה מתקנת", פתח חסון, "הייתי בתאילנד בשנה שעברה והעליתי תמונה שלי מלטף אריה. חבר ישר שלח לי הודעת נזיפה ואמר לי אתה יודע שהאריה הזה מסומם? ברור, אני כזה אידיוט, הרי כל אריה קם בבוקר ולא ממשיך את היום בלי ליטוף של תייר מטומטם. ישר הורדתי את התמונה.

"לפני חצי שנה הייתי בספארי ברמת-גן עם הילד. פעם אחרונה שהייתי שם היתה לפני 15 שנה, בקטע של צחוקים עם חברים. הבת יענה הכניסה ראש לתוך האוטו (אז הן עוד היו בספארי, אבל נכחדו מהרעלת במבה של המבקרים). חבר שלי נבהל וכמעט סגר לה ת'חלון על הצוואר.
"הסתובבנו בספארי, אמא של הילד שלי נהגה, פתאום מישהי צעקה ״הנה שחר חסון״, ואנשים התחילו לצלם אותי מהמכונית שלהם. הרגשתי מוזר, היתה שם זברה שלא הבינה מי זה הגנב פוקוס הזה (לא מתלונן, זה חלק מהמקצוע, ביקשתי את זה. אבל החיות לא). אנשים נהגו שם כמו משוגעים, איזה אבא נתן לילד להחזיק ת'הגה על הברכיים ואנשים עוקפים ומצפצפים לזברה שתזוז (אחי, באת לראות אותה, תיהנה).
"ואיזה נהג התנגש בנהג אחר ונהיה שם קללות מאוטו לאוטו ברמה מפחידה, שהקרנף מהבהלה קפץ ראש לאגם של ההיפופוטם שהיה קטן עליו ב3 מידות וכל התחת שלו בחוץ.
"אנשים האכילו תחיות בכל מה שהיה בבית (זה היה לפני פסח אז אנשים באו להיפטר מהפחמימות), ואז הגענו לאריות. בכריזה אמרו לפני שעוברים תשער ״לסגור חלונות, לא להוציא ידיים, לא ליצור קשר עין עם האריה״. חשבתי אני נכנס לפארק היורה, פחדתי על הילד. ואז ראיתי אריה גמור מרוח על הקרקע. כבר ראיתי שטיחון אמבטיה עם יותר שמחת חיים.
"ואז נכנסנו לכלובים, ראיתי נשר שוכב, כבר שכח איזה חיה הוא, בטוח שהוא ממשפחת הזוחלים. פינגווינים בחום של ר״ג מנסים להוריד מעליהם את החליפה (יש להם מאוורר כאילו זה עוזר). זה חום שלא היה שורד בו מוכר ארטיקים בים. הפיל בדירת חדר שמעוצבת כמו אפריקה עם גבעה קטנה, ואגם בגודל של גיגית שאם יבוא לו לעשות קומפרסים בכפות רגליים.
כאב לי על החיות. הן לא מבינות מה אנחנו עושים כאן. והקופים, הם קצת מבינים, כל פעם שמתגודדים הרבה אנשים ומציקים אז הקוף מריח לעצמו את התחת, מאונן לעצמו או לקוף אחר, יענו עושה דווקא לבאס את הצופים.
"חשבתי על מה שראיתי כל הלילה, לא יכול להירדם. אנחנו תמיד לוקחים קרדיט שבני אדם יותר חכמים מבעלי חיים, אבל זו שטות. חיות אף פעם לא יבחרו לחיות בשבי, ואנחנו לפעמים כן בוחרים, להיות בכלוב הזה של הרשת החברתית, להראות אותנו אוכלים ומבלים רק בשביל לקבל לייק, שיתוף, ליטוף. מה לא נעשה בשביל להיות פופולריים, תוכניות ריאליטי, אח גדול, נמצא זוגיות כשיש איתנו בחדר השינה: צלם, איש בום ונערת מים. כולנו נופלים ברשת כאילו לא נצליח לחיות בלי אהבה של זרים בלי עוקבים.
"עד שנת 1930 היו גני חיות אנושיים. באירופה היו מביאים שבטים מאפריקה והם היו מוצגים, כדי לשעשע את הציבור. פעילי זכויות אדם נלחמו להפסיק את התופעה והיה בחור אחד שהיה אחד 'הכוכבים' וקיבל תשומת לב מטורפת. אנשים היו מגיעים מכל מקום לראות אותו. קראו לו אוטה דנגה. אחרי ששוחרר חזר לאפריקה ולא יכל להסתגל לעובדה שהוא סתם עוד אחד, והתאבד.
"אז נסעתי לראות האם אנחנו באמת יכולים לקחת קרדיט על זה שאנחנו יותר חכמים מהחיות. שמחתי שראיתי אותן חופשיות, וגם הייתי קצת עצוב כי אני כותב לכם את זה מתוך הכלוב.
"ולגבי התמונה, ביום השלישי לטיול הייתי מבואס (ככה זה תמיד ביום השלישי, אתה צריך להפנים את עצמך, ולא חשוב מה גודל הסוויטה שהרשית לעצמך, אתה לבד). בוקר, שמים אפורים, עושה מדיטציה וכדי לשמח את עצמי דמיינתי את כולם עם אף אדום: אני, אנשים שפגשתי, הפיל שראיתי, היתוש שבלילה שהפך אותי לבופה. כולם.
"כשפתחתי ת'עיניים, צצה שמש אדומה מתוך העננים. כאילו גם אלוהים שם אף אדום כדי לשמח אותי. אלוהים כל כך רוצה שיהיה לנו כיף והשמש זה האף האדום שלו. העולם הזה, זה המופע הכי מרהיב שיש. ואני צריך להעריך יותר את השמים, האדמה, הנשימה. ולגבי התמונה, הצבוע מסתכל לשמש האדומה. לא רואים את החיוך שלו, אבל נשבע לכם ששמעתי אותו צוחק. שתהיה שנה נפלאה".
תגובות לכתבה(14):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 11.
    שחר חסון, נשמה גבוהה. כל הכבוד.
    ריגשת 10/2023/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כצמחונית על גבול הטבעונות אני רוצה לשבח את שחר חסון על החמלה שלו לבעלי חיים. אנשים כאלה הם נשמות גבוהות. מי שחומל ואוהב בעלי חיים, חומל גם על בני אדם. אוהבי בעלי חיים הם הומניסטים ליברלים. הם תורמים לקידמה אנושית ולעולם יפה יותר. תודה רבה לכל אחד כזה.
    סגור
  • 10.
    המלצה ליתושים באפריקה תמרח חומץ אחרת הלך עלייך (ל"ת)
    מוקי 09/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    Shahar the human king
    Nilly 09/2023/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    If it was any other comedian, I would have thought he's pathetic. But you my dear, is a king. I loved every word. Bless you!
    סגור
  • 8.
    הצדק יצא לאור
    נאוה 09/2023/26
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מאז הטיול שלי לספארי בקנייה.לא לוקחת ולא הולכת לגני הכלא של החיות.לראות חיות בטבע מסתובבות חופשי ואם לא אז לא.כל אחד יראה את החיות המסתובבות בשטח פתוח בארצו ויילך לחוגי צפרות .נא לצאת לטבע .להריח פרחים ולראות פרפרים ודבורים.כמו החנוך בקיבוצים.הטווסים מסתובבים חופשיים .ואחר סעו לאפריקה לקוסטריקה לגלאפגוס ,לכל מקום שמאפשר לראות את הטבע בהצגלמותו.אני התאהבתי בטבע כשטיפסתי על ההר להריח פעמונית וכרכום בהר שממול.רק בכפרים הערביים ניתן לטפס על סלעים.החינוך הקיבוצי מפגיש את הקטנים ועד הגדולים בטיולי בוקר.והעירונים רוצים קפה ושף סלאב ושיביאו להם את החיות הנדירות הבייתה.גם פינות ליטוף זאת הבהלת החיות.תודה.שחר
    סגור
  • 7.
    תפסיק עם ארץ נהדרת
    אני 09/2023/26
    הגב לתגובה זו
    1 7
    אולי זה אחלה כסף, אבל אתם נהנים שם לצחוק על הימין, להוציא את כל המזרחים כבבונים.. שחר, אני מכירה את המשפחה שלך עוד מהשכונה, לא אוהבים שם את מה שעשית, הפכת להיות אדם שצוחק על המקום ממנו הוא בא - ולא בקטע טוב. תחזור הביתה ותתמזרח בחזרה.. אתה עיראקי ותימני , אתה ימני, אתה משכונת עליה.. אל תנסה להיות צפון ת'א פינת צומת עזריאלי.. יותר מתאים לך שכונת קפלן.
    סגור
  • טען עוד
  • חלילה וחס. ארץ נהדרת היא תוכנית סאטירה חשובה.
    עצות אחיטופל של פנאט 10/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק במדינות נחשלות, עם שלטון של דיקטטור משמידים את זכות הביטוי, כחלק מזכויות יסוד הסאטירה היא כלי לגיטימי של ביקורת ציבורית על הממשלה והעומד בראשה, ודיקטטורים הם פרנואידים ופחדנים רואים בה אוייב מסוכן, שיש להלחם נגדו. כי "דיקטטורים מאוד רגישים לעצמם" רק במדינות שהאזרח חלש כאבק אדם, נשללת ממנו הלגיטימציה לבקר את המשטר, צעד אחר צעד, הביקורת הציבורית הופכת לבלתי לגיטימית, כך מחסלים כל סממן של חופש השימוש בסרקאזם כנגד מעשיו הבלתי לגיטימיים של השלטון משמשים ככלי לגיטימי בכל דמוקרטיה שפויה. אם הדבר נשלל מהציבור, זה מצביע על אזרחים חלשים מאוד תחת כוח מופרז של שלטון שררה שמכביד את ידו על האזרחים. על זה אנחנו נלחמים כעת בכל הכוח.. הסאטירה הנוטפת סרקאזם היא כלי ביטוי שאסור לוותר עליה. והביקורת היא חלק מזכויות הבסיס של האזרח, וכעת במציאות הנוכחית על אחת כמה וכמה. הבקורת הציבורית והמחאה חייבות להראות ולהשמע בווליום אדיר !
    סגור
  • מה זה חיסול חשבונות
    נאוה 09/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היי מותק חלאס.תני לחיות לחיות
    סגור
  • 6.
    שחר חסון
    הציוני 09/2023/26
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כתבת יפה,כבודו!
    סגור
  • 5.
    מאוהבת באיש הזה ?? (ל"ת)
    אני 09/2023/26
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 4.
    הלך לחפש שטרונגול (ל"ת)
    ישראלי 09/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סגור
  • 3.
    אבל לאכול חיות,אין לך בעיה.אה שחר? (ל"ת)
    עופר ש. 09/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 5
    סגור
  • 2.
    המיץ של התחמיץ
    מונייוס 09/2023/26
    הגב לתגובה זו
    1 13
    חסון מה עוד תעשה בשביל להיות בתושעה כי אתה לא מצחיק וגם לא בדיוק השפיץ של הפליר אתה עוד אחד נקודה
    סגור
  • 1.
    קורע כרגיל חחחח (ל"ת)
    חילוני על מלא 09/2023/26
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • שחר הוא האיש הכי מצחיק שיש. כולנו חולים עליו..
    אחלה שחר שבעולם 10/2023/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ועכשיו מסתבר שהוא גם הכי בנאדם שיש ??
    סגור