תקשורת ומדיה

אילנה דיין ואיתי אנגל בהישג אדיר: 'עובדה' מועמדת לפרס האמי

הישג עיתונאי ענק לאיתי אנגל ואילנה דיין, כאשר תכנית התחקירים 'עובדה' מועמדת לזכייה בפרס האמי הבינלאומי על סרטו של איתי אנגל, 'הקרב על קייב', שתיעד את הקרבות במסגרת מלחמת רוסיה-אוקראינה היישר מזירת הקרבות בפאתי קייב. הסרט יתחרה בקטגוריית התחקירים בסרטים מבריטניה, ברזיל וטורקיה
תום נחום |  3
אילנה דיין (צילום פייסבוק/עובדה)
הישג ענק לאילנה דיין ואיתי אנגל, כאשר "עובדה" מועמדת לפרס האמי הבינלאומי: סרטו של איתי אנגל, שתיעד את מלחמת רוסיה-אוקראינה מזירת הקרבות בפאתי קייב – נכנס לרשימת המועמדויות היוקרתית. הסרט יתחרה בקטגוריית התחקירים, לצד 3 סרטים מבריטניה, ברזיל וטורקיה.
כל זאת שמונה חודשים אחרי שסדרת התחקירים "עובדה" והעיתונאי הוותיק איתי אנגל זכו בחודש דצמבר האחרון בפרס פורום היוצרים הדוקומנטריים על הסרט "הקרב על קייב". כזכור, אנגל תיאר את תחושותיו בעת ששהה בעיר גורנקה: "תיעדתי הרבה מלחמות, ובחלקן הרגשתי שהכיתוב PRESS שבגב האפוד שלי יעזור, די מהר הבנתי שבמלחמה הזו, זה לא המצב". עוד סיפר כי במו עיניו ראה איך הפצצות הצבא הרוסי פגעו בבתים שבהם משפחות תמימות וראה המון גופות ופצועים.
במהלך כשלושה שבועות הם היו שם, ולא רק שהסתתרו מפני ההפצצות הרוסיות, הם ראו גם את האנשים, האזרחים, שחייהם נגזלו מהם בהחלטה אחת של פוטין. אוקראינים רבים שנמלטו מהקרבות עברו לאזורים בטוחים יותר באוקראינה, ואחרים נמלטו אל הגבולות. רבים מהם שלא הצליחו להימלט בזמן איבדו את חייהם.

אנגל והצלם שבו אחרי 18 ימים בעורף האוקראיני: "ידענו שזה ישמח את הקרובים אלינו, אבל מצד שני הרגשנו שזה המקום שאנחנו צריכים להיות בו, גם ככה היה צריך לחזור לישראל כדי להתחיל לערוך את הסרט ל'עובדה'. אולי יום אחד עוד נחזור לאוקראינה". צפו בסרט המלא מ"עובדה".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מעוררי השראה
    הישראליות במיטבה 08/2023/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תודה לכם על המוסריות הגבוהה (מצרך נדיר בשלטוננו ההזוי), הרצינות, ההתמדה לאורך שנים ועל העלאת המודעות. חבל שלא ניתן לשכפל אתכם... מגיע לכם לזכות וגם אם לא תזכו, עצם המעמד אומר הכל.
    סגור
  • 1.
    פפפפחחחח מה הקשר לעובדה הזיבלית? (ל"ת)
    סקרן 08/2023/15
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • אתה
    זבל 08/2023/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בעצמך
    סגור