טלוויזיה

הצינור מרתיחה את כוכב פאודה: מדוע נטש ראיון בזעם?

הישאם סולימאן נשאל הפיגוע בקדומים והאם הוא חושב שהפגיעה בחייל הייתה התנגדות לגיטימית לכיבוש או פשע. על כך השיב: "קל מאוד להוציא את הדברים מהקשרם, עזוב אני לא עונה על השאלה הזו, לא מסכים לשאלה הזו עזוב אותי, לא מתכוון לענות לזה" ולאחר מכן פוצץ את הראיון
מערכת ice |  3
אריק וייס (צילום יחצ)
אחרי שהשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ביטל אמש (שלישי) את הופעתו של השחקן הישאם סולימאן, שהתפרסם בזכות התפקיד שגילם בסדרה 'פאודה' בכנס רשויות של החברה הערבית בצפון שעורכת היום הרשות לביטחון קהילתי של המשרד לביטחון לאומי, בעקבות התבטאויותיו אשר לדברי השר בן גביר מעניקות לגיטימציה לפגיעה בחיילי צה"ל, הערב הגיעה החלק השני של האירוע בראיון שיצא משליטה.
סולימאן התראיין לתכנית הצינור ושאלה שנשאל  על ידי המגיש אריק וייס שהחליף את גיא לרר, הצליחה להרגיז אותו מאוד. הוא נשאל הפיגוע בקדומים והאם הוא חושב שהפגיעה בחייל הייתה התנגדות לגיטימית לכיבוש או פשע. על כך השיב: "קל מאוד להוציא את הדברים מהקשרם, עזוב אני לא עונה על השאלה הזו, לא מסכים לשאלה הזו עזוב אותי, לא מתכוון לענות לזה".
 
הוא החל להוציא את האזניות ואז וייס הפציר בו: "אתה אומר לא ציטטו נכון, נותן לך הזדמנות להבהיר, יש לך הזדמנות לתקן, בסך הכל שאלתי שאלה", אבל סולימאן לא התרצה ונטש בזעם את הראיון ברשת 13 כשהוא לא ממשיך לדבר בכלל עם המגיש.
כזכור, קצפו של בן גביר על השחקן יצא בעקבות ראיון אשר מבין שורותיו הובן לכאורה כי סולימאן תומך בזכות להילחם בכיבוש הישראלי בשטחים. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר נימק את התנגדותו: "מי שנותן לגיטימציה לפגיעה בחיילי צה"ל ואינו נאמן למדינת ישראל, לא יכול בשום אופן לקבל תשלום ממדינת ישראל ולהופיע באירועים של המשרד לביטחון לאומי. לא במשמרת שלי".
מסוכנות חיים שרגא המייצגת השחקן נמסר כי "בן גביר עסוק בספינים לתקשורת במקום לקחת אחריות על תחום משרדו. הישאם הוזמן להנחיית כנס חשוב עם ראשי מועצות למיגור פשיעה בחברה ערבית וללא נוכחותו של בן גביר. מיד עם היוודע במפתיע כי בכוונתו להגיע ובניגוד לסיכום מראש עם השחקן; הישאם לקח החלטה ערכית לוותר על השתתפותו בדיוק כפי שעשו 90 אחוז מראשי המועצות הערביות. הישאם איש שלום  העסוק באמנות ופעילות נגד אלימות של כל צד שהוא, בניגוד לשר שעושה בדיוק ההיפך. עצוב מאד שאלימות בחברה פחות מעניינת את השר ויותר טיק טוק".
מוקדם יותר התברר כי השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לא מתבשם מהניצחון הזמני אחרי העברת עילת הסבירות בקריאה ראשונה ואומר כי: "תיקון עילת הסבירות זה צעד חשוב ביותר, אבל חייבים להעביר את הרפורמה כולה. שינוי ועדה לבחירת שופטים, ביטול פסקת ההתגברות, שינוי סמכויות היועמ"ש. מחזירים את הדמוקרטיה לישראל".
השר מיקי זוהר ציין כי: "החוק הוא צעד ראשון וחשוב בדרך לתיקון מערכת המשפט ולהשבת אמון הציבור שאבד למערכת החשובה הזו. בכל כמה שנים העם מכריע מי התנהל באופן סביר ומי לא. כך עובדת דמוקרטיה, פשוט".
שר המשפטים יריב לוין בירך: "התקדמנו", יו"ר הקואליציה אופיר כץ בירך באומרו: "חג דמוקרטיה שמח לכל ישראל", ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ צייץ בטוויטר: "תמיד הכי חשוך לפני עלות השחר. המאבק ממשיך". ראש האופוזיציה לפיד אומר כי: "כמו גנבים בלילה, העבירה הממשלה את ביטול עילת הסבירות והוכיחה ששום דבר לא מעניין אותה חוץ מחוקי שחיתות אנטי-דמוקרטיים. המאבק לא נגמר, אנחנו לא נוותר על הערכים של ישראל. מיליוני ישראלים ייצאו מחר לרחובות כדי להגיד 'לא נוותר'".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    צדק!
    מוסא 07/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    השר בן גביר אולי תיאטרלי וקיצוני אבל צודק ב100% אדם שתומך בהתנגדות אלימה נגד המדינה לא ראוי שישתתף באירוע ממשלתי
    סגור
  • 2.
    צינור גדול
    ששון 07/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צריך לתת צינור גדול ושחור גם למגיש וגם למחבל הארור הזה
    סגור
  • 1.
    ערבים ישראלים הם הסכנה אמיתית הגדולה (ל"ת)
    יגאל 07/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור