תקשורת ומדיה

מגישת כאן 11 מתפרקת: "אני מרוקנת נפשית, לא מעכלת"

אושרת עיני, מגישת כאן 11, סיכמה את החוויה האדירה שלה מטורניר המונדיאליטו עם נבחרת ישראל עד גיל 20, שסיימה בסופו של דבר במקום השלישי והמכובד
מערכת ice |  25
כאן 11 (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי)
אושרת עיני, שחקנית העבר ופרשנית ומגישת כאן 11 בהווה, יצאה למסע מופלא עם נבחרת ישראל עד גיל 20 במונדיאליטו שבארגנטינה, שהסתיים בצורה מתוקה במיוחד עם ניצחון 1:3 על דרום קוראה וזכייה במקום השלישי והמכובד.
אמש (ראשון) עיני סיכמה את החווייה המטורפת שלה עם פוסט מרגשת שהעלתה לפייסבוק: "אמצע הלילה בארגנטינה ואני לא רוצה לישון. כלומר אני עייפה, חסרת טיפת אנרגיה ומרוקנת נפשית אבל אני ממש ממש לא רוצה שהלילה הזה ייגמר. כן, אתם כנראה כבר מכירים את חוק הלילה האחד-לשמחה ברגעי שיא או דכדוך ברגעי עצב, אבל הפעם.. הפעם זה משהו מיוחד. אני לא רוצה שהחוויה הזו תתקרב עוד קצת לסיום… חודש בארנטינה! כדורגל בארגנטינה! נבחרת ישראל במונדיאל בארגנטינה! מסע של חיים".

"בכל צעד ושלב במסע הזה, עוד לפני שדרכה רגלינו ביבשת הדרומית, לקחתי רגע להודיה. כל מה שקרה וקורה פה הוא לא מובן מאליו, בכלל לא. וכל מה שקשור בסמלים של המדינה שלנו ובנבחרות שלנו מרגש אותי מאז שהייתי בת כלום ושום דבר. אז לפרשן את נבחרת ישראל עד גיל 20 בהופעת הבכורה שלה במונדיאל? לשמוע את ההמנון מתנגן 7 פעמים במגרשי בכדורגל בארגנטינה? להיות עדה להיסטוריה בהתהוות ולמשחקים שייכנסו להיכל התהילה של הכדורגל הישראלי לדורותיו? אין לי מילים לתאר את עוצמת הרגשות ואין לי מקום להכיל את כל האושר הזה. באמת".
"כמות הפעמים שמצאתי את עצמי עושה אימון בלתי מתוכנן בחדר הכושר בחודש האחרון היא לא נורמלית. מה לעשות שככה אני מתמודדת עם רגשות והצפה, גם של רגשות מאוד מאוד חיוביים. והרגשות החיוביים עזים מאוד: הערב הסתיים המסע המופלא של נבחרת ישראל במונדיאליטו וישראל מקום שלישי במונדיאל עד גיל 20! נבחרת ישראל זכתה במדליית הארד באליפות העולם. זה לא משנה כמה פעמים אשמע את זה, לא משנה כמה פעמים אומר או אקליד את זה-זה בלתי נתפש, זה עדיין לא התעכל אצלי בלב ובראש".
בחודש האחרון השחקנים הצעירים, הגיבורים החדשים, נכנסו לכל בית בישראל לסלון והתיישבנו לנו בלב. כבשו שערים אבל בעיקר כבשו את תשומת הלב שלנו והוכיחו שאפשר אחרת - אפשר להיות מצליחן והישגי גם ובעיקר כשגדלים בחממה ישראלית, אפשר לקשר את המילה ווינריות לנבחרת ישראל בכדורגל, מותר לחלום שהכל אפשרי וגם להגשים את זה, אפשר לחיות בדו קיום מכבד ומפרה, אפשר לנצח את ברזיל במונדיאל בכדורגל התקפי וחיובי (אתם קולטים???), אפשר לזנוח טיפה את הציניות וחצי הביקורת הרעילים ופשוט לאמץ ולחבק את הנבחרת המופלאה הזו- סגנית אלופת אירופה וזוכת מדליית הארד באליפות העולם. השמיים הם הגבול".
מה אי אפשר לעשות אתם שואלים? אי אפשר לא לאהוב את אופיר חיים. אי אפשר לא ליפול בקסם שלו ובפתיחות שלו אל מול כולם. כל ילד צריך מבוגר שיאמין בו, כל כדורגל צעיר צריך את אופיר חיים שיאמן אותו ויאמין בו. זכינו שהוא יוביל את הדור הזה לארץ המובטחת. יש הרבה גיבורים להישג הזה ויכול להיות שהדיון בימים הקרובים יהיה על מי ישחק איפה ומי בכלל ייגדל להיות שחקן נבחרת בוגרת אבל לטעמי אין צורך לנסות לנבא את העתיד אלא לחגוג את ההווה. אין הרבה פעמים בישראל בכלל ובספורט הישראלי בפרט שאנחנו יכולים לחיות את הכאן ועכשיו, לחגוג הישגים לאומיים משמחים ומאחדים, אז עד שיש קצת נחת לא נהנה? ועוד איך נהנה".
כל כך קל ליהנות ולהתחבר לנבחרת הזו, ויש לכך סיבה ברורה בעיניי: רוב הגיבורים הלאומיים של ישראל הם אנשים שלדור הצעיר קשה להתחבר אליהם. גם בגלל פער הגילים והדורות וגם בגלל אופי הגבורה שלהם- חלוצי, צבאי, תרבות עתיקה או אפילו גיבורי ספורט שעל ההישגים שלהם אפשר לשמוע ולקרוא אבל בקושי לראות. כן, רוב ההישגים המשמעותיים של הגיבורים הלאומיים היו כשהדור הנוכחי עדיין לא נולד. ולכן ההישג בזה חשוב פי כמה. הילדים והילדות בבית ראו גיבורים שהם יכולים להזדהות איתם (וההורים שלהם יכולים להסתכל על השחקנים ולהרגיש שמדובר בילדים שלהם) ראו ישראלים מצליחים שמדברים את השפה שלהם ורוקדים את הריקודים שלהם בטיקטוק".
ראו נערים-גברים שמצליחים להביא את עצמם לשיא על הבמה הכי גדולה בעולם, בדיוק כמו שאותם ילדים בבית חלמו אבל זה לא רק הילדים והילדות בישראל: את הנבחרת ליוו קבוצה אדירה של ישראלים ויהודים שהלכה וגדלה כל משחק וסיפקה תמיכה מדהימה ומרגשת בכל מגרש בטורניר בארגנטינה. לא רק השחקנים של הנבחרת הראו לנו שאפשר גם אחרת, גם הקהל שלה. כמה זמן אנחנו מחפשים שיר עידוד לנבחרת מלבד ״ישראללל מלחמהה״? הם כתבו כמה שירי עידוד תוך שבוע, גייסו כספים ותרומות וקנו אביזרי עידוד, הדפיסו חולצות מיוחדות לקראת חצי הגמר ובעיקר גרמו לנבחרת ולכל המשלחת להרגיש הכי בבית בעולם".
חלקם מהקהילה היהודית המוקמית וחלקם מטיילים שעזבו את מסלול הטיול שלהם בדרום אמריקה והתגייסו לטובת הנבחרת. יזמים צעירים, גדולים לא בהרבה מאלו שהיו על כר הדשא. יו נבחרת ישראל ניצחה את ברזיל במונדיאל עד גיל 20 אתם קולטים? אתן קולטות שישראל מקום 3 בעולם? סליחה מדי פעם אני זורקת את זה לחלל האוויר והפוסט כדי שזה יחלחל עוד קצת פנימה. את המסע המופלא הזה בארנטינה עברתי עם צוות של אנשים חולים, אבל במובן הטוב של המילה. אנשים שחולים על כדורגל, אנשים שחולים על העבודה שלהם, חולים על נבחרת ישראל, אנשים טובים ומקצועיים שהפכו כל רגע במסע הזה לכזה שלא נשכח לעולם. חייתי דינמיקה של קבוצות כל חיי אבל כזה חדר הלבשה לא היה מעולם".
"ואם כל זה לא מספיק אז לחלק האחרון של המסע הצטרפו אבא שלי ואחותי רק כדי להפוך את חוויה ממצוינת למושלמת. כאילו, באמת, איך אפשר להירדם עכשיו ולהתקרב עוד קצת לסוף של זה? בפעם האחרונה שהיו לי תחושות דומות ושיתפתי אותן זה היה בלילה האחרון בקטאר, אחרי השיא של הגמר המטורף ההוא שהסתיים בזכייה של ארגנטינה (אם אני כותבת יותר מדי ארגנטינה תגידו. או תגישו תלונה פה למטה בתיבת תלונות), על הבמה העולמית הגדולה ביותר, בטורניר שהייתי רואה וחולמת עליו מגיל קטן, אבל בלי כל נגיעה רגשית לאחת הנבחרות".
מצד אחד זה הופך את החוויה כולה להנאה נטו בלי ציפייה ובלי אכזבה אבל מצד שני - יש עוצמת רגשות שדומה לנבחרת ישראל במונדיאל?? יש לי תחושה שיש מספיק סרטונים ויראליים שיענו על השאלה הזו. הייתה לי הזכות והעונג הרב לתווך לכם ולכן את החוויה המסעירה הזו במשך כמעט חודש עם האח המקצוען והמרגש יהונתן כהן ועם צוות שידור תמיכה והווי מהחלומות - זוג השנה האהוב עליי דור ואורן הבלתי נפרדים, תימור השותפה השפיצית, זיו האבא התותח של כולנו, עמוס שפותר הכל, גוגלו שחייב לפתוח קריירת סטנדאפ אם אי פעם יעזוב את המצלמה וליאן המקצועןןן שהיה לי הכבוד לצלם אותו לרוב הפריצות שהקליט לחדשות.
כמובן כל זה לא היה אפשרי בלי הבחירה וההכוונה של כאן 11 קובי נוסבאום, אבי כהן ואיתן דולפן. קיצור ממצב שבו לא היו לי מילים לתאר תחושות חפרתי עד אור הבוקר. תודה תודה תודה לכל מי שתייג או שלח הודעה! ותודה לך, נבחרת ישראל החדשה, זוכת מדליית הארד באליפות העולם עד גיל 20, עשית אותנו גאים מאוד".
תגובות לכתבה(25):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 23.
    מדהימה ומרגשת לא פחות מהנבחרת
    דני לב שדה 06/2023/15
    הגב לתגובה זו
    1 1
    תודה אושרת, הכתיבה שלך מרגשת ומעבירה לחלוטין את התחושות, איזה כיף שיש אנשים כל כך טוטאליים במה שהם עושים וזה גם מסב לך אושר.תמשיכי ככה
    סגור
  • 22.
    לכי תמצאי לך..
    כדורגל עבודה זרה 06/2023/13
    הגב לתגובה זו
    1 10
    חתן,תעשי ילדים ותבשלי במיה לבעלך. זה היעוד של אשה יהודיה. בהצלחה.
    סגור
  • 21.
    אושרת עיני: את אלופה!
    מאיר 06/2023/13
    הגב לתגובה זו
    5 1
    אנושית. רגשנית. לא מתלהמת. את והמגיש כהן היתם ניפלאים. קיבשתם אותנו. לא םחות משחקני הניבחרת. תודה לך. תודה לכהן תודה לניבחרת
    סגור
  • 20.
    אשרת עשית עבודה מצוינת ומקצועית
    יהודית 06/2023/13
    הגב לתגובה זו
    7 0
    גם צוות השדרים והטכנאים של הערוץ הציבורי 11 עשה עבודה מצוינת. שמענו נשים מפרשנות כדורגל לא פחות טוב מגברים. ואשרת עצמה הצדיקה את הבחירה. גם זה היה אחד ההישגים של המונדיאליטו.
    סגור
  • 19.
    כבוד
    שלומי חדד 06/2023/13
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ??????????
    סגור
  • טען עוד
  • 18.
    הגדולה מכולן
    משה כנען 06/2023/13
    הגב לתגובה זו
    5 0
    אושרת עיני- כשמך כן את! אושר לעיניים(וכמובן גם לאוזניים, ללב ולנשמה).את ויונתן כהן צוות מושלם, בכל היבט שהוא: מקצועיות, ידע, רהיטות רעננות(קשה להימלט מההשוואה לשדרנים ופרשנים יבשושיים אחרים, אבל בלי שמות....), ומעל הכל - התלהבות, רגש ופטריוטיות.גם אני מרגיש צער על סיום הסאגה, אבל כמו שנאמר במקורותינו: זה סופו של כל בלון!( תיקון: חלום:)). קודם כל הנבחר לא מי והמאמן האגדיים, אבל גם הרבה בזכותכם, אף אחד לא רצה להתעורר מהחלום המתוק הזה. להתראות במפעל הבא(יורו? מונדיאל? השמיים הם הגבול). תמשיכו לשמי את עם ישראל, כי אין לנו הרבה סיבות אחרות!
    סגור
  • 17.
    הגדולה מכולן
    משה כנען 06/2023/13
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אושרת עיני- כשמך כן את! אושר לעיניים(וכמובן גם לאוזניים, ללב ולנשמה).את ויונתן כהן צוות מושלם, בכל היבט שהוא: מקצועיות, ידע, רהיטות רעננות(קשה להימלט מההשוואה לשדרנים ופרשנים יבשושיים אחרים, אבל בלי שמות....), ומעל הכל - התלהבות, רגש ופטריוטיות.גם אני מרגיש צער על סיום הסאגה, אבל כמו שנאמר במקורותינו: זה סופו של כל בלון!( תיקון: חלום:)). קודם כל הנבחרת והמאמן האגדיים, אבל גם הרבה בזכותכם, אף אחד לא רצה להתעורר מהחלום המתוק הזה. להתראות במפעל הבא(יורו? מונדיאל? השמיים הם הגבול). תמשיכו לשמי את עם ישראל, כי אין לנו הרבה סיבות אחרות!
    סגור
  • 16.
    הגדולה מכולן
    משה כנען 06/2023/13
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אושרת עיני- כשמך כן את! אושר לעיניים(וכמובן גם לאוזניים, ללב ולנשמה).את ויונתן כהן צוות מושלם, בכל היבט שהוא: מקצועיות, ידע, רהיטות רעננות(קשה להימלט מההשוואה לשדרנים ופרשנים יבשושיים אחרים, אבל בלי שמות....), ומעל הכל - התלהבות, רגש ופטריוטיות.גם אני מרגיש צער על סיום הסאגה, אבל כמו שנאמר במקורותינו: זה סופו של כל בלון!( תיקון: חלום:)). קודם כל הנבחרת והמאמן האגדיים, אבל גם הרבה בזכותכם, אף אחד לא רצה להתעורר מהחלום המתוק הזה. להתראות במפעל הבא(יורו? מונדיאל? השמיים הם הגבול). תמשיכו לשמי את עם ישראל, כי אין לנו הרבה סיבות אחרות!
    סגור
  • 15.
    מונדיליטו
    עותניאל 06/2023/13
    הגב לתגובה זו
    2 0
    את תותחית רהוטה יפה אכפתית מקסימה שדרנית מעולה ידע נרחב כה לחי אוהבת ישראל כמוך אין עליך שתמשיכי ללות אותנו עוד שנים רבות
    סגור
  • 14.
    כתבת יוצאת מן הכלל
    אורי 06/2023/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ועכשיו אושרת אחרי שכולנו נירגע מה דעתך על אתגר חדש סקופ אדיר שעוסק גם הוא בציבור ישראלי ענק? העלמות מאות מיליארדי שקלים שהועברו מהביטוח הלאומי לאוצר וקיבעו 1.25 מיליון קשישים בקצבת זקנה בזויה " כי לא היה כסף"? תעשי גוגל על קבוצת " מחאה להגדלת קצבת זקנה" אנחנו גם בפייסבוק
    סגור
  • 13.
    דבר אחד נוסף
    משתאה 06/2023/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יפה כתבת, גם אם ניתן היה לקצר…. תוספת לדברייך - היה כיף לראות כיצד בני דתות ולאומים שונים משתפים פעולה וחברים אלה של אלה במסגרת הנבחרת. מסתבר שאפשר אף אחרת.
    סגור
  • 12.
    הצמד של כאן 11 למונדיאליטו הקמעים
    דודי 06/2023/13
    הגב לתגובה זו
    3 0
    באמת חודש של חוויה אין סופית ואושר צרוף של נבחרת שהפתיעה את כל המדינה ואר כך גם את כל העולם ובעיקר את נבחרת ברזיל. נתנו לנו אושר ושמחה במשך חודש אשר הרגיש יותר מתוק בגלל כל הרעל הכאב והשבר שהמדינה הזאת עוברת בחודשים האחרונות . ואי אפשר בלי צמד הקמעים אשרת עיני ויהונתן כהן. אשר משידור לשידור נתנו לנו הרגשה של שדרני כדורגל דרום אמריקאי מלאי שמחה חדווה ואושר. כל פעם ששמענו את צעקת השמחה שלהם ידענו שאנו הולכים לסיים את הערב (או לפנות בוקר) מלאי שמחה ואנדנלין. אז גם לכם אשרת עיני ויהונתן כהן תודה ענקית מכל הלב על שהייתם אתם הכי הכי טבעי הכי שמח והכי כן בלי גיבובי שטויות ומילים חסרי תועלת. ותודה לכל מי ששמח אותנו בחודש הזה
    סגור
  • 11.
    עם פרשנות של אושרת אפשר לחוות אושר
    מוני 06/2023/13
    הגב לתגובה זו
    4 0
    את מאד רגישה ויודעת להעביר את הרגשות נפלא לקהל הצופים. הבאת סגנון ייחודי וכייפי וסוחף. איפה את ואיפה אופירה אסאייג הגסה.איזה הבדל ,איזה קלאסה אחרת ונעימה הבאת. נמאס עם אלו שמתבהמות.
    סגור
  • 10.
    כאן 11
    שרול 06/2023/13
    הגב לתגובה זו
    1 2
    מענין את הישבן היא והנבחרת
    סגור
  • 9.
    פרשנית גרועה במיוחד
    יובי 06/2023/13
    הגב לתגובה זו
    1 10
    מדברת שטויות מביכות כל כך, כל פעם שפתחה את הפה שמתי על השתק. היה ממש מביך לשמוע אותה מברברת.
    סגור
  • תגובה מכוערת
    אוהד 06/2023/13
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כל כך הרבה רוע, אטימות, טמטום וחוסר פרגון ביחד- מזמן לא פגשתי
    סגור
  • 8.
    אושרת
    יהודי 06/2023/13
    הגב לתגובה זו
    9 0
    אושרת היקרה. אוהבים אותך התרגשנו איתך החיוך האמיתי שלך תענות היה לצפות בשידורים שלך אוהבים אותך אלופה
    סגור
  • 7.
    אושרת עיני
    נאור 06/2023/12
    הגב לתגובה זו
    6 0
    בדאלק אושרת,ריגשת את כולנו באהבה שפיזרת בכל השידורים,במקצועיות הנהדרת שלך,בשיתוף הפעולה המעולה עם יונתן והתאורים והפרגון האין סופי לנבחרת החלומית שלנו,אשריך ומאחל לך עוד חוויות מרגשות כאלו.
    סגור
  • 6.
    אלופה
    שבמ 06/2023/12
    הגב לתגובה זו
    5 0
    כל הכבוד! אמיתית בלי צביעות . הרבה רגש ואהבה אמיתית באמת אלופה
    סגור
  • 5.
    פרשנית מצוינת ואוטנטית נהנתי כל הכבוד (ל"ת)
    דן 06/2023/12
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 4.
    גדולה מהחיים
    רחל 06/2023/12
    הגב לתגובה זו
    5 0
    לא מבינה בכדורגל, אךהצלחת לרגש מאוד עם כתבה שלך, ומדי פעם הצצתי כשבעלי צפה בכדורגל וראיתי את ההתרגשות שלך , אין כמוך
    סגור
  • 3.
    מרגשת
    ד"ר כץ 06/2023/12
    הגב לתגובה זו
    6 0
    פוסט מרגש. ישר כח על השידורים, ההתרגשות והכל.
    סגור
  • 2.
    גם אני התקשיתי להתמודד עם רמת הניקיון
    מורטל 06/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 3
    המאממת שפאטמה, עוזרת הבית שלי השאירה לי בבית אתמול! אי אפשר היה למצוא פירור אבק אפילו בחורים של המנעולים!!! מרוב התרגשות לא נרדמתי כל הלילה!
    סגור
  • 1.
    אלופה (ל"ת)
    אבנר 06/2023/12
    הגב לתגובה זו
    16 0
    סגור
  • אלופה
    שלומי 06/2023/13
    הגב לתגובה זו
    6 0
    פרשנית מעולה !!!!!!!
    סגור