טלוויזיה

כאן 11 באיום לערוצים המתחרים: מותר להשתמש בקטעים מהאירוויזיון?

התאגיד פרסם שורה של תנאי השימוש בחומרים ויזואליים מתוך שידור חצי גמר האירוויזיון. אלו התנאים בהם המתחרים יצטרכו לעמוד
כפיר אדר | 
נועה קירל (צילום יוטיוב/ כאן 11)
אחרי שבתאגיד השידור הגישו בשבוע שעבר התראה לפני תביעה עם דרישה לפיצוי של 50,000 שקל נגד רשת 13 בגין שידור של 14 דקות ארוכות של גמר מונדיאל 2022, ששודר על בתאגיד, באותו הזמן, ובניגוד להגבלות שניתנו לעניין זה, הוגשה לבסוף תביעה על סך 300,000 שקל, באמצעות עורכי הדין גדעון אבן אור ושקד כהן, כפי שפרסמנו בלעדית ב-ice. כעת, נראה שהמתחרות יצטרכו להזהר פעם נוספת
לקראת שידורי האירוויזיון שיתחילו הערב (שלישי) עם שידור חצי הגמר הראשון בו תשתף נועה קירל ותנסה להעפיל לגמר שייערך ב-13 במאי, התאגיד פרסם שורה של תנאי השימוש בחומרים ויזואליים מתוך שידור חצי גמר האירוויזיון.
 
התנאים בהם נקבה הם: "אסור בתכלית לצלם, להשתמש או למשוך חומרים בדרך כלשהי תוך כדי השידור, אלא רק לאחר סיום הנאמבר, ניתן להשתמש ב- 45 שניות לכל היותר מתוך "יוניקורן", צכלל השירים, כולל יוניקורן, ניתן להשתמש ב- 2.5 דקות סה"כ לכל היותר".
אם מדברים על התביעה, התאגיד רכש את זכויות שידור משחקי המונדיאל 2022 בלעדית תמורת 30 מיליון שקל, ואעפ"כ בתאריך ה-18.12, שידרו ברשת 14 דקות ארוכות של גמר המונדיאל: "השידור רמס את זכויות היוצרים של התאגיד", כתבו במכתב התביעה, ואף טענו על כך שרשת 13 אף לא הביאה שום קרדיט כנהוג. יש לציין שהתאגיד הציעה חבילות רכישה, אך רשת 13 בחרה שלא לרכוש חבילה של תקצירים - כאלו גם הכוללים את תקציר הגמר, שאותו בסוף שידרה אף בלא אישור והסכם. 
כך, למרות שהתאגיד הציע חבילה של תקצירים, ועל אף התראות חוזרות ונשנות לפני ותזכורות, בחרו ברשת 13 לשדר 14 דקות בתוך 17 מקטעים. בנוסף, טוענים בתאגיד כי ברשת 13 לא רק הפרו את הבלעדיות של התאגיד בערוץ אלא גם אותה מהדורה בה שודרו תקצירי הגמר עודנה זמינה לכל צופה באינטרנט.
בשל כך, ולאחר שרשת 13 סירבו לפיצוי של 50 אלף שקל לפני נקיטת הליכים, בתאגיד שלחו כתב תביעה על סך 300 אלף שקל ובו הם דורשים לאסיר לאלתר את כל התכנים המפרים משידור גמר המונדיאל בכלל הפלטפורמות (כולל אתר האינטרנט והרשתות החברתיות ובנוסף לשלם 300 אלף שקל פיצויים.
מרשת 13 נמסר: "חילוקי דעות בנושאי זכויות הם עניין שבשגרה בין גופי שידור. טרם קיבלנו את התביעה ואם נקבל כזאת נגיב בהתאם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה