טלוויזיה

הסדרה ששיגעה את העולם בוטלה בפתאומיות

ווסטוורלד, הסדרה שהמציאה מחדש את ההליכה על קו דק בין צירי זמן ומציאויות מקבילות, בוטלה ללא הסבר, דווקא בזמן שהיוצרים כבר תכננו את העונה האחרונה
יאיר מור | 
מתוך עונה 3 של ווסטוורלד (צילום HBO)
לא חוזרים לווסטוורלד: אתר ההוליווד ריפורטר חשף בסוף השבוע כי סדרת המדע הבידיוני עתירת התקציב של רשת הטלוויזיה HBO בוטלה. לאחרונה הסתיימה עונתה הרביעית של הסדרה, והיא היתה צפויה לחזור לעונה חמישית – אך זה כבר לא יקרה.
מדובר בהחלטה מוזרה למדי בהתחשב בנסיבות: מצד אחד, ווסטוורלד היא סדרה יקרה להחריד, עם תקציב שעמד על 8-10 מיליון דולר לפרק בעונה הראשונה ותפח מאז לפי ההערכות למעל 10 מיליון דולר לכל פרק בעונות הבאות. לכן, צמצום הוצאות יכול היה להצדיק את הביטול שלה. מצד שני, היא אחת הסדרות הפופולאריות ביותר של HBO, ולאתר ice נודע כי בשירותי הטלוויזיה הישראלים בהם הסדרה זמינה היא נהנית בתקופת השידור של כל עונה מדירוג גבוה למדי בין הסדרות הפופולאריות ביותר.
גם לפי נתוני אתר המעקב אחר הורדות פיראטיות IKnowWhatYouDownload, ווסטוורלד היתה אחת הסדרות הפופולאריות ביותר בקרב פיראטים בשנים האחרונות, כאשר ב-2018 ו-2020 דורגה בעשיריית הסדרות עם מספר ההורדות הפיראטיות הגדול ביותר, גם בישראל וגם בעולם.
לנתונים הללו מצטרפת העובדה שבראיונות מהזמן האחרון אמרו יוצרי הסדרה, ג'ונת'ן נולן ואשתו ליסה ג'וי, כי העונה החמישית ממילא תוכננה על ידם להיות האחרונה. לצד הנוהג לתת ליוצרים שהסדרה שלהם בוטלה עונה אחרונה "לסגור קצוות" – ובווסטוורלד יש אינספור כאלה, שכן היא סדרה מבלבלת להחריד עם פיתולים מתוחכמים במיוחד – מצטייר כאן מהלך תמוה למדי.
זו לא הפעם הראשונה שבה מבוטלת סדרה של נולן מבוטלת באופן תמוה: ב-2015 בוטלה סדרת הטלוויזיה הראשונה שלו כיוצר (לפני כן הוא שימש כינור שני לאחיו, הקולנוען כריסטופר נולן, בסרטים "ממנטו", "יוקרה" וסרטי "בטמן: האביר האפל"), "מבוקש לחקירה" (Person of Interest), לאחר ארבע עונות על ידי רשת הטלוויזיה CBS. זאת למרות שהיתה אחת הסדרות הפופולאריות ביותר בערוץ. מנכ"ל החברה, לזלי מונבס, הסביר שהביטול נבע מכך שכל הרווחים מהסדרה הלכו לחברת ההפקה וורנר, ולא ל-CBS, ולכן לא היה לה שום אינטרס להמשיך לשדר אותה. היא נדחקה למשבצת מאוחרת עם רייטינג נמוך ואז קיבלה עונה חמישית מקוצרת כדי "לסגור את הקצוות".
עם זאת, נולן וג'וי לא נשארים מובטלים: הם כבר עובדים בימים אלו על שתי סדרות חדשות – "פולאאוט", המבוססת על משחק המחשב הפוסט-אפוקליפטי, לשירות אמזון פריים וידאו, ו"הבן", על בסיס על ספרו של סופר המתח הנורווגי יו נסבו, ל-HBO.
"במהלך 4 העונות האחרונות, ליסה וג'ונת'ן לקחו את הצופים למסע מאתגר-מחשבתית, תוך העלאת הרף בכל צעד. אנו אסירי תודה להם, יחד עם הקאסט, המפיקים והצוות המוכשרים בענק, ולכל השותפים שלנו ב-Kilter Films, Bad Robot וחטיבת הטלוויזיה של האחים וורנר. זה היה ריגוש להצטרף אליהם במסע הזה", כתבה HBO.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה