טלוויזיה

5 שנים לפיצול ערוץ 2: ההחלטות שעיצבו את קשת ורשת

קשת ורשת מתחרות כבר 5 שנים על השליטה במסך, אלו החלטות הגורליות שקבעו את מעמדם של שני הערוצים
מערכת ice | 
יונית לוי, הילה קורח (צילום מסך חדשות 12, חדשות 13)
היום, לפני 5 שנים, הראשון לנובמבר 2017, החלו השידורים של הערוצים החדשים - קשת 12 ורשת 13. הערוץ המוביל בישראל דאז, ערוץ 2, התפצל לשניים, ולמעשה הותיר את הטלוויזיה עם אותם מספר ערוצים, כאשר ערוץ עשר התאחד עם רשת לערוץ משותף - רשת 13.
מצבם של שני הערוצים כיום לא מפתיע יותר מדי בהתחשב במהלכי הקדם-פיצול שעשו שתי הזכייניות של ערוץ 2, אבל בהחלט לא מדובר רק בהחלטות החכמות שעשתה קשת, אלא גם בהחלטות האומללות שעשתה רשת.
היתרון של קשת על רשת היה קיים עוד כששידרו באותו הערוץ, ולמעשה הנסיקה של ערוץ 12 היה המשך של הניהול החכם של מנכ"ל קשת אבי ניר. המהלך הראשון והחשוב היה באפריל 2017 כשהוציאה הרשות השנייה מרכז על אפיקי הערוצים. קשת הסתערה מיד על אפיק 12 עם סכום של כ-25 מיליון שקל, מתוך הבנה שמאוד קשה לשנות הרגלי צפייה, ומי שרגיל לספרה 2 בשלט, יכול להתרגל ל-12 יותר בקלות מ-13. רשת שמה סכום של 7.77 מיליון כדי לזכות במספר 13.
המהלך החשוב השני היה ההסתערות על הטאלנטים. קשת מיהרה לגייס אליה בכל מחיר את הפרצופים המזוהים ביותר. מיונית לוי בחברת החדשות, ועד לגיא פינס ששידר בכלל בערוץ 10 אבל היה מזוהה יותר עם רצועת הלייט-נייט.

האיחוד של רשת וערוץ 10 הותיר להם לא מעט זכויות וגם טאלנטים. האח הגדול, הישרדות, המירוץ למיליון ועוד תוכניות ריאליטי מצליחות נדדו איתם, וכן טאלנטים כמו רביב דרוקר, תמר איש שלום, גיא לרר ועוד. 
חמש שנים אחרי אפשר להגיד שרשת 13 לא ניצלה את יתרונותיה. תוכניות הריאליטי המוכרות לא שמרו על המעמד שלהן, ופורמטים חדשים של קשת 12 הפכו להיות שיחת היום. יוצאת דופן היתה העונה של האח הגדול שיצרה הייפ גדול סביבה וניצחה כמעט בכל ערב את המתחרות מקשת, כולל הכוכב הבא ומאסטר שף החזקות. ברשת, שהחליפה 3 מנכ"לים מאז, קיוו שזה סימן לבאות.
אבל אז הגיע לאחורנה הסקנדל בתוכנית הבוקר. הכל התחיל מכך שרשת איבדה את הבכורה של תוכניתו האייקונית של אברי גלעד, "העולם הבוקר". אחרי שנים של שליטה ברצועה, "חדשות הבוקר" של קשת החלה לנצח בקביעות, ורשת ריעננו את הצוות עם רותם ישראל, מירי מיכאלי וצביקה הדר. השלישייה החדשה עוד לא הספיקה ליצור הרגל צפייה כלשהו וכבר נודע להם שהם יתחלפו ע"י גאולה אבן-סער.
רשת 13 שילמה 1.3 מיליון שקל לצביקה הדר על ביטול החוזה באמצע. ההסכם מזכיר כמובן את זה שסוכם עם ליאור שליין, שהוביל את תכנית הסאטירה היחידה בערוץ "גב האומה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה